مدیران خودروعصر اعتبار

رئیس مدیریت بحران استانداری:

فقط ۳۵ درصد بافت فرسوده خراسان‌شمالی مقاوم‌سازی شده است

عصر ساختمان:رئیس مدیریت بحران استانداری خراسان‌شمالی گفت: فقط ۳۵ درصد از بافت فرسوده استان مقاوم‌سازی شده است.

فقط ۳۵ درصد بافت فرسوده خراسان‌شمالی مقاوم‌سازی شده است
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، حسین عظیمی، با اشاره به اینکه مساحت بافت فرسوده استان 674 هکتار است، افزود: خراسان‌شمالی یکی از استان‌هایی است که بر روی کمربند زلزله قرار دارد و بنابراین انجام تمهیدات لازم برای جلوگیری از ایجاد بحران ضروری است.

    وی با بیان اینکه به منظور بازسازی و مقاوم سازی منازل موجود در بافت فرسوده تسهیلات لازم ارائه می‌شود، ادامه داد: این تسهیلات فرصت مناسبی برای احیای بافت‌های فرسوده استان است.

    عظیمی اظهار کرد: طی سال جاری سه زلزله با بزرگی بیشتر از سه ریشتر در استان به وقوع پیوسته است بنابراین باید تلاش شود تا حد امکان از بروز بحران در این مناطق خودداری شود.

    مدیر کل راه و شهرسازی خراسان‌شمالی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنای خراسان شمالی در خصوص بافت فرسوده استان بیان کرد: خراسان شمالی دارای حدود 700 هکتار بافت فرسوده است که با تلاش‌های انجام شده توانسته‌ایم اقداماتی همچون بازگشایی مسیر و ساخت و ساز منازل را انجام دهیم.

    علی اصغر بدیعی مقدم توضیح داد: برای بازسازی بافت فرسوده، تسهیلات برای 150 هزار واحد گرفته‌ایم و افرادی که متقاضی ساخت و ساز در این مناطق هستند می‌توانند این تسهیلات را با نرخ 12 درصد دریافت کنند. ظرفیت برای ارائه تسهیلات بسیار است اما متقاضی برای دریافت آن نیست و تاکنون 150 نفر برای دریافت این تسهیلات به این اداره کل مراجعه کرده است. علاوه بر آن در داخل بافت فرسوده، اداره بافت فرسوده را راه اندازی کرده‌ایم و همچنین در شهرستان ها نیز ستاد بافت فرسوده راه اندازی شده است که اداره آن را فرماندارها برعهده دارند.

    وی تاکید کرد: خراسان‌شمالی در این باره قابلیت‌های فراوانی دارد و باید بر روی آن برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی