مدیران خودروعصر اعتبار

فرماندار رفسنجان خبر داد:

موافقت سازمان میراث فرهنگی با احداث باغ موزه ملی پسته در رفسنجان

عصر ساختمان- فرماندار رفسنجان گفت: رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور با احداث باغ موزه ملی پسته در این شهرستان موافقت کرده است.

موافقت سازمان میراث فرهنگی با احداث باغ موزه ملی پسته در رفسنجان
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از فارس، حمید ملانوری ظهر امروز در نشست با اعضای کمیسیون‌های تخصصی همایش رفسنجان، تدبیر و توسعه اظهار داشت: با زحمت فراوان همایش رفسنجان، تدبیر و توسعه با همکاری تمام دستگاه‌ها و نهادها، شوراهای اسلامی روستاها و شهر، بخشداری‌ها، بازاریان، دانشگاه‌ها و بخش خصوصی و دولتی برگزار شد.

    فرماندار رفسنجان ادامه داد: این همایش به‌دنبال این بود که جریان‌سازی کند و نشاط و انگیزه‌ای برای فعالیت و کار در مردم و ادارات ایجاد شود.

    وی تصریح کرد: با توجه به ظرفیت دانشگاه‌ها در رفسنجان امیدواریم بتوانیم بین دانشگاه‌ها، ادارات و بخش خصوصی ارتباطی برقرار کنیم.

    ملانوری با اشاره به اینکه به اعتقاد خیلی‌ها به خوبی این همایش برگزار شد، ادامه داد: تاثیرگذاری این اقدام در ثبت ملی پسته مهم بود و ثبت ملی پسته به‌ نام رفسنجان ارزشمند است.

    وی با بیان اینکه چندین سرمایه‌گذار برای احیای کاروانسرای کشکوئیه اعلام آمادگی کردند، گفت: در این همایش هم‌افزایی نمایانگر بود و در ادامه این‌ کار دبیرخانه همایش در فرمانداری فعال است.

    فرماندار رفسنجان ادامه داد: کمیسیون‌های تخصصی این همایش باید فعال باشند و این کمیسیون‌ها ترکیبی از کارشناسان اداری، دانشگاه‌ها و فعالان بخش خصوصی است.

    ملانوری با بیان اینکه با هماهنگی دانشگاه‌ها این هماهنگی باید تقویت شود تا از طریق علم و دانش توسعه جریان یابد، بیان کرد: از اعضای فعال کمیته‌ها و کمیسیون‌ها تجلیل می‌شود.

    وی خاطرنشان کرد: برای تاثیرگذاری بیشتر، نمایشگاه توانمندی‌های رفسنجان حداقل سالی دو بار برگزار می‌شود البته این نمایشگاه در حوزه‌های مختلف صنعتی، معدنی، گردشگری و ... در طول سال برگزار می‌شود.

    ملانوری افزود: در پانل‌های اقتصادی این همایش 40 مورد در حوزه روحانیان، توسعه مراکز بهداشت، گردشگری، کشاورزی، وقف، تاریخ و فرهنگ و ... مطالبی بیان شد.

    وی به دستاوردهای این همایش اشاره کرد و گفت: نخستین دستاورد همایش ایجاد دبیرخانه و راه‌اندازی ستاد و ثبت ملی پسته بود.

    فرماندار رفسنجان عنوان کرد: دومین دستاورد آن احیای مجموعه ورزشی دانشگاه ولیعصر بود که در این همایش بخش خصوصی آمادگی خود را برای راه‌اندازی و برقراری این مجموعه به طور دائم اعلام کرده است تا در اختیار همشهریان باشد.

    وی دیگر دستاورد این همایش را راه‌اندازی اتاق صنایع بالا دستی و پایین‌دستی مس بیان کرد و گفت: 26 طرح در حوزه مس در رفسنجان ایجاد می‌شود.

    ملانوری اظهار کرد: تفاهم‌نامه‌ای بین فدراسیون بازی‌های بومی محلی کشور و فرمانداری رفسنجان مبنی بر اینکه رفسنجان به عنوان پایگاه بازی‌های بومی و محلی منطقه‌ای تبدیل شود امضا شد.

    وی آخرین دستاورد را احداث باغ موزه ملی پسته عنوان کرد و گفت: رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور با این موضوع اعلام موافقت کرده است که این کار انجام می‌شود و مکان این موزه در حمیدآباد رفسنجان است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو