مدیران خودروعصر اعتبار

شهروندان بجنوردی از دیدن مبلغ عوارض نوسازی شوکه شده‌اند

عصر ساختمان- رئیس شورای اسلامی شهر بجنورد با اشاره به اینکه شهرداری بجنورد با شرکت مهیاپرداز قراردادی بابت ممیزی املاک شهر بجنورد منعقد کرد، گفت: این شرکت با بررسی‌هایی که انجام می‌داد باید تغییرکاربری‌ها را شناسایی، مشخص و به روز می‌کرد.

شهروندان بجنوردی از دیدن مبلغ عوارض نوسازی شوکه شده‌اند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، حسین پیلتن در جلسه علنی شورای اسلامی شهر بجنورد اظهار کرد: علاوه بر آن از سوی این شرکت قبوض نوسازی جلوی درب منازل صادر شده که رقم‌های آن چندین برابر افزایش یافته است. بسیاری از شهروندان در دوره‌های گذشته عوارض نوسازی خود را پرداخت کرده اند اما دوباره همان مبالغ برای آن‌ها ارسال شده است. مردم بجنورد بابت صدور این قبوض شوکه شده اند و هر روز چند نفر از آن‌ها به شورا برای رسیدگی مراجعه می‌کنند. نباید به مردم شوک وارد کنیم.

    پیلتن با بیان اینکه قبوض 70 هزار تومانی تا رقم دو سه میلیون تومان افزایش یافته است، ادامه داد: به نظر بنده این کار به صورت پخته انجام نشده است و این شرکت باید از ممیزگرهای متبحر استفاده می‌کرد.

    وی با اشاره به اینکه اندازه گیری‌هایی که توسط این شرکت انجام شده دقیق نبوده و یا اینکه به عنوان مثال پیلوت نیز به عنوان واحد تجاری محسوب شده است، تصریح کرد: با اجرای این طرح درصدد بودیم تا با مشخص شدن تغییرکاربری‌ها مبلغ 200 میلیارد ریال درآمد برای شهرداری کسب شود که از این رقم، 12 میلیارد ریال به پیمانکار پرداخت شود اما با این وضعیت به نتیجه ای نخواهیم رسید و نمی‌توانیم از آن بهره برداری کنیم.

    سید حسین نقیب یکی از اعضای شورای اسلامی شهر بجنورد در ادامه بیان کرد: فلسفه اجرای این طرح این بود که درآمدی برای شهرداری کسب شود این در حالیست که قرار داد منعقد شده با کاری که این شرکت انجام داده مغایرت داشته است.

    علی اکبر هاتفی از دیگر اعضای شورای اسلامی شهر بجنورد توضیح داد: در حقیقت این شرکت برای شهرداری کاری نکرده و گزارش آن‌ها به درد شهرداری نمی‌خورد.

    عمارلو شهردار منطقه یک شهرداری بجنورد نیز ادامه داد: در حال حاضر مردم بابت ارسال این فیش‌ها بسیار ناراحت هستند و خیلی از این افراد به هیچ عنوان بدهی به شهرداری ندارند.

    به گفته شریعتی، نماینده مدیر عامل شرکت مهیاپرداز ممیزی تاکنون اطلاعات 100 هزار ملک برداشت شده است و 19 هزار منزل نیز ممیزی شده است. تاکنون توانسته ایم سابقه 6000 منزل را استخراج کنیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار