مدیران خودروعصر اعتبار

واکنش مسکن‌ مهری‌ها به اظهارات "خانمان‌برانداز" آقای وزیر

عصر ساختمان- در حالی وزیر راه و شهرسازی چراغ موج چهارم انتقادات به طرح مسکن مهر را دیروز روشن کرد و این طرح را خانمان‌برانداز خواند که برخی متقاضیان مسکن مهر که چندین سال منتظر همین مسکن‌ها هستند، به اظهارات آخوندی واکنش نشان دادند.

واکنش مسکن‌ مهری‌ها به اظهارات "خانمان‌برانداز" آقای وزیر
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از تسنیم، چند ماهی بود که طرح مسکن مهر از انتقادات دولتی‌ها در امان بود، اما دیروز عباس آخوندی به‌طور اساسی طرح مذکور را مورد انتقاد شدیدی قرار داد.

    وزیر راه و شهرسازی با بیان "به جنبه‌های کیفی مسکن نمی‌توانیم بی‌تفاوت باشیم" گفت: نمی‌توانیم مردم را در بیابان‌ها حبس کنیم. یکی از بزرگترین مشکلات دوره قبلی کالایی کردن مردم در بخش مسکن بود.

    آخوندی با اظهار این‌که به‌اندازه کافی در این رابطه بحث نشده است، گفت: گرایش به کمّی کردن یعنی این‌که خیلی سریع بخواهیم همه چیز را به عدد و رقم کنیم برای زندگی مردم خطر جدی است و به‌شدت از آن پرهیز می‌کنم.

    وی تأکید کرد: در بازدیدهایی که از کشورهای سوسیالیستی مانند چین و روسیه هم داشتم در این حد افراطی کالایی کردن مردم که در مسکن مهر اجرا شد، ندیدم، هنوز عده‌ای به‌دنبال این هستند، به‌دنبال دفاع از آن هستند که واقعاً قابل دفاع نیست.

    وی بیان کرد: هرلحظه ممکن است به‌دنبال اجرای طرح‌‌هایی مانند مسکن مهر به‌عنوان طرح خانمان‌برانداز و شهربرانداز باشند.

    به گزارش تسنیم، اظهارات دیروز وزیر راه و شهرسازی موجب شد تا برخی متقاضیان مسکن مهر در شبکه‌های اجتماعی به سخنان وی واکنش نشان دهند که تعدادی از آنها در ادامه آمده است؛

    «با پول ما بیابان‌ها را آباد کردند حالا تجاری‌های همان بیابان‌ها را می‌فروشند و پول آن را ... می‌زنند به‌جای این‌که خرج زیربنایی کنند».

    «جنابآخوندی، اگر مسکن مهر بد بوده و هست حداقل برای دولت شما بد نبوده، به‌راحتی سرمایه مردم را بلوکه کردید و بازپرداخت اقساط وام مسکن مهر را به‌جای هزینه کردن در تکمیل و تحویل واحدهای مسکن مهر معلوم نیست چه کرده‌اید؟».

    «مسکن مهر همان طرحی است که شما به‌واسطه آن رأی اعتماد گرفتید و خود را پایه‌گذار آن در سال‌های قبل پنداشتید. فرض محال که تحلیل فعلی شما درست، اما گناه متقاضیان مسکن مهر چیست که با اعتماد به دولت سرمایه خود را تقدیم کردیم؟ حداقل به فرمایشات مقام معظم رهبری که در خصوص مسکن مهر فرمودند جامه عمل بپوشانید، چطور خود را ولایت‌مدار می‌دانید اما به رهنمود ایشان عمل نمی‌کنید؟».

    یکی دیگر از متقاضیان مسکن مهر دراین‌باره گفته است: «واقعیت این است که آخوندی تحصیل‌کرده «آن‌ور آب» هستند، دیدگاهش با مسکن مهر نمی‌خواند».

    «حرف آخوندی از یک بُعد درست است،  ولی بعد دیگرش که خیلی مهمتر است واریز پول توسط قشر ضعیف و چهار سال معطلی آنها برای خانه‌دار شدن است. می‌دانیم خزانه خالی است اما فشار این ــ بی‌پولی ــ را به متقاضیان وارد کرد».

    «وزیر راه هیچ‌وقت نمی‌تواند درد بی‌مسکن‌ها را احساس کند. وزیر چه می‌داند مستاجری چیست. چه می‌داند کل حقوق ماهانه را دودستی به صاحب‌خانه بدهی یعنی چه. خداوکیلی همین الآن منو جای او وزیر بگذارند بهتر از وی برای قشر پایین جامعه کار می‌کنم».

    «جناب آخوندی، لطفاً یک بار فقط یک بار تشریف بیارید رسانه ملی صرفاً مسکن مهرو تشریح کنید، اول ببینیم سخن بزرگان چیست؛ از دید مدیران گره کار کجاست؟ تا کی انتظار؟ تا کی واریز؟ تا کی ندادن قرارداد مشخص؟».

    «آقای آخوندی، تا به حال جلوی زن و بچه‌هایت به‌خاطر جیب خالی، نداشتن خانه شرمنده شده‌ای؟ تا حالا ننگ نداری روی پیشانی‌ات خورده است؟ اصلاً می‌دانی سر برج و صاحب‌خانه یعنی چه؟ چرا به قول و قرارتون پایبند نبودید؟ چرا ما مسکن مهریای بی‌پناهو پاس می‌دید به این ور و اون ور؟ به‌خدا ما با هزار امید و آرزو پولای بی‌زبونمونو ریختیم تو جیب شما، حالا بعد از چهار سال باز اما و اگرها رو داریم دستمون هم از همه‌جا خالی!!

    «آقای وزیر، چرا شرکت عمران طبق قرارداد عمل نمی‌کند؟ طبق سندی که در دست داریم انتظار داریم عمل شود نه بیشتر و نه کمتر. همه ما متقاضیان انتظار داریم طبق قانون جمهوری اسلامی و فرمایشات رهبر معظم انقلاب در خصوص مسکن مهر عمل شود».

    *خشم خدا از خلف وعده

    «جناب آخوندی، اینجا کشوری اسلامی است و همه ما به خدا و قرآن اعتقاد داریم و حتماً این آیه را شنیده‌ای: "کبر مقتاً عند الله ان تقولوا ما لاتفعلون" بپرهیز از اینکه به مردم وعده بدهی و تخلّف کنی، زیرا تخلف از وعده موجب خشم خدا و مردم خواهد شد».

    «جناب وزیر، پیشنهاد می‌کنم فرمایشات 15ماده‌ای حضرت آقا را یک بار دیگر بخوانید و به دوستان خود نیز گوشزد کنید. ملت همه چیز را رصد می‌کند و فقط گوش به امر ولی امر خود سپرده‌اند، مراقب باشید».

    یکی دیگر از متقاضیان مسکن مهر به آخوندی پیشنهاد داده که از وزارت راه خداحافظی کند: «آقای آخوندی، واقعاً جلوی تورم مسکن را گرفته‌ای؟ پس چگونه مسکن ــ مهر ــ متری 350هزار تومان دو سال پیش را 120 درصد گران‌تر به مردم می‌دهی!! من جای شما بودم چون دلسوز اقشار کم‌درآمد نیستم خداحافظی می‌کردم».

    «آقای وزیر، بهتر است ناتوانی در انجام وظایفتان را گردن اصل مسکن مهر نگذارید، طرحی که قرار بود عده‌ای را صاحب خانه کند، شده مایه استرس و ناراحتی متقاضیان این طرح. حرف‌های شما هم که همیشه ناامید کننده است. به‌جای این نظریه‌ها فکری به حال مسکن مهر و کلاً مسکن فلج این مملکت بکنید، شما چه می‌دانید مشکلات یک مستأجر با داشتن دو دانشجو و اوضاع بد اقتصادی را؟ کاش متوجه می‌شدید که من و امثال من در چه شرایطی هستیم».

    «آقای آخوندی، فقط یک لحظه چشمهای خود را ببندید و فرض کنید مستأجرید و کل دارایی‌تان را برای مسکن مهر داده‌اید. کل امیدتان یک خانه 80متری وسط بیابان است، حالا چه حسی دارید؟ خداوکیلی حسش چطور است؟ می‌دانم هیچ‌وقت حتی به این موضوع فکر هم نمی‌کنید».

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی