مدیران خودروعصر اعتبار

رئیس اتحادیه مشاوران املاک خبر داد:

کاهش ۳ درصدی نرخ اجاره‌بها در پاییز

دولت در عمر باقیمانده به مسکن اجتماعی ورود کند

عصر ساختمان- رئیس اتحادیه مشاوران املاک با اشاره به کاهش تقاضا در بازار اجاره‌نشینی مسکن در فصل‌های پاییز و زمستان، گفت:‌ به همین دلیل در این دو فصل شاهد کاهش ۳ درصدی نرخ اجاره‌بها در کشور خواهیم بود.

کاهش ۳ درصدی نرخ اجاره‌بها در پاییز
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از تسنیم، حسام عقبایی با اشاره به وضعیت بازار اجاره‌بهای مسکن در کشور اظهار کرد: فصل نقل‌و انتقالات (تابستان) چند روزی است تمام شده و وارد فصل پاییز شده‌ایم، معمولا در فصول پاییز و زمستان کمتر شاهد جابجایی‌ها در بازار اجاره مسکن هستیم.

    وی تصریح کرد: در حوزه اجاره‌نشینی نقل و انتقالات در نیمه دوم سال مقداری کاهش می‌یابد و این مسئله روی نرخ اجاره بها تاثیر می‌گذارد.

    وی با بیان این‌که متقاضیان اجاره‌نشینی به طور معمول کمتر می‌شود، ادامه داد:  همین مسئله می‌تواند عاملی تاثیرگذار روی قیمت‌ها باشد به طوریکه با کاهش تقاضا در این بخش شاهد کاهش 2 تا 3 درصدی نرخ اجاره‌بهای مسکن کشور در پاییز و زمستان خواهیم بود.

    رئیس اتحادیه مشاوران املاک پیش‌تر نیز با بیان این‌که وضعیت بازار مسکن در تهران رو به رشد بوده و سیر صعودی را طی می‌کند ابراز امیدواری کرده بود: این روند صعودی 18 درصدی رشد معاملات شهر تهران طی ماه‌های آتی ادامه داشته باشد و تا پایان پاییز این رشد به شهرهای بزرگ و مراکز استان‌ها تسری پیدا کند.

    عقبایی با بیان این‌که در این ‌صورت پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال این افزایش حجم معاملات به شهرهای کوچک تسری یابد، اظهار کرد: از آنجاکه در اردیبهشت ماه سال آینده دو انتخابات مهم ریاست‌جمهوری و شورای‌های اسلامی شهر و روستا را داریم، بازار مسکن معمولا از این گونه رویدادها تاثیر می‌پذیرد. تقریبا می‌توان گفت دو ماه قبل و دو ماه بعد از انتخابات بازار مسکن تحت حاشیه انتخابات قرار دارد و از این رو تا پایان بهار سال 96 ثبات قیمت مسکن حاکم خواهد بود.

    وی با اشاره به این‌که تا تابستان 96 افزایش قیمت را پیش‌بینی نمی‌کنیم، گفت: تاثیرگذاری پایتخت بر سایر بازارها را نمی‌توانیم بی اثر بداینم، اما قاعدتا باید دولت طرح‌هایی را برای افزایش قدرت خرید مردم از جمله بالا بردن تسهیلات، کاهش سود بانکی و افزایش قدرت بازپرداخت را در دستور کار قرار دهد.

    عقبایی با بیان این‌که در چند ماهه باقیمانده از عمر دولت یازدهم بد نیست دولت به مسکن اجتماعی و استیجاری ورود پیدا کند تا بازار مسکن را از رکود عمیق خارج کند، گفت: به این ترتیب می‌توانیم دوران پیش‌رونق را تا قبل از اردیبهشت ماه سال آینده تجربه کنیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو