مدیران خودروعصر اعتبار

تمایل گردشگران خارجی برای اقامت در خانه‌های تاریخی کاشان

عصر ساختمان- مسئول واحد گردشگری اداره میراث فرهنگی کاشان گفت: ۹۰ درصد از گردشگران خارجی هنگام ورود به کاشان به اقامت در خانه‌های تاریخی تمایل دارند.

تمایل گردشگران خارجی برای اقامت در خانه‌های تاریخی کاشان
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، حجت‌الله ناصحی‌پور شامگاه چهارشنبه در آیین بازگشایی موسسه فنی حرفه‌ای پایاگستر در خانه تاریخی عامری‌ها اظهار اشت: تا به امروز 14 خانه تاریخی کاشان به مراکز اقامتی تبدیل شده که این خود نوعی جاذبه برای گردشگران تلقی می‌شود.

    وی تصریح کرد: 53 مرکز و موسسه گردشگری در کاشان در زمینه‌های اقامتی و پذیرایی، هتل، هتل سنتی، مهمان پذیر، سفره خانه‌ها و دفاتر خدمات جهانگری به مردم و گردشگران خدمت رسانی می‌کنند.

    مسئول واحد گردشگری اداره میراث فرهنگی کاشان با اشاره به ظرفیت‌های بالای گردشگری در کاشان افزود: از زمانی که احیا و بازسازی خانه‌های قدیمی در این شهر آغاز شده شرایط صنعت گردشگری به خوبی رونق گرفته است. 90 درصد از گردشگران خارجی هنگام ورود به این شهر به اقامت در خانه‌های تاریخی تمایل دارند.

    وی خاطرنشان کرد: ترغیب سرمایه‌گذاران در احیای خانه‌های تاریخی و تبدیل آن به اقامتگاه‌ها یکی از مباحث توسعه گردشگری در کاشان است که مستلزم حمایت از آنهاست.

    ناصحی‌پور با بیان این‌که توسعه پایدار در گردشگری به وجود می‌آید، گفت: عوارض سنگین برای کسانی که به دنبال تبدیل خانه‌های تاریخی به هتل هستند مانع از سرمایه‌گذاری در این بخش شده است که امیدواریم بااتخاذ تصمیماتی این مسائل حل شود.

    هم‌چنین رییس شورای اسلامی شهر کاشان دراین مراسم اظهار کرد: پیشینه تاریخی و وجود بافت‌های سنتی در کاشان باعث شده شرایط توسعه صنعت توریسم برای همگان مهیا شود.

    حسین حیدریان افزود: حمایت از بخش خصوصی زمینه‌ساز خدمت رسانی بهتر و توسعه هرچه مطلوب‌تر این صنعت درآمدزا در کاشان می‌شود.

    وی تربیت نیروی متخصص را لازمه پیشرفت صنعت گردشگری دانست و خاطرنشان کرد: این نیروها علاوه بر خدمت رسانی مطلوب به گردشگر می‌توانند فرهنگ مهمان‌پذیری کاشان را به همگان عرضه کنند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار