مدیران خودروعصر اعتبار

خبری از رونق بازار مسکن نیست

عصر ساختمان:بازار مسکن و ساخت و ساز درحال حاضر در موقعیتی خاص و پرابهام قرار گرفته است، رکود ساختمانی حاکم بر بازار مسکن، افزون ‌بر تأثیرگذاری مستقیم بر بخش سرمایه‌گذاری‌های ساختمانی و کاهش ساخت ‌و سازهای مسکونی، عملاً بودجه شهرداری‌ها را تحت تأثیر قرار داده است.

خبری از رونق بازار مسکن نیست
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۲ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از قدس آنلاین، در حال حاضر مجموعه کارگاه‌ها و انواع طرح‌های شهرداری‌ها در حوزه‌های حمل و نقل، شهرسازی و... با مشکل مواجه شود. در واقع، بازار مسکن که تحت تأثیر سیاست‌های پولی و مالی دولت و افزایش قیمت‌ها در سال 91 دچار رکود شده بود، بسیاری از مشاغل را تحت تأثیر خود قرار داده است، به نحوی که بازار مصالح ساختمانی را هم با مشکل مواجه کرده و کارگران بسیاری بیکار شده‌اند. این بازار در حالی  ماه های پایانی سال 94را پشت سر می گذارد که همچنان درگیر کاهش خرید و فروش و نبود سرمایه‌گذاری است، به طوری که مسؤولان این بخش، از کاهش بیش از 70 درصدی صدور پروانه‌های ساختمانی خبر می‌دهند. این در حالی است که در سال گذشته برخی کارشناسان از رونق بازار مسکن در سال 94 خبر می‌دادند.
    با گذشت 10ماه از آغاز سال 94، هنوز خبری از رونق در این بازار نیست.
    در 10سال گذشته بازار مسکن دو بار با جهش‌های قیمتی روبه‌رو شد که هر بار این شرایط، بخش زیادی از متقاضیان را از بازار مسکن حذف کرد و قدرت خرید خانوارها را بشدت کاهش داد؛ موضوعی که به فرار سرمایه گذاران از بازار مسکن انجامید و ساخت و ساز و معاملات مسکن را با رکود مواجه کرد. در نهایت این رکود سبب کاهش قیمت مسکن شد. بانک مسکن با تدوین یک چارچوب مشخص سعی در پویا کردن بازار مسکن برای افزایش توان اقتصادی خانوار در قالب اعطای وام‌های 80، 60، و 40میلیون تومانی  دارد که در آینده شاهد رونق بازار باشیم. هدف عمده  بانک، رفع چالش کمبود نقدینگی در بازار ملک و جبران ناتوانی مالی تقاضای مسکن برای خرید برغم کاهش و ثبات قیمت‌هاست.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو