مدیران خودروعصر اعتبار

معماری مسکونی؛ نگاهی به پنج خانه‌ منحصربه‌فرد در مریلند

عصر ساختمان: اغلب ما به خانه به‌عنوان یک قلمرو خصوصی نگاه می‌کنیم اما درواقع این ساختمان‌های مسکونی مفهومی فراتر از یک استراحتگاه شخصی دارند. هرکدام از عناصر خانه می‌توانند تأثیر قابل‌توجهی بر ساکنان و افرادی که به شکل‌های مختلف با آن ارتباط دارند داشته باشند و در میزان رضایتمندی افراد جامعه از زندگی نقش مهمی ایفا کنند.

معماری مسکونی؛ نگاهی به پنج خانه‌ منحصربه‌فرد در مریلند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۲:۰۰
  • موهیکان هیلز/ رابرت گورنی
  • چای خانه/ دیوید جیمسون
  • ریگینز/ رابرت گورنی
  • معماری مسکونی؛ نگاهی به پنج خانه‌ منحصربه‌فرد در مریلند
  • میدو/ میان یی

به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از رویدادهای معماری، خانه جایی است که ما بخش عمده‌ی زندگی‌مان را در آن می‌گذرانیم، بعد از یک روز پرتلاش در آن آرامش می‌گیریم، احساس امنیت می‌کنیم، فرزندانمان را  می‌پرورانیم و آرزوهایمان برای تحقق فردایی بهتر را می‌سازیم. علاوه بر این، سبک معماری خانه‌ می‌تواند مانند یک رسانه‌ی فعال پیام‌های مختلفی به همسایگان و عابران منتقل کند و این تنها بخشی از ویژگی‌های یک بنای مسکونی است که در آن نقش معماری بسیار برجسته است. از سوی دیگر، تجربه‌ی زندگی در یک اثر هنری معمارانه می‌تواند عامل تحول زندگی و یک فرصت استثنایی برای کشفی بی‌نظیر در زمینه‌ی معماری و حتی خودشناسی باشد. با این مقدمه به معرفی پنج نمونه جذاب از معماری مسکونی می پردازیم:

خانه NaCl / دیوید جیمسون

دیوید جیمسون، معمار آمریکایی، این خانه‌ی دو‌طبقه را در بتسدا طراحی و اجرا کرده است. در طراحی این خانه از دیوارهای سفیدی استفاده‌شده که شبیه به بلوک‌های پیکسلی هستند.

موهیکان هیلز/ رابرت گورنی

این خانه‌ی جذاب خارج از واشینگتون به شکل مجموعه‌ مکعب‌هایی با ابعاد مختلف ساخته‌شده و در طراحی آن با الهام از سبک‌های مدرن بومی منطقه صورت گرفته است.

میدو/ میان یی

میدو نمای چوبی راه راهی دارد که در آن از ساقه‌ی گیاهان به صورت یکی‌در‌میان استفاده‌شده است. این نمای زیبا با حفظ حریم خصوصی، چشم انداز خوبی رو به‌ علفزار ایجاد ‌می‌کند.

چای خانه/ دیوید جیمسون

این چای خانه‌ی ژاپنی اتاقی است که در آن موسیقی زنده اجرا می‌شود و مانند یک فانوس درخشان در باغی در شمال غربی واشینگتون آویزان‌شده است.

ریگینز/ رابرت گورنی

‌این خانه‌ی زیبا در مجاورت یک دریاچه ساخته‌شده و ساختار اصلی آن شامل حجم‌هایی است که با سنگ، چوب، الیاف سیمان و شیشه پوشیده شده‌اند.

برچسب ها
پورسعیدخلیلی