مدیران خودروعصر اعتبار

معاون فرماندار بیرجند:

جلوگیری از افزایش بافت‌های ناکارآمد بیرجندنیازمند اصلاح قانون است

عصر ساختمان- معاون فرماندار بیرجند گفت: برای جلوگیری از بافت‌های ناکارآمد در خراسان جنوبی و بیرجند باید قانون و برنامه‌های دستگاه‌های ذی‌ربط اصلاح شود.

جلوگیری از افزایش بافت‌های ناکارآمد بیرجندنیازمند اصلاح قانون است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از مهر، سید مهدی رونقی ظهر سه شنبه در جلسه کارگروه پیشگیری از گسترش بافت‌های ناکارآمد استان اظهار کرد: ابزار قانونی برای جلوگیری از گسترش این بافت‌ها وجود ندارد.

    وی ادامه داد: در چند سال اخیر در روستای حاجی‌آباد 160 هکتار افزایش محور داشته‌ایم، افزود: برای ساماندهی این مقدار زمین به‌ناچار آن ها را به طرح الحاق کردیم.

    رونقی اظهار کرد: افزایش این محدوده به دلیل نقص در قانون بوده که باید موردتوجه قرار گیرد.

    وی خواستار تشکیل گشت‌های مشترک در راستای جلوگیری از افزایش محدوده‌های شهری شد و گفت: همچنین باید زمینه مشارکت مردم را فراهم کنیم.

    معاون فرماندار بیرجند اظهار کرد: برای بازآفرینی شهری نیازمند جلب مشارکت مردم و همکاری همه دستگاه‌های اجرایی هستیم.

    وی با اشاره به احداث خانه محله بیرجند، بیان کرد : امید است در آینده‌ای نزدیک شاهد راه‌اندازی دومین خانه محله در بیرجند باشیم.

    نقاط جرم خیز بیرجند شناسایی شوند

    رونقی با بیان اینکه این خانه‌ها کانون‌هایی برای ترویج برنامه‌های مختلف است، افزود: باید برای بازآفرینی شهری برنامه‌ریزی دقیقی صورت گیرد.

    وی خواستار شناسایی نقاط جرم خیز بیرجند شد و اظهار کرد: باید با استفاده از شناسایی این نقاط، برنامه نظام‌مندی مشخص و اجرایی شود.

    معاون فرماندار بیرجند با بیان اینکه همچنین بافت‌های حاشیه‌ای روستاهای اطراف بیرجند باید موردتوجه قرار گیرد، گفت: مشارکت مردم در این امر بسیار بی‌بدیل است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی