مدیران خودروعصر اعتبار

قانون بیمه کارگران ساختمانی در مازندران اعمال نشده است

عصر ساختمان- عضو هیئت مدیره کانون عالی انجمن های صنفی کارگران ایران گفت: در سال جاری قانون بیمه کارگران ساختمانی در مازندران اعمال نشد.

قانون بیمه کارگران ساختمانی در مازندران اعمال نشده است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، سیدهادی ساداتی امروز در جمع خبرنگاران در قائم‌شهر اظهار کرد: سازمان تامین اجتماعی امسال، سهمیه‌ای برای کارگران ساختمانی مازندران صادر نکرد.

    وی با اشاره به فراوانی ساخت‌وسازها در مازندران و هجوم کارگران ساختمانی استان‌های دیگر به مازندران، خاطرنشان کرد: همه این کارگران از سهمیه بیمه‌ای مازندران استفاده می‌کنند که همین موضوع باعث اعمال فشارهای زیادی به استان شده است.

    عضو هیئت مدیره کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران ایران با بیان اینکه طبق قانون اصلاح ماده 5 قانون بیمه کارگران ساختمانی، سازمان تامین اجتماعی مکلف به بیمه این کارگران است، تصریح کرد: این سازمان روال سهمیه‌ای بیمه را هم در سال جاری اعمال نکرد که اعتراض کارگران را دربرداشت.

    ساداتی افزود: سازمان تامین اجتماعی مصوبه ماده 5 قانون بیمه کارگران ساختمانی را یکسویه اجرا می‌کند و همه کارگران ساختمانی را تحت‌پوشش قرار نمی‌دهد و با حذف بیش از 90 هزار بیمه شده از چرخه بیمه که شامل کارگران غیرساختمانی بودند مرتکب تخلف محرز شده است.

    وی تصریح کرد: سازمان تامین اجتماعی در وهله نخست کارگران غیرساختمانی را مشمول بیمه کارگران ساختمانی کرد و بعد از مدتی با حذف 90 هزار بیمه‌شده سعی در پاک کردن اشتباه خود کرد ولی این سازمان پس از حذف این تعداد بیمه‌شده، با وجود دریافت سهم سازمانی از کارفرمایان، اقدامی برای بیمه افراد جانشین انجام نداد.

    ساداتی گفت: هیچ ارگان و شخصی نیست تا اعمال غیرقانونی تامین اجتماعی را مورد تحقیق و تفحص قرار دهد و این سازمان همچنان به اعمال غیرقانونی خود ادامه می‌دهد. سازمان تامین اجتماعی برای تکمیل اشتباهات گذشته بازرسی مجموعه افراد سازمان را به بخش کارگزاری‌های سازمان که همان بازرسان قبلی تامین اجتماعی هستند، انتقال داد و دست انجمن‌ها را از هرنوع بازرسی کوتاه کرد.

    عضو هیئت مدیره کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران ایران از تخلف آشکار سازمان تامین اجتماعی در کنار زدن انجمن های صنفی کارگری، انتقاد و تاکید کرد: انجمن‌های صنفی همه آمارها و افراد متخلف را همچون گذشته شناسایی و رسانه‌ای می‌کند و اگر این سازمان درصدد تخلف نیست چرا از انجمن‌های صنفی در کارگزاری‌ها استفاده نمی‌کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو