مدیران خودروعصر اعتبار

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان خبر داد:

واگذاری ۱۱۱ واحد مسکونی به مددجویان امداد در ایلام

عصر ساختمان- مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان ایلام گفت: تعداد ۱۱۱ واحد مسکونی در هفته دفاع مقدس آماده واگذاری به مددجویان است.

واگذاری ۱۱۱ واحد مسکونی به مددجویان امداد در ایلام
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، «ضیاء رضایی» در نشست خبری اظهار کرد: اعتبار کمیته امداد امام خمینی (ره) در سال1394، معادل 867 میلیارد ریال بود که این اعتبار با رشد 17 درصدی در سال 95 به 101 میلیارد و 200 میلیون ریال رسیده است.

    مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره)  استان ایلام گفت: در حال حاضر 22 هزار و 700 خانوار با بیش از 53 هزار جمعیت تحت حمایت این نهاد هستند که خوشبختانه با توانمندسازی درصد زیادی از آنها کاهش پیدا کرده است.

    رضایی در حوزه خدمات بهداشت و درمان کمیته امداد گفت: کودکان زیر 5 سالی که با تایید علوم پزشکی دچار سوء تغذیه شده‌اند تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) قرار می‌گیرند که در حال حاضر 5 درصد جمعیت کودکان زیر 5 سال که 2310 نفر هستند از این نهاد خدمات دریافت می‌کنند.

    وی افزود: مددجویان تحت پوشش کمیته امداد که در شهرهای بالای 20 هزار نفر جمعیت زندگی می‌کنند از خدمات درمانی تامین اجتماعی بهره‌مند می‌شوند که تعداد 4216 نفر بویژه زنان سرپرست خانوار و زنان مجری طرح خودکفایی که زیر 50 سال سن دارند از خدمات بیمه استفاده می‌کنند. البته افرادی که 10 سال از واریز حق بیمه آنها به سازمان تامین اجتماعی گذشته باشد می‌توانند از مستمری ماهیانه برخوردار شوند.

    مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) با بیان اینکه بر اساس طرح جدید به نوعروسان تحت پوشش مبلغ 2 میلیون تومان کمک می‌شود که قسمتی از وسایل را تهیه نماید که سهم ایلام برای سال 95 تعداد 1500 نفر است، گفت: 1768 مورد وام قرض‌الحسنه که معادل 26 میلیارد ریال بوده است.

    رضایی تصریح کرد: رتبه استان ایلام در سال 93 در زمینه بهره‌برداری از منابع بانکی 31 کشوری بود که با حمایت‌های استاندار در سال 94 به جایگاه یازدهم ارتقا پیدا کردیم و سال گذشته در حوزه منابع بانکی 21 میلیارد و 850 میلیون تومان به مددجویان وام اعطا شد که اکنون264 پرونده دیگر به بانک‌ها برای دریافت وام ابلاغ شده است.

    وی افزود: 1575 فرصت شغلی با اعتباری بالغ بر 19 میلیارد و 508 میلیون تومان ایجاد شده است که نسبت به مدت مشابه در سال 93 به میزان 104 درصد رشد داشته است و نسبت به منابع بانکی سال 93 میزان 143 درصد رشد پیدا کرده است.

    مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) افزود: 503 فرصت شغلی از محل منابع بانکی در سال 95 ایجاد شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل 150 درصد رشد داشته است.

    رضایی با بیان اینکه در دوره مدیریت جدید کمیته امداد به مسکن مددجویان توجه ویژه دارد، افزود: 70 درصد نیاز یک خانوار مسکن است که سال 94 با اعتبار 7 میلیارد تومانی توانستیم در حوزه مسکن بیش از 7 برابر نسبت به مدت مشابه در سال 93 خدمت ارائه کنیم که در حال حاضر 631 واحد مسکونی در حوزه روستاها با کمک بسیج سازندگی در حال ساخت و ساز است که برای هر واحد ساختمانی با متراز 50 متر مبلغ 30 میلیون تومان به صورت بلاعوض کمک اختصاص یافته و در حال حاضر تنها 40 خانواده روستایی دیگر در کل استان فاقد مسکن هستند.

    وی با بیان اینکه تعداد 111 واحد مسکونی در هفته دفاع مقدس آماده واگذاری به مددجویان است، تصریح کرد:کمیته امداد امام خمینی (ره) در احداث 82 خانه در مناطق شهری با اعتبار 555 میلیون تومان مشارکت دارد و  مشکل اصلی این نهاد ساخت و ساز مسکن در مناطق شهری به دلیل گرانی است به همین دلیل بیش از 700 خانوار فاقد مسکن در استان داریم که تنها 40 خانوار آنها روستایی و مابقی شهری هستند که 64 درصد این خانواره‌ها در شهر ایلام ساکن هستند.

    مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان ایلام خاطرنشان کرد: نیازهای دانش‌آموزان و دانشجویان تحت حمایت در دوران تحصیلی تامین می‌شود. غنی سازی اوقات فراغت به حدی پربار است که چندین سالی است استان ایلام رتبه اول کشوری را کسب می‌نماید همچنین 3 کانون دائمی به صورت مستمر به مددجویان آموزش می‌دهد که گاهااً منجر به ایجاد شغل نیز شده است. البته وجود 344 نخبه دارای شناسنامه نیز از افتخارات استان است که در سطح کشور با احتساب جمعیت در جایگاه نخست قرار گرفته‌ایم.

    رضایی گفت: 1136 خانوار در جریان سیل سال گذشته خسارت دیدند که 115 میلیارد تومان کمک دریافت کردند.

    وی در حوزه اکرام ایتام گفت: 2700 یتیم زیر 18 سال در طرح اکرام ایتام گنجانده شده است که توسط 2 هزار حامی مورد حمایت قرار می‌گیرند که 70 درصد آنها غیربومی بوده و براین اساس هر مددجو به صورت میانگین 200 هزار تومان در ماه دریافت می‌کند.

    مدیرکل کمیته امداد امام (ره) ایلام با اشاره به برگزاری جشن عاطفه در دو مرحله شهریور و مهرماه گفت: 25 شهریور ماه با استفاده از ظرفیت‌های مردمی 200 میلیون تومان برای کمک به دانش‌آموزان و دانشجویان جمع‌آوری شد. مرحله دوم جشن عاطفه‌ها روز 10 مهرماه همزمان با سراسر کشور در سطح 600 مدرسه استان برگزار خواهد شد که مبلغ جمع‌آوری شده در اختیار آموزش و پرورش جهت توزیع بین دانش‌آموزان نیازمند قرار داده می‌شود.

    رضایی گفت: هدف ما کسب اعتماد مردم نسبت به خدمات کمیته امداد است که نشانه‌های این اعتماد را با ضریب نفوذ 86 درصدی بین مردم با دریافت صندوق‌های صدقه دریافت کردیم.

    وی افزود: سال 94 تعداد 1510 خانوار توانمند شدند که 800 خانوار جایگزین آنها شده است که در این بین 710 خانوار از تحت حمایت کمیته امداد امام (ره) خارج شدند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو