مدیران خودروعصر اعتبار

افزایش ۱۰۰۰ هکتاری به سرانه فضاهای گردشگری کردستان طی سه سال گذشته

عصر ساختمان- ‌مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کردستان گفت: در سه سال گذشته ۱۰۰۰ هکتار به سرانه فضاهای گردشگری استان اضافه شده است.

افزایش ۱۰۰۰ هکتاری به سرانه فضاهای گردشگری کردستان طی سه سال گذشته
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، ‌محسن علوی، شامگاه دوشنبه(5 مهر) در مراسم گرامیداشت روز جهانی گردشگری که در عمارت خسروآباد سنندج برگزار شد، اظهار کرد: 27 سپتامبر به نام روز جهانی گردشگری نامگذاری شده است که هر سال در ایران، در پنجم مهرماه این روز گرامی داشته می‌شود.

    وی افزود: امسال از سوی سازمان جهانی گردشگری شعار "گردشگری برای همه، همه برای گردشگری" انتخاب شده است که در این راستا باید امکانات گردشگری برای همه افراد جامعه فراهم شود.

    مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان در ادامه به اقدامات دولت تدبیر و امید طی سه سال گذشته در بخش گردشگری در استان اشاره و عنوان کرد: اختصاص 3 هزار و 707 میلیارد ریال یارانه سود تسهیلات به 10 طرح، صدور موافقت اولیه برای 24 طرح، مجوز ایجاد 12 مورد طرح‌های گردشگری و افتتاح و بهره برداری از 3 هتل، یک هتل آپارتمان و 3 مهمانپذیر جدید از جمله این اقدامات در سه سال گذشته بوده است.

    وی همچنین ساماندهی و صدور مجوز برای 20 رستوران بین راهی، صدور مجوز فعالیت برای 3 موسسه آموزشی و ساماندهی 200 مسافرخانه در شهرهای بانه و هورامان و پالنگان را از دیگر اقدامات صورت گرفته برشمرد و اعلام کرد: برگزاری 50 دوره آموزشی و آموزش 2400 نفر در سال و 8 هزار و 150 مورد بازرسی از واحدهای اقامتی استان هم در مدت سه سال گذشته در استان انجام شده است.

    علوی، تعیین محدوده 35 منطقه نمونه گردشگری، صدور موافقت تاسیس 8 منطقه نمونه گردشگری و تهیه و تدوین 35 بسته سرمایه گذاری را از دیگر اقدامات انجام شده در سه سال گذشته در استان نام برد.

    وی همچنین به جذب 11 هزار میلیارد ریال اعتبار ملی و استانی در حوزه گردشگری اشاره و تصریح کرد: در سه سال گذشته 1000 هکتار به سرانه فضاهای گردشگری استان و 30 هزار متر مربع هم به سرانه فضای گردشگری شهرستان سنندج اضافه شده است.

    مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان، استانداردسازی واحدهای اقامتی استان را از دیگر اقدامات صورت گرفته اعلام و بیان کرد: هتل‌های استان از 24 باب به 28 باب و مهمانپذیرها هم از 20 باب به 23 باب افزایش یافته است.

    وی در ادامه سخنان خود پرداختن به بخش گردشگری مذهبی را یکی دیگر از اقدامات اداره کل میراث فرهنگی استان عنوان کرد و افزود: در استان کردستان 10 روستای استان دارای قرآن تاریخی هستند که مهمترین آنها قرآن روستای نگل مریوان است.

    علوی از مرمت دو قرآن تاریخی روستاهای سلین و کاشتر خبر داد و گفت: این قرآن‌ها، با اعتبار 40 میلیون تومان مرمت شده‌اند و در روستاهای محل خود مستقر خواهند شد.

    وی در ادامه خاطرنشان کرد: در روزهای 10 و 11 مهرماه جاری همایش «مریوان، باستان شناسی و توسعه گردشگری» در شهرستان مریوان برگزار می‌شود.

    مدیرکل میراث فرهنگی استان کردستان در پایان سخنان خود با بیان اینکه در حال حاضر تنها پرواز استان به مقصد تهران است، از فراهم شدن پرواز سنندج به کیش و بالعکس از 24 مهرماه جاری در فرودگاه سنندج خبر داد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو