مدیران خودروعصر اعتبار

اقامت ۵۰۰۰ مسافر در واحدهای اقامتی خراسان‌شمالی

عصر ساختمان- معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان‌شمالی از اقامت ۵۹۶۷ نفر در واحدهای اقامتی این استان در تابستان سال جاری خبر داد.

اقامت ۵۰۰۰ مسافر در واحدهای اقامتی خراسان‌شمالی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۶ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، قدیر افرونداظهار کرد: اقامت این تعداد مسافر در تابستان سال جاری در واحدهای اقامتی استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته 10 درصد افزایش داشته است.

    وی افزود: علاوه بر آن، تعداد مسافر اسکان یافته در ستاد اسکان آموزش و پرورش نیز 38 هزار و 106 نفر بوده که نسبت به تابستان سال گذشته 0.3 درصد کاهش یافته است.

    افروند با اشاره به اینکه در تابستان سال جاری 466 گردشگر خارجی به این استان سفر کرده اند، ادامه داد: در تیرماه سال جاری 103 گردشگر خارجی، در مرداد ماه سال جاری 240 و در شهریور ماه سال جاری 123 گردشگر خارجی به این استان سفر کرده اند.

    وی با تاکید بر اینکه در تابستان سال جاری تعداد مسافران در این استان افزایش یافته است، اظهار کرد: باید شهرداری، دهیاری، بخشداری و فرمانداری‌ها به این موضوع توجه داشته باشند تا طی شش ماه دوم زیرساخت‌های لازم و ضروری برای حضور مسافران در تعطیلات عید نوروز را فراهم کنند.

    این مقام مسئول تصریح کرد: از سوی دیگر مسئولان ارشد استان نیز باید به تخصیص اعتبارات لازم برای جذب مسافران و زیرساخت‌های بیشتر اختصاص دهند.

    وی با طرح این سوال که در حال حاضر چه میزان از این سفرها برای استان ما درآمد دارد؟ بیان کرد: در حال حاضر این سفرها برای استان ما هزینه است و باید به سمتی حرکت کنیم که این چرخه وارونه شود و تبدیل به درآمد زایی شود.

    معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان‌شمالی تصریح کرد: پایین بودن درصد اشغال و یا آماده نبودن زیرساخت‌ها یکی از علت‌های این امر است.

    وی با اشاره به برگزاری جلسه در کارگروه ستاد تسهیل سفر تاکید کرد: مصوباتی در این کارگروه مصوب شده است اما هنوز اجراها به صورت کارشناسی انجام نشده است.  هنوز اصناف، شهرداری و ... آماده پذیرش مسافران را ندارند و باید مصوبات کارگروه ستاد تسهیل به مرحله اجرایی برسند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی