مدیران خودروعصر اعتبار

توصیه دوم مرکز آمار به سرپرستان خانوار تشریح شد

راه‌حل کاهش ترافیک در سرشماری اینترنتی

عصر ساختمان- معاون مرکز ملی آمار ایران دلیل خروج موقت سایت سرشماری سال ۹۵ از دسترس کاربران طی ۴۸ ساعت گذشته را توضیح داد.

راه‌حل کاهش ترافیک در سرشماری اینترنتی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۶ مهر ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از دنیای اقتصاد، سایت سرشماری اینترنتی نفوس و مسکن سال 95 که از روز شنبه سوم مهرماه برای ثبت اطلاعات هویتی و ملکی خانوارها باز شد، طی دو روز گذشته در برخی مقاطع زمانی به‌طور موقت از دسترس کاربران خارج شد. علی زاهدیان معاون مرکز ملی آمار ایران علت اصلی این موضوع را استقبال فراتر از حد تصور خانوارها از سرشماری اینترنتی عنوان کرد و گفت: مراجعه خانوارها برای ثبت اطلاعات مربوط به مشخصات ملکی، هویتی و اقتصادی آنها طی دو روز اول سرشماری به حدی بود که سایت سرشماری در ساعاتی که ترافیک مراجعه افراد به این سایت به اوج خود می‌رسید با کندی و در بعضی موارد با اختلال همراه ‌شد.

    وی افزود: برای رفع این مشکل مسوولان مرکز آمار نیمه شب روز یکشنبه با خروج سایت سرشماری از دسترس کاربران تمهیدات لازم را برای افزایش ظرفیت مراجعه و حضور کاربران در این سایت اعمال کردند تا از این طریق گنجایش سایت سرشماری برای ورود و ثبت اطلاعات تعداد بیشتری از خانوارها فراهم شود. معاون مرکز آمار ایران گفت: با رفع اختلالات سایت سرشماری نفوس و مسکن هم‌اکنون رکورد ثبت نام 15 خانوار در ثانیه ثبت شده است.زاهدیان افزود: براساس گزارش‌های رسیده از ساعت 8 صبح تا 10 صبح دیروز 20هزار خانوار ثبت‌نام اینترنتی داشتند که رکورد 15 ثبت نام در ثانیه نیز زده شده است.معاون مرکز آمار ایران تصریح کرد: هم‌اکنون شاخص‌ها نشان‌دهنده افزایش سرعت در ثبت نام بوده و تمام موارد تحت کنترل است. وی افزود: مرحله اول سرشماری اینترنتی از 3 مهر تا 24 مهر صورت می‌گیرد که در انتها به ثبت‌نام‌کنندگان کد آماری داده می‌شود و مرحله دوم سرشماری از 24مهر تا 24 آبان با تطبیق و راستی آزمایی کدهای آماری صورت خواهد پذیرفت.مسوولان مرکز آمار ایران بر مبنای اطلاعات موجود از شاخص دسترسی خانوارها به اینترنت پیش از این برآورد کرده بودند حدود 40 درصد از عملیات سرشماری به صورت اینترنتی و از طریق سایت www.sarshomari95.ir انجام شود.بر مبنای رکورد ثبت شده از میزان مراجعه خانوارها به سایت سرشماری در دو روز اول، در صورت ادامه این روند، غالب عملیات سرشماری در فاز اول و به صورت اینترنتی انجام خواهد شد.

    به گزارش «دنیای اقتصاد»، علاوه‌بر استقبال قابل توجه خانوارها از سرشماری اینترنتی طی سه روز گذشته، در برخی موارد طولانی شدن روند ثبت اطلاعات در سامانه به‌دلیل در دسترس نبودن اطلاعات کلیدی اعضای خانوار منجر به تشدید ترافیک در سامانه سرشماری می‌شود. مسوولان مرکز آمار به سرپرستان خانوار توصیه می‌کنند علاوه‌بر در اختیار داشتن کدپستی 10 رقمی مربوط به واحد مسکونی خود، اطلاعات کلیدی اعضای خانوار به‌خصوص کدملی آنها را در زمان ثبت اطلاعات در اختیار داشته باشند تا سرعت ثبت اطلاعات افزایش و ترافیک در سایت کاهش یابد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو