مدیران خودروعصر اعتبار

یک مقام مسئول وزارت راه‌ خبر داد:

پرداخت ۱۰۸۰ میلیارد تومان از مطالبات پیمانکاران راه روستایی از محل‌ فروش اوراق خزانه

عصر ساختمان- مشاور وزیر راه در امور روستایی‌ گفت: به دستور رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور (نوبخت) مقرر شد ۱۰۸۰ میلیارد تومان از مطالبات پیمانکاران راه روستایی از محل اسناد خزانه اسلامی پرداخت شود.

پرداخت ۱۰۸۰ میلیارد تومان از مطالبات پیمانکاران راه روستایی از محل‌ فروش اوراق خزانه
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از فارس، ‌محمدحسین میرشفیع در گفت‌‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس اظهار داشت: 200 هزار کیلومتر شبکه راه روستایی در کشور داریم که 105 هزار کیلومتر آن آسفالت و 95 هزار کیلومتر آن خاکی است که البته این راه‌های خاکی در مناطقی با جمعیت روستایی بسیار پایین قرار دارد که برخی از آنها، راه شبکه‌ای و برخی راه روستاهای زیر 20 خانوار است.

    وی ادامه داد: حدود 4 هزار پروژه در روستاها داریم و امروز برخورداری جمعیتی روستاها از راه روستایی 91.5 درصد است.

    میرشفیع اظهار داشت: در واقع از 21.5 میلیون نفر جمعیت روستایی کشور، 91.5 درصد از راه آسفالت برخوردار هستند و 99 درصد راه دسترسی روستایی دارند.

    مشاور وزیر راه در امور روستایی‌ ادامه داد: برنامه داریم تا سال آینده برخورداری جمعیتی روستاییان از راه آسفالت به 95 درصد برسد.

    میرشفیع گفت: در این باره مطالعات شبکه کامل شده و نسبت عدم برخورداری شهرستان‌ها مشخص شده‌اند.

    * پرداخت 1080 میلیارد تومان از مطالبات پیمانکاران راه روستایی

    مشاور وزیر راه در امور روستایی‌ بیان کرد: به دستور رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور (نوبخت) مقرر شده است 1080 میلیارد تومان از مطالبات پیمانکاران راه روستایی پرداخت شود.

    وی ادامه داد: پرداخت این مطالبات از محل اسناد خزانه اسلامی خواهد بود که به زودی عملیاتی خواهد شد.

    مرشفیع اضافه کرد: این امر موجب اطمینان پیمانکاران و تشویق آنها به پیشرفت کارهایی اجرایی می‌شود و بدین ترتیب پروژه‌ها سریع‌تر پیش خواهد رفت؛ البته پیمانکاران همیشه از دولت جلوتر هستند، قبل از دریافت پول کار می‌کنند و اغلب طلب‌کار دولت هستند که از آنها قدردانی می‌کنیم.

    * برنامه‌ریزی آسفالت و احداث 35 هزار کیلومتر راه روستایی‌

    وی اظهار داشت: در مطالعات خود برنامه‌ریزی کرده‌ایم که 17 هزار کیلومتر راه روستایی آسفالت و 18 هزار کیلومتر راه روستایی احداث شود که برخورداری جمعیتی روستایی را به 97 درصد افزایش می‌دهد.

    مشاور وزیر راه در امور روستایی‌ بیان کرد: برای اجرای این کار 10.4 هزار میلیارد تومان اعتبار لازم است.

    به گزارش فارس ‌‌روز 13 اردیبشهت‌ماه امسال بود‌ که وزیر راه و شهرسازی، محمد حسین میرشفیع را که تا پیش از این معاون وزیر راه در معاونت راه روستایی بود، به سرپرستی این معاونت منصوب کرد.

    همزمان با این حکم، میرشفیع به سمت معاونت ساخت و توسعه آزادراه‌‌های کشور در شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور منصوب شد.

    از آن زمان احتمال انحلال معاونت راه روستایی وزارت راه قوی‌تر شد، ظاهراً عباس آخوندی قصد داشت این معاونت را منحل و وظایف آن را به معاونت‌‌های دیگر موکول کند و این احتمال در تیرماه امسال چهره اجرایی به خود گرفت.

    بنابراین گزارش دفاتر زیر مجموعه‌ معاونت راه روستایی وزارت راه ‌و شهرسازی شامل «‌دفتر برنامه‌ریزی و نظارت بر توسعه راه روستایی» و «دفتر برنامه‌ریزی، بهره‌برداری، ایمنی و نگهداری راه روستایی» بود؛ در این راستا طبق ابلاغ وزیر راه و شهرسازی مصوب شد این دفاتر در دیگر معاونت‌‌های وزارت راه و شهرسازی ادغام شود.

    بدین ترتیب ساخت و توسعه راه‌‌های روستایی به شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور واگذار شد و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای نیز وظیفه نگهداری راه‌های روستایی را بر عهده گرفت.

    پس از این انحلال و ادغام‌ دفاتر معاونت سابق راه روستایی در‌ معاونت‌‌ها، روز ‌‌21 مردادماه امسال بود که عباس آخوندی طی حکمی سید حسین میرشفیع را با حفظ سمتِ معاون ساخت و توسعه آزادراه‌‌ها، به سمت «مشاور وزیر راه در امور روستایی» و نیز انتصاب در ‌هیئت مدیره شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، منصوب کرد.

    بنابراین گزارش طبق مصوبه شورای عالی اداری به تاریخ 95/4/6 ‌وظایف راهداری ادارات کل استان‌ها به ادارات کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای انتقال یافت.

    پیرو این مصوبه همزمان با انتزاع بخش راهداری از وظایف ادارات کل راه و شهرسازی استان‌ها، نگهداری راه‌های روستایی نیز به ادارات کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان‌ها و مدیریت بخش ساخت راه‌های روستایی نیز به شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌و‌نقل از سوی ستاد وزارت راه منتقل شد، البته امور اجرایی ساخت آن‌ها از سوی ادارات کل پیگیری و دنبال خواهد شد.

    حذف معاونت راه روستایی در اصلاح ساختار وزارتخانه از سوی ستاد وزارت راه و شهرسازی و امضا سند انحلال آن از سوی وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی نهاد ریاست جمهوری صورت گرفت.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار