مدیران خودروعصر اعتبار

آغاز عملیات تعیین عرصه و حریم تپه قلعه بوینی

عصر ساختمان- سرپرست معاونت میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان اردبیل از آغاز عملیات تعیین عرصه و حریم تپه قلعه بوینی واقع در روستای حسن باروق این استان خبر داد.

آغاز عملیات تعیین عرصه و حریم تپه قلعه بوینی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، «منصور عالیقدری» با اعلام این خبر، گفت: هم‌اکنون تعیین عرصه و حریم تپه قلعه بوینی واقع در روستای حسن باروق از توابع شهرستان اردبیل باهدف حفاظت و جلوگیری از تخریب در حال انجام است.

    وی با بیان این‌که تپه تاریخی قلعه بوینی در دامنه شرقی ارتفاعات سبلان، داخل روستای حسن باروق به فاصله پنج کیلومتری شهر اردبیل قرار گرفته است، افزود: این تپه تاریخی در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

    عالیقدری تپه تاریخی قلعه بوینی را یکی از مهم‌ترین تپه‌های شهرستان اردبیل برشمرد و افزود: قدمت این محوطه متعلق به عصر مفرغ جدید و آهن یک است و استقرار در درون این محوطه تا دوره هخامنشی و پارتی تداوم داشته است.

    به گفته سرپرست معاونت میراث‌فرهنگی استان، عملیات تعیین عرصه و پیشنهاد حریم تپه فوق به سرپرستی فریبرز طهماسبی یکی از کارشناسان باستان‌شناسی این اداره‌کل به‌منظور مشخص کردن محدوده و گستردگی آثار تاریخی از چهاردهم شهریورماه آغاز شده و پیش‌بینی می‌شود تا چهاردهم مهرماه ادامه یابد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی