مدیران خودروعصر اعتبار

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری مازندران مطرح کرد:

فعالیت ۴۰ واحد گردشگری غیرمجاز در محور کندوان

تخفیف ۷۰ درصدی هتل‌ها برای معلولان

عصر ساختمان- مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران با اشاره به فعالیت ۴۰ مورد تأسیسات گردشگری غیرمجاز در محور کندوان گفت: علاقه نداریم که اشتغال‌زایی تأسیسات گردشگری غیرمجاز در مازندران تعطیل شود اما این واحدها می‌توانند پیگیر دریافت مجوز قانونی باشند.

فعالیت ۴۰ واحد گردشگری غیرمجاز در محور کندوان
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از فارس، دلاور بزرگ‌نیا پیش از ظهر امروز به‌مناسبت هفته گردشگری در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه هر ساله پنجم مهر به عنوان روز جهانی گردشگری نامگذاری شد، اظهار کرد: به دلیل برنامه‌های متعدد‌ روز جهانی گردشگری یک هفته برای این موضوع اختصاص داده شد.

    وی با اشاره به اینکه طبق برنامه‌ریزی سازمان جهانی گردشگری با شعار گردشگری برای همه و ترویج دسترسی جهانی این موضوع به‌درستی هدایت می‌شود، افزود: سازمان گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی با شعار گردشگری برای همه و همه برای گردشگری برنامه‌های ویژه سازمانی را اجرا می‌کند.

    مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران، اضافه کرد: گردشگری سبب جابه‌جایی و انتقال فرهنگ و بالندگی جامعه جهانی است اما در این حوزه توجه به جامعه انسانی نباید مورد غفلت قرار گیرند.

    وی با بیان اینکه معلولان و ناتوانان همه کسانی که به عنوان انسان تفاوتی با ما ندارد اما به دلیل محدودیت‌ها توان انجام کار برای آنان سخت است حق دارند در برنامه‌ریزی اجتماعی به شکل درستی دیده شوند، گفت: لازم است معماری شهری و تأسیسات گردشگری متناسب با توان معلولان و ذائقه کودکان باشد.

    * هفته گردشگری معلولان ویژه دیده می‌شوند

    بزرگ‌نیا با اشاره به اینکه در هفته گردشگری برنامه‌ها طبق ظرفیت‌های استانی انجام می‌شود، افزود: در این هفته معلولان جسمی و ذهنی ویژه دیده شدند که در اجرای برنامه‌ها تور رایگان برای معلولان، نواخته شدن زنگ گردشگری در مدارس استثنایی، بازدید از موزه‌ها به صورت رایگان، تخفیف 70 درصدی هتل‌ها برای معلولان و 50 درصدی برای عموم در نظر گرفته شد.

    وی تورهای شهرگری را از دیگر برنامه‌های هفته گردشگری در مازندران دانست و ادامه داد: این طرح به‌صورت فراگیر از طریق شهرداری‌ها و دفاتر مسافرتی و جهانگری انجام می‌شود.

    مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران با اشاره به اینکه در هفته گردشگری استقبال از گردشگران در مبادی ورودی شهرها انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: افتتاح و کلنگ‌زنی پروژه‌های گردشگری در ششم مهرماه امسال در هتل میزبان بابلسر با حضور مسؤولان کشوری، استانی و شهرستانی انجام می‌‌شود.

    * تجلیل از فعالان برتر گردشگری

    وی تجلیل از برترین‌های کشوری در تأسیسات گردشگری را از دیگر برنامه‌های این اداره‌کل در بابلسر دانست و افزود: از 30 محور گردشگری که فعالان آن در کشور تجلیل می‌شوند پنج انتخاب برتر به مازندران اختصاص دارد که علاوه بر این موارد هفت مورد هم از فعالان این عرصه در استان قدردانی می‌شوند.

    بزرگ‌نیا از برگزاری همایش توسعه گردشگری سوادکوه در هفته گردشگری خبر داد و تصریح کرد: برگزاری جشنواره غذاهای بومی و سنتی شمال و جنوب کشور و نمایشگاه سبک زندگی بوم‌گردی در سوادکوه در شهرستان آمل در هشتم مهر امسال در خانه عبادی این شهرستان برگزار می‌شود که در این جشنواره اجرای مراسم آواها با هنرنمایی قوم بختیاری همراه است.

    مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران بیان کرد: در هفته گردشگری موزه مردم‌شناسی آمل در این شهرستان افتتاح می‌شود.

    وی از تعامل بین دستگاهی با سایر دستگاهی‌های اجرایی فرهنگی اشاره کرد و گفت: به‌مناسبت  16 مهر که روز کودک با هماهنگی کانون پرورش فکری و مدیر حوزه موزها، موزه کلبادی برای کاوش‌هایی که در مناطق باستانی ویژه کودکان کشف شده است برای بازدید آماده می‌شود.

    بزرگ‌نیا از افتتاح یکی از جدیدترین مجتمع تفریحی و سرگرمی در پردیس بابل خبر داد و اظهار کرد: جشن دست‌اندکاران حوزه گردشگری در هفتم مهر امسال همراه با افتتاح این پروژه که شامل شهربازی، کارتینگ و پارک آبی است برگزار می‌شود.

    * رونمایی از مجله اینترنتی «بریم سفر»

    وی با تأکید بر اینکه رسانه‌های مازندران به‌صورت حرفه‌ای به توسعه گردشگری استان بپردازند، ادامه داد: در هفته گردشگری مجله گردشگری اینترنتی «بریم سفر»، از سوی یکی از فعالان رسانه‌ای مازندران طراحی شد که در هشتم مهر در قائم شهر رونمایی می‌شود.

    بزرگ‌نیا بحث آموزش را در توسعه صنعت گردشگری موثر دانست و اضافه کرد: در دو شهر ساری و چالوس آموزش ویژه فعالان گردشگری برگزار می‌شود.

    * صنعت گردشگری فرابخشی است

    وی با بیان اینکه صنعت گردشگری صنعتی فرابخشی بوده و لازم است از بخشی‌نگری در استان فاصله گرفته شود، گفت: کار در حوزه صنعت گردشگری باید به ظرفیت استانی توجه شود.

    مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران افزود: مازندران در بخش گردشگری امتیازی دارد که این فرصت باید به‌عنوان توسعه پایدار توجه شود.

    بزرگ‌نیا فرصت گردشگری را در مازندران بکر دانست و ادامه داد: منافع ملی در مازندران نباید فدای علائق شخصی شود.

    وی اجرای شعار اقتصاد مقاومتی را در بخش صنعت سبب سرمایه‌گذاری بیشتر در مازندران دانست و گفت: با ایجاد پنجره واحد روند طولانی سرمایه‌گذاری در مازندران تسهیل شد اجرای شعار اقتصادی مقاومتی سبب شد تا فعالیت سرمایه‌گذاری در مازندران جدی گرفته شود.

    * ورود 11 میلیون مسافر به مازندران

    مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران، با بیان اینکه ورود 11 میلیون مسافر در مازندران فرصتی برای اشتغال‌زایی و سرمایه‌گذاری در استان است، افزود: آمارهای دقیق تعیین کننده ورود سرمایه‌گذار در مازندران است.

    وی در توضیح بیشتر درباره ورود مسافر به مازندران و آنچه که در بحث انباشت زباله در این استان مطرح است، خاطرنشان کرد: در مازندران موضوعی بوده که با ورود گردشگران از سوی رسانه‌ها در استان مطرح می‌شود بحث انباشت زباله است اگر همین تعداد مسافر که وارد استان می‌شوند هر کدام 300 تا 500 هزار تومان هزینه کنند رقم قابل توجهی را وارد استان می‌کنند که می‌توان بخشی را برای دفع زباله هزینه کرد.

    * برای توسعه، جامعه باید صداهای مختلف را بشنود

    بزرگ‌نیا با تأکید براینکه اگر جامعه صداهای مختلف را نشوند جایی برای توسعه وجود ندارد، اظهار کرد: باور اینکه گردشگری صنعت فرابخشی بوده، غنیمت است ما فضاهای قانونی در این حوزه کم نداریم در بحث ارتباط با دانشگاه‌ها و سایر دستگاه‌های اجرایی تمامی تعارض‌های قانونی که در درون و بیرون سازمان و حتی با بانک‌ها وجود دارد احصا شد و به نمایندگان مجلس هم تقدیم شد تا با برنامه‌ریزی در تصمیم‌های قانونی موثر باشد.

    وی به میزان تراکنش مالی که از سوی گردشگران در مازندران انجام می‌شود اشاره کرد و گفت: تاکنون نرم‌افزاری که از طریق مسافر در سایر حوزه‌ها گردش مالی انجام شده باشد تعریف نشد که در این بخش لازم است دانشگاه‌ها به ما کمک کنند.

    مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران، با اشاره به اینکه تأسیسات گردشگری که ما مجوز سازمانی فعالیت می‌کنند نظارت مستمر انجام می‌شود، افزود: در دو سال اخیر به شکل ترکیبی با سایر دستگاه‌ها، نظارت بر تأسیسات گردشگری دارای مجوز انجام می‌شود اما لیست سایر تأسیسات گردشگری که پروانه فعالیت ندارد به مراجع نظارتی معرفی شدند.

    * نظارت جدی بر تاسیسات گردشگری مجاز

    وی با اعلام اینکه به‌طور مثال در محور کندوان 40 مورد تاسیسات گردشگری غیرمجاز در حال فعالیت هستند، اظهار کرد: ما علاقه نداریم که اشتغال‌زایی تأسیسات گردشگری غیرمجاز در مازندران تعطیل شود اما این واحدها می‌توانند پیگیر دریافت مجوز قانونی باشند.

    بزرگ‌نیا ساماندهی ویلاهای و تابلو به‌دستان را در اولویت برنامه‌های گردشگری دانست و ادامه داد: در تمام شهرها با فرمانداری‌ها و دادستان‌ها نشست‌های تخصصی برگزار شد همه راه‌ها رفته شد اما در این ساماندهی ویلاها و تابلو به‌دستان کاملا موفق نبودیم اگر در حلقه نظارتی این بخش کمی نرمش باشد شاهد رشد قارچی می‌شویم.

    وی درباره راه‌اندازی موزه گردشگری قائم‌شهر، خاطرنشان کرد: موزه گردشگری قائم‌شهر از طریق شهرداری تأسیس شد و مدیریت میراث فرهنگی قبلی به تمام تعهداتش عمل کرد و با نشستی که با شهردار وقت داشتیم هر بار قول انجام کار را دادند اما اقدام جدی صورت نگرفت.

    مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران، اضافه کرد: برای موزه گردشگری قائم‌شهر در سفر ریاست جمهوری 800 میلیون تومان پیشنهاد شد اما اجرای این موزه تفاهمی بوده است و قرار شد میراث فرهنگی فضای موزه را تجهیز بر اساس سناریو چیدمان صورت گیرد.

    وی با اعلام اینکه پارک جنگلی قائم‌شهر هنوز چشم سرمایه‌‌گذار را نگرفته است، بیان کرد: فرماندار هم به طور ویژه برای این موضوع مشاور گرفته است.

    بزرگ‌نیا استفاده از ظرفیت دانشگاهی در حوزه گردشگری را انجام مطالعات، پژوهش و برگزاری همایش‌های تخصصی دانست و گفت: فاصله بین دانشگاه و دستگاه‌های اجرایی فاصله جدی تاریخی است دانشگاه باید مرجع دستگاه اجرایی شناخته شود و دستگاه اجرایی هم باید پناهگاه دانشگاه باشد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار