مدیران خودروعصر اعتبار

نخستین ایستگاه بین‌المللی قطار در جنوب شرق یک ساختمان متروکه است

عصر ساختمان- نخستین ایستگاه بین‌المللی قطار در جنوب شرق یک ساختمان متروکه است که بدون شیشه و بی در و پیکر و با یک تابلو فرسوده باقی‌مانده است.

نخستین ایستگاه بین‌المللی قطار در جنوب شرق یک ساختمان متروکه است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از فارس، از نخستین ایستگاه بین‌المللی جنوب شرق یک ساختمان متروکه بدون شیشه و بی در و پیکر و یک تابلو فرسوده باقیمانده است.

    ساعت 12 و 10 دقیقه ظهر روز 31 اردیبهشت ماه 1352 (43 سال پیش) زمانی که سوت نخستین قطار ورود خود را به نخستین ایستگاه جنوب شرق به مردم زرند، بشارت داد و مسوولان راه آهن و مردم زرند از ساختمان نخستین ایستگاه جنوب شرق به عنوان بهترین ایستگاه یاد کردند، ساختمانی که عملیات احداث آن از تیر 51 شروع و 10 ماه بعد افتتاح شد.

    اینک بعد از گذشت سال‌ها مقاومت و استحکام ساختمان ایستگاه در برابر دو زلزله آذر 56 و اسفند 93 به دلیل بازسازی و تعمیرات داخل سالن، چندین ماه بلاتکلیف خودنمایی و در انتظار بازسازی به سر می‌برد.

    با وجود اینکه شهرستان زرند دارای ایستگاه بین‌المللی راه آهن است، اضافه دریافت پول قطار از کرمان تا زرند از مسافرانی که از ایستگاه بین‌المللی زرند بلیت تهیه و مسافر قطار می‌شوند و دریافت 4 هزار تومان هزینه خدمات برای هر مسافر دور از انصاف و ظلم به مردم زرند است.

    قطار شرکت بنیاد پس از ورود به زرند به علت نقص فنی و حیران شدن مسافران با 80 دقیقه تأخیر حرکت کرد.

    حرکت قطار فوق از ایستگاه زرند که در روز پنجشنبه اول مهر ماه، ساعت 14 و 35 دقیقه بعد از ظهر اعلام شده بود، پس از آن که از ایستگاه کرمان به ایستگاه بین‌المللی زرند رسید به علت نقص فنی در سیستم برق‌رسانی از دیزل به واگن‌ها بیش از 80 دقیقه مسافران را دچار بلاتکلیفی و حیرانی کرد.

    مسوولان ایستگاه زرند پس از مواجه شدن با اعتراض و انتقاد مسافران از بروز نقص در قطار و بی‌نظمی و تأخیر در ساعت حرکت و نیز شدت گرما در کوپه‌ها از مسافران خواستند تا رفع مشکل برق‌رسانی به سالن‌های قطار به نمازخانه ایستگاه بروند.

    این در حالی بود که تعدادی از مسافران ضمن اعتراض و انتقاد از مسوولان راه آهن و مدیران قطارهای زرند با وجود اینکه شهرستان زرند دارای ایستگاه بین‌المللی راه آهن است، اضافه دریافت کرایه کرمان به زرند و عدم ذکر نام زرند به عنوان مبدا نام کرمان در بلیت‌ها دریافت می‌شود و به همین دلیل کرایه کرمان - زرند اضافه از مسافران این شهر دریافت می‌شود.

    همچنین دریافت 4 هزار تومان از هر مسافری که از ایستگاه زرند عازم شهرهای دیگر هستند به عنوان ارائه خدمات به مسافران و از طرف دیگر مواجه شدن با نقص قطار و حیران و سرگردان شدن، این موارد را نوعی اجحاف و بی‌انصافی در حق مردم زرند دانستند.

    تعدادی از مسافران که افراد کهنسال بودند و به سختی از پله‌های داخل سالن موقت خود را به نمازخانه و سالن انتظار رسانده بودند، ضمن انتقاد از نبودن آسانسور و حتی عدم احداث رامب برای معلولان، خواستار توجه مسوولان شهرستان زرند و استان کرمان در راستای رفع اجحاف و بی‌نظمی در حرکت قطار و ارائه خدمات و امکانات بیشتر مسافران این شهر شدند.

    انتقال مسافران معلول که مجبور به استفاده از ویلچر هستند، از داخل سالن به قطار با بلند کردن ویلچر که برخی از این عزیزان معلول بانوان هستند به لحاظ نبودن آسانسور و یا رامب توسط چند نفر مرد صورت می‌گیرد و این امر موجب نارضایتی و نگرانی نه تنها معلولان، بلکه مسافران کهنسال شده است.

    جا دارد مسوولان شهرستان زرند ضمن بازدید از سالن موقت و مشکلات تردد مسافران معلول و کهنسال از روند تعمیر و بازسازی سالن ایستگاه بین‌المللی) راه آهن زرند که گویا بودجه تعمیرات آن در سال گذشته در سفر معاون وزیر راه و ترابری از محل فوق، تأمین و ارسال شده است، نسبت به تسریع عملیات بازسازی سالن فوق دستورات لازم را صادر کنند.

    مسافران قطار بنیاد روز پنجشنبه اول مهر که قرار بود، ساعت 14 و 35 دقیقه بعد از ظهر ایستگاه بین‌المللی زرند را به قصد مشهد مقدس ترک کند، پس از رفع نقص در ساعت 15 و 55 دقیقه و با تأخیر 80 دقیقه عازم مشهد مقدس شدند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار