مدیران خودروعصر اعتبار

رئیس مرکز آمار ایران و رئیس ستاد سرشماری نفوس و مسکن خبر داد:

۶ هزار خانوار درسه ساعت اول صبح ثبت نام کردند

عصر ساختمان-رئیس مرکز آمار ایران و سرشماری نفوس و مسکن در گفتگو با ایران آنلاین با اعلام اینکه استقبال مردم از سرشماری اینترنتی بسیار بالا بوده و در ساعات اولیه صبح یعنی تا قبل از ساعت ۱۰ صبح روز اول بیش از ۶ هزار نفر ثبت نام کامل انجام دادند از مردم خواست تا عجله نکنند و روزهای آینده به سایت مراجعه کنند.

۶ هزار خانوار درسه ساعت اول صبح ثبت نام کردند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۴ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایران آنلاین،  امید علی پارسا با اعلام اینکه 20 روزِ 24 ساعته برای سرشماری اینترنتی در نظر گرفته شده و فرصت بسیار مطلوبی در اختیار مردم وجود دارد از مردم سراسر کشور خواست تا عجله نکنند. وی گفت: سایت در حال حاضر بسیار خوب و دقیق و برنامه ریزی شده کار خود را انجام می دهد اما اگر مردم شتاب و عجله داشته باشند ممکن است در ترافیک سایت بمانند و معطل شوند.
    وی با بیان اینکه امروز و فردا، شتاب کاربران و مراجعه بسیار به سایت چند برابر بیشتر از ظرفیت سایت خواهد بود از مردم خواست یکی دو روز اول را به تعویق بیاندازند؛ چرا که این حجم ترافیک اشکالات فنی زیادی را نیز به بار آورده است.  مردم ظرف مدت 20 روز می توانند با آرامش نسبت به تکمیل اطلاعات اقدام کنند. اگر نیاز باشد مدت را تمدید هم خواهیم کرد.
    پارسا تاکید کرد: اطلاعات خواسته شده کاملا پایه ای بوده و محرمانه. این  اطلاعات مربوط به اعضای خانوار، جابجایی، سواد، شغل و... و یا سوالاتی همچون فرزندآوری برای خانم هایی که بیش از 10 سال از زندگی مشترکشان گذشته و اطلاعات مربوط به مسکن خانواده هاست. وی خاطرنشان کرد: تمام اطلاعاتی که از سوی مرکز آمار گرفته می شود کاملا محرمانه است و حتی در اختیار مقامات قضایی هم قرار داده نمی شود. مردم می توانند با اطمینان کامل از محرمانه ماندن اطلاعات، کاملا آزادانه و پاسخ صحیح بدهند
    وی ضمن درخواست مجدد از مردم در خصوص پاسخگویی صحیح به تمام سوالات مرکز آمار یادآور شد: تمام خدمات و امکاناتی که دولت به سطوح مختلف مردم در تهران، شهرستان ها، روستاها و محله ها از جمله مسکن و اشتغال، مهاجرت و ...ارائه می دهد بر اساس این اطلاعات آماری خواهد بود و مردم با پاسخگویی صحیح و صادقانه به توسعه کشور کمک بسیار خواهند کرد.

     

    سرشماری از اتباع خارجی و یا اتباع ایرانی خارج از کشور
    رئیس مرکز آمار ایران درباره چگونگی سرشماری از اتباع خارجی و یا خانواده هایی که دائم در ماموریت هستند و یا دانشجویان و زندانیان به «ایران آنلاین» گفت: اساسا دو نوع خانوار وجود دارد؛ خانوار معمولی و یا خانوار موسسه ای. خانوار معمولی آنهایی هستند که همه با هم زیر یک سقف زندگی می کنند و خانواده هایی که بیش از 6 ماه به این صورت همه زیر یک سقف هستند خانوار معمولی محسوب می شوند. ولی آنهایی که به عنوان مثال فرزند دانشجو یا سرباز در شهری دیگر دارند و یا در زندان ها و بیمارستان ها هستند تحت عنوان خانوارهای دسته جمعی اطلاعاتشان از آن خوابگاه یا محل خدمت سربازی و یا زندان اخذ می شود.
    پارسا همچنین افزود: ایرانیانی که خارج از کشور هستند اگر بیش از شش ماه ساکن بوده باشند ثبت می شود. اتباع خارجی هم اگر بیش از شش ماه در ایران باشند ثبت می شوند در غیر این صورت ثبت نخواهند شد.
    رئیس ستاد سرشماری با اشاره به اینکه اطلاعات کلی از سرپرست خانواده سوال می شود و اطلاعات هویتی از تک تک افراد خانواده ادامه داد: برخی از اطلاعات جنبه عمومی دارند مانند مسکن و سازه های بنا که شخص سرپرست نیز به تنهایی می تواند پاسخگو باشد اما برخی از اطلاعات نیاز به پاسخگویی دقیق تک تک افراد خانوار دارد.
    وی به جوایزی که به خانوارهایی که از طریق سرشماری اینترنتی اطلاعات خود را در سیستم سرشماری وارد می کنند اشاره کرد و گفت: هزار جایزه یک میلیون تومانی به هزار خانوار به قید قرعه پرداخت می شود، لذا به خانوارهایی که از طریق اینترنتی در سرشماری شرکت کردند توصیه می شود حتما کد 12 رقمی را که در پایان تکمیل اطلاعات از سیستم دریافت می کنند حفظ کنند. وی اشاره کرد که  500 مدرسه ای که در سراسر کشور دانش آموزان خود را به سرشماری اینترنتی ترغیب می کنند تشویق می شوند.
    اینترنت رایگان هدیه به کاربران سایت سرشماری
    پارسا همچنین به «ایران آنلاین» خبرداد: طبق هماهنگی های صورت گرفته با اپراتور ها و وزارت فناوری ارتباطات به آن دسته از کاربرانی که با آی پی خودشان به صورت اینترنتی به سایت سرشماری وارد شده و اطلاعات خود را از طریق اینترنتی وارد سیستم می کنند حجم اینترنت رایگان تعلق می گیرد.
    رئیس مرکز آمار ایران ضمن درخواست از کافی نت ها در خصوص همکاری کامل با شهروانی که به آنها مراجعه می کنند گفت: از تمام کافی نت ها می خواهیم تا بیشترین همکاری را با مردم در سرشماری اینترنتی داشته باشند و به هر آی پی، چه از کافی نت و چه از منزل یا محل کار به  میزان اینترنتی که تا پایان تکمیل اطلاعات مصرف می کنند اینترنت رایگان هدیه داده می شود.
    ما  دنبال هماهنگی هستیم که کافی نت ها حتی پولی هم از مردم دریافت نکنند چرا که حجم اینترنت رایگان را به ازای هراندازه مصرف حتی بیشتر از مصرفشان دریافت می کنند.
    وی در پایان بار دیگر از مردم خواست کرد با درنظر گرفتن پیک استفاده از سایت و منتظر نماندن پشت ترافیک سایت سرشماری طی امروز و فردا، نسبت به تکمیل اطلاعات خانوار خود در روزهای بعد و با آرامش به سایت سرشماری مراجعه و نسبت به سرشماری اینترنتی اقدام کنند.
    امروز هشتمین سرشماری کشور در سطح ملی آغاز شد و کسانی که تمایل به شرکت اینترنتی در سرشماری دارند، می‌توانند تا تاریخ 24 مهر به سایت سرشماری الکترونیکی www.sarshomari95.ir  مراجعه و داوطلبانه در ارایه اطلاعات لازم سرشماری سال 1395 همکاری کنند.

     

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار