مدیران خودروعصر اعتبار

‌چهارمین کنگره "تاریخ و معماری شهرسازی ایران" پس از ۱۲ سال‌ احیا می‌شود

عصر ساختمان- ‌مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین از احیای "چهارمین کنگره تاریخ و معماری شهرسازی ایران" پس از ۱۲ سال خبر داد.

‌چهارمین کنگره "تاریخ و معماری شهرسازی ایران" پس از ۱۲ سال‌ احیا می‌شود
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، نخستین جلسه کمیته اجرایی برگزاری چهارمین کنگره تاریخ و معماری شهرسازی ایران در قزوین با حضور مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین و نمایندگان پارک علم و فناوری استان قزوین، دفتر فنی استانداری، معاونت طرح و برنامه شهرداری و اداره کل امور شهری و شوراهای استانداری در محل اداره میراث فرهنگی استان قزوین برگزار شد.


    در این نشست محمدعلی حضرتی با اشاره به نحوه برگزاری کنگره‌های استانی گفت: با توجه به تجربه‌ برگزاری کنگره‌های گذشته، اگر بخواهیم ساختار مبتنی بر فراخوان برای آن تعریف کنیم، تعداد مقالاتی که به لحاظ کیفی بتوان به آن تکیه کرد زیاد نخواهد بود به همین جهت باید با همفکری کمیته علمی برگزاری همایش به افراد صاحب نظر سفارش مقاله داده تا با اطمینان بیشتر بایسته های علمی همایش تأمین شود.

    وی با برشمردن محورهای کلی پیشنهاد شده برای چهارمین کنگره تاریخ معماری و شهرسازی ایران در قزوین اظهار کرد: هشت محور پیشنهادی با عناوین حوزه‌های فرهنگی– طبیعی شهرها و روستاهای تاریخی، منظر فرهنگی و منظر شهری تاریخی، سازه در تاریخ معماری و شهرسازی، باستان شناسی، معماری و شهرسازی، میراث معماری و شهرسازی مدرن، میراث آب و کشاورزی، میراث فرهنگی ناملموس و راه‌های فرهنگی و عناصر وابسته برای این همایش پیشنهاد و سعی شد این محورها حدالامکان به صورت کلی باشد تا محورهای دیگری را هم شامل شوند و این امکان وجود دارد تا با همفکری اعضای کمیته علمی محورهای دیگری نیز به این مجموعه اضافه شود.

    مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین در خصوص تنوع موضوعات همایش خاطرنشان کرد: با توجه به این‌که این همایش پس از یک وقفه 12 ساله دوباره احیاء می‌شود مقرر شد که موضوعات به صورت عمومی مطرح و در صورت تداوم، این روند در سال‌های بعد به صورت موضوعی عمل شود.

    حضرتی، جوانگرایی را عامل مهمی در موفقیت این کنگره دانست و تصریح کرد: همایش تاریخ معماری و شهرسازی ایران در صورتی موفق خواهد بود که بتوانیم نسل جوان را با خود همراه نموده و از ظرفیت جوانان و حرف‌های تازه این نسل از جامعه در برگزاری کنگره استفاده کنیم.

    وی همچنین با اعلام تاریخ پیشنهادی برگزاری همایش تشریح کرد: با توجه به بحث جوانگرایی در برگزاری جشنواره، تاریخ اجرای آن اواخر آذر ماه در نظر گرفته شده تا هم فرصت تحقیق و نوشتن برای دانشجویان فراهم و هم مداخله زمانی با دوره امتحانات نداشته باشد ولی با تصمیم کمیته علمی این تاریخ تا آخر بهمن ماه قابل تغییر بوده تا الزامات علمی و اجرایی همایش رعایت شود.

    مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین گستره شرکت‌کنندگان را در مدت‌زمان برگزاری مهم خواند و افزود: در صورت افزایش تعداد مقالات ارائه‌شده این همایش در دو یا سه نیمروز برگزار خواهد شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو