مدیران خودروعصر اعتبار

وجود ۳۰ میلیون تن مازاد تولید سیمان در کشور

عصر ساختمان- معاون امور تولیدی و اقتصادی سازمان برنامه و بودجه از مازاد ۳۰ میلیون تن سیمان تولیدی در کشور خبر داد.

وجود ۳۰ میلیون تن مازاد تولید سیمان در کشور
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایرنا، سید حمید پورمحمدی در ستاد اقتصاد مقاومتی چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: هم اینک 80 میلیون تن سیمان در کشور تولید می شود که تنها برای 50میلیون تن آن بازار وجود دارد.
    به گفته وی، مطابق توافق انجام شده بین سازمان برنامه و بودجه، وزارت راه و شهرسازی و بانک مسکن، حدود دو میلیون تن سیمان از کارخانجات سیمان کشور برای اجرای طرح های عمرانی وزارت راه و شهرسازی خریداری می شود.
    پورمحمدی ادامه داد: براساس بررسی های انجام شده در کشور هم اکنون، سرمایه در گردش مهم ترین مشکل واحدهای تولیدی در کشور است و نمی توان نرخ تسهیلات را مشکل عمده واحدهای تولیدی عنوان کرد.
    به گفته وی، امسال برای اجرای طرح های آبیاری نوین که از جمله اولویت های بخش اقتصادی در کشور مطرح می شود، 500 میلیون دلار معادل 15 هزار میلیارد ریال از صندوق توسعه ملی اختصاص داده می شود.
    رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان چهارمحال و بختیاری نیز گفت: امسال با برگزاری 64 جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در استان 346 مورد مصوبه انجام شد که از این تعداد 186 مصوبه اجرا شده و 160 مصوبه در دست اجراست.
    سید نعیم امامی ادامه داد: سرمایه در گردش، سرمایه ثابت، تقسیط بدهی، تامین اجتماعی، امور مالیاتی و سایر موارد را از جمله مشکلات واحدهای تولیدی استان در این ستاد ذکر شد.
    به گفته وی، در راستای برنامه ها و سیاست های اقتصاد مقاومتی 144 پرونده واحدهای تولیدی در ستاد اقتصاد مقاومتی در استان بررسی شد.
    امامی گفت: در این راستا از ابتدای امسال تاکنون 14 واحد تولیدی و صنعتی در استان به چرخه تولید بازگشت.
    رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: عملکرد بانکها در جهت پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی در راستای برنامه های اقتصاد مقاومتی در استان نسبت به سایر استان ها مطلوب نیست.
    امامی با بیان اینکه مشکلات و مسائل زیرساختی در شهرک های صنعتی و واحدهای تولیدی در استان رفع و تسکین داده شده است، افزود: عمده مشکل تامین آب صنایع در استان در شرق چهارمحال و بختیاری است که هم اینک با چاه تامین می شود.
    به گفته وی، با بهره برداری از طرح آبرسانی بن -شهرکرد- بروجن در سال آینده و اجرای طرح پساب فاضلاب شهر بروجن برای صنایع، مشکل تامین آب صنایع رفع خواهد شد.
    دبیر شورای هماهنگی بانک های چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست گفت: سیستم بانکی این استان پنج دهم درصد کل منابع کشور را در اختیار دارد و هفت دهم درصد تسهیلات کشور را به خود اختصاص داده است.
    سعید منصوریان طبایی، منابع بانکهای استان را در پنج ماهه نخست امسال 72 هزار و 603 میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: در همین مدت بدون تسهیلات ارزی 66 هزار و 310 میلیارد ریال تسهیلات در استان پرداخت شد.
    به گفته وی، در راستای برنامه های اقتصاد مقاومتی 870 پرونده واحدهای تولیدی به ارزش پنج هزار و 930 میلیارد ریال برای دریافت تسهیلات به بانکهای استان معرفی شد.
    منصوریان طبایی ادامه داد: امسال تاکنون 95 پرونده به ارزش 749 میلیارد ریال تسهیلات اقتصاد مقاومتی از بانکهای استان دریافت کردند.
    رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی چهارمحال و بختیاری نیز گفت: باید طرح ها و واحدهای تولیدی و صنعتی در این استان را ساماندهی کرد و سپس به سمت استقبال از سرمایه گذاری خارجی رفت.
    سید محمدرضا نبوی، با بیان اینکه بانکها در این استان عملکرد ضعیفی دارند و باید تقویت شوند، افزود: مفاسد اقتصادی در این استان وجود ندارد.
    مدیر ساخت و توسعه راههای اداره کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست گفت: طرح راه آهن این استان از سال 91 آغاز شده که زیرسازی 20 کیلومتر از این طرح در قطعه دوم آن و در محدوده سفید دشت به گردنه زردیا در حال اجراست.
    حسین مقصودی بیان کرد: اجرای طرح به کندی پیش می رود و در فاز نخست طرح به طور متوسط 28 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
    به گفته وی، با توجه به اینکه وزیر راه و شهرسازی پیگیر اجرای این طرح ملی است، اعتبار اجرای این محدوده ها در چهارمحال و بختیاری از ماده 56 استفاده می شود .
    طرح راه آهن اصفهان- شهرکرد- خوزستان در چهار قطعه اجرا می شود که قطعه های 2 و سه آن در محدوده استان چهارمحال و بختیاری است و در عملیات اجرایی قطعه دوم از کیلومتر 42 تا 63 این خط آهن، یک ایستگاه و 2 تقاطع غیرهمسطح و یک پل اجرا می شود.
    در قطعه سوم نیز از کیلومتر 63 تا 90 دارای یک ایستگاه و یک تقاطع غیرهمسطح است و 7 کیلومتر باقی مانده شامل راه های دسترسی به ایستگاه ها است.
    معاون امور تولیدی و اقتصادی سازمان برنامه و بودجه برای بررسی مصوبات ستاد اقتصاد مقاومتی چهارمحال و بختیاری به شهرکرد سفر کرده بود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو