مدیران خودروعصر اعتبار

مسجدجامعی در تهرانگردی مهرماهی خود به بزرگترین مدرسه تهران رفت

بزرگترین مدرسه تهران در انزوا !

عصر ساختمان- بزرگترین مدرسه تهران در آستانه بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی مهجور مانده و در سایه غفلت مسئولان آموزش و پرورش عمر خود را می‌گذراند.

بزرگترین مدرسه تهران در انزوا !
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، صبح امروز احمد مسجدجامعی در اولین تهرانگردی مهرماهی خود به بزرگترین مدرسه تهران رفت و از قسمت‌های مختلف این مدرسه بازدید کرد.

    هنرستان امام صادق (ع) که در نیمه اول دهه 20 ساخته شده است حدود 100 هزار متر مساحت دارد و رشته‌هایی همچون الکترونیک، برق، تأسیسات، چاپ، ساختمان، ساخت و تولید، صنایع چوب، صنایع فلزی، متالوژی، مکانیک خودرو و نقشه کشی عمومی در این هنرستان تدریس می شود.

    این آموزشگاه که قبل از انقلاب به عنوان آموزشگاه حرفه‌ای رضا پهلوی (مجتمع فنی ری) فعالیت می‌کرده در منطقه 12 و حوالی میدان قیام قرار دارد که حدود 700 اصله درخت چنار و سایر گونه‌های گیاهی دارد.

    این مدرسه شامل سالن تربیت بدنی، زمین فوتبال، زمین والیبال و بسکتبال و 14 کارگاه تخصصی است که افرادی همچون علیرضا محجوب نماینده مجلس، علی اکبر پرورش، اسدالله بادامچیان و ... در این هنرستان تحصیل می‌کردند.

    محمد محسنی، معلم و مدیر هنرستان امام صادق (ع) که تهرانگردان را در این بازدید صبحگاهی همراه می‌کرد با بیان اینکه در گذشته در این هنرستان آموزشکده نیز وجود داشت اما بنا به دلایل سیاسی آموزش برای دانشجویان در این مدرسه برداشته و تنها آموزش دانش آموزان در دستور کار قرار گرفت، گفت: این مدرسه بزرگترین مدرسه تهران است که 14 کارگاه آموزشی و 10 آزمایشگاه دارد اما متاسفانه آموزش و پرورش هیچ گونه اعتباری برای این هنرستان تقبل نکرده است.

    وی با بیان اینکه در روزگار نه چندان دور 70 خدمه در این مدرسه بزرگ فعالیت می‌کردند که حالا به دو نفر تقلیل یافته است اظهار کرد: در گذشته این هنرستان 15 انباردار و شش باغبان داشت که حالا خبری از فعالیت آنها نیست و ما مجبور هستیم برای جلوگیری از خشک شدن درختان این مدرسه بعد ازظهرها و بعد از اتمام کلاس‌ها خودمان راسأ اقدام به آبیاری درختان کنیم.

    وی با بیان اینکه در گذشته بیش از هزار نفر در این هنرستان تحصیل می‌کردند، ادامه داد: حالا تعداد دانش آموزان این هنرستان به 120 نفر رسیده است.

    تهران گردان در ادامه به کارگاه‌های مختلف این هنرستان از جمله کارگاه نجاری و تراشکاری رفته و محسنی، مدیر این هنرستان با اشاره به دستگاه‌های قدیمی این هنرستان گفت: در گذشته این سالن‌های بزرگ مملو از دانش آموزان بود؛ اما حالا با کمتر از نصف ظرفیت خود فعالیت می‌کند و مابقی مساحت کارگاه خاک می‌خورد.

    وی با بیان اینکه اعتبار سالیانه وزارت آموزش و پروش به این هنرستان صفر است، تصریح کرد: عمده کارگاه‌های این هنرستان به دلیل نبود دانش آموز تقریبا نیمه خالی است.

    گفتنی است ،این هنرستان 60 شهید تقدیم انقلاب کرده است.

    محسنی در ادامه با بیان اینکه این مدرسه قبل از انقلاب تحت پوشش بنیاد پهلوی بوده است، افزود: متاسفانه این هنرستان تقریبا نیمه خالی است و از ظرفیت‌های آن استفاده نمی‌شود.

    همچنین احمد مسجد جامعی با بیان اینکه این هنرستان زیرساخت‌های خوبی دارد و با توجه به سابقه حدود 80 ساله می‌تواند نقش مهمی در منطقه 12 و خیابان ری ایجاد کند گفت: این مدرسه کارگاه‌های متعددی دارد که در چندین رشته مهندسی می‌تواند نسبت به تربیت هرچه بهتر دانش آموزان اقدام کند.

    این عضو شورای شهر با بیان اینکه پیشنهاد می‌شود این هنرستان به موزه علم و فناوری دانش آموزان بدل شود گفت: البته در خیابان 30 تیر موزه علم و فناوری وجود دارد اما این هنرستان می‌تواند با وجود داشتن دستگاه‌های قدیمی که عمدتا از سوی دستگاه‌های مختلف اهدا شده است به موزه علم و فناوری دانش آموزان بدل شود و پاتوقی برای رفت و آمد مدارس و دانش آموزان باشد و حتی منطقه 12 را تحت تاثیر قرار دهد.

    مسجد جامعی با بیان اینکه ساختمان این هنرستان برای نیمه اول دهه 20 و بعد از جنگ جهانی بوده است گفت: این هنرستان فضاهای کارگاهی سرپوشیده زیادی دارد و از آنجایی که در نزدیکی دروازه غار قرار دارد می‌تواند محیط پیرامونی خود را تحت تاثیر قرار دهد.

    وی با بیان اینکه سرانه آموزشی هر دانش آموز در این هنرستان 200 متر است گفت: باید برای حفظ هرچه بهتر این میراث شهر تلاش شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو