مدیران خودروعصر اعتبار

پیرهادی در بازدید از محله شکوفه شمالی منطقه ۱۹:

شهرداری در دریافت عوارض از سوی مردم مراعات آنها را بکند

هیچ پروژه جدیدی از سوی شهرداری در سال ۹۵ کلید نخواهد خورد

عصر ساختمان- عضو هیأت رئیسه شورای شهر تهران با تأکید بر اینکه طبق سیاست‌های بودجه‌ای ۹۵ هیچ پروژه جدیدی از سوی شهرداری تهران در سال ۹۵ آغاز نخواهد شد گفت: شهرداری تهران در دریافت عوارض ساخت‌وساز واحدهای تجاری مراعات مردم را بکند و آن را به صورت اقساطی دریافت کند.

شهرداری در دریافت عوارض از سوی مردم مراعات آنها را بکند
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از  فارس، محسن پیرهادی پیش از ظهر امروز طی بازدید از محله‌ شکوفه شمالی منطقه 19 از نزدیک در جریان مشکلات اهالی منطقه قرار گرفت.

    وی گفت‌وگو با اهالی محله و بررسی مشکلات آنها خاطرنشان کرد: هدف از این بازدیدها رسیدگی به مشکلات اهالی محلات است.

    به گزارش فارس، در این بازدید که اعضای شورایاری محله شکوفه شمالی،‌ مشکلات محله از سوی اعضای شورایاری مطرح شد.

    نوبخت یکی از اعضای شورایاری محله شکوفه شمالی با اشاره به برخی از مشکلات محله خاطرنشان کرد: عدم تکمیل آمفی‌تئاتر محله، عدم همکاری نیروی انتظامی در خصوص ساماندهی بازارچه احسانی و همچنین نبود پارکینگ‌های طبقاتی در محله مشکلاتی را برای مردم ایجاد کرده است.

    وی با بیان اینکه متأسفانه محله شکوفه شمالی نسبت به سایر محلات توجه کمتری از سوی شهردار تهران می‌شود، گفت: امیدواریم این بازدید سببی شود که شهردار منطقه نگاه ویژه‌تری را به محله شکوفه شمالی داشته باشد.

    هاشم‌زاده یکی از اعضای هیأت امنای شکوفه شمالی منطقه 19 نیز در این بازدید ضمن اشاره به احداث مجتمع‌های تجاری در محله تصریح کرد: ساخت‌وسازهای بی‌رویه در این محله منجر به مشکلات عدیده‌ای برای ساکنین منطقه جهت تردد شده است.

    وی همچنین به مشکلات امنیتی بازارچه احسانی اشاره کرد و گفت: پلیس راهنمایی و رانندگی، نیروی انتظامی، اماکن و اصناف هیچ گونه نظارتی را بر بازارچه احسانی ندارند و همین امر منجر به افزایش مشکلات این بازارچه شده است.

    هاشم‌زاده همچنین به مشکلات ترافیکی محله شکوفه شمالی اشاره کرد و گفت: متأسفانه پلیس راهنمایی و رانندگی کارآیی لازم را برای تسهیل در رفت‌وآمد در این منطقه انجام  نمی‌دهد.

    محمودی نماینده هیئات مذهبی منطقه شکوفه شمالی نیز در این بازدید ضمن گلایه از عدم کارایی راهنمایی و رانندگی در محله تصریح کرد: متأسفانه همیشه شاهد هستیم به دلیل حجم ترددها در این محله رانندگان خودروهای خود را دوبل پارک می‌کنند.

    وی همچنین به خیابان ورزش محله شکوفه شمالی اشاره کرد و گفت: این خیابان هم اکنون به عنوان نمایشگاه شخصی آقایان جهت خرید و فروش خودرو شده است و متأسفانه هیچ ارگانی برای ساماندهی این خیابان وارد عمل نمی‌شود.

    وی با بیان اینکه اگر آتش‌سوزی در این خیابان صورت بگیرد، سازمان آتش‌نشانی نمی‌تواند اقدام مؤثری را برای امدادرسانی انجام دهد، گفت: امیدواریم شهردار منطقه در این خصوص اقدام لازم را جهت ساماندهی خیابان ورزش انجام دهد. محمودی همچنین پیشنهاد داد تا خیابان ورزش به نام خیابان مکتب‌العباس نامگذاری شود.

    قلی‌زاده دبیر شورایاری محله شکوفه شمالی با اشاره به مشکلات بازارچه احسانی گفت: اگر چه سال گذشته شهردار تهران مبلغ 3 میلیارد تومان را جهت سنگفرش نمودن بازارچه احسانی تخصیص داد اما وجود دستفروشان منجر به مشکلات منطقه شده است.

    وی با بیان اینکه شهردار منطقه (نصاری) به هیچ عنوان هیچ یک از اعضای شورایاری‌ها نمی‌شناسد،‌گفت: این کار به دلیل عدم همکاری شهردار منطقه با شورایاران بوده که امیدواریم راهکار مناسبی از سوی شهردار تهران برای این معضل پیش‌بینی شود.

    به گزارش فارس، در ادامه این بازدید محسن پیرهادی عضو هیأت رئیسه شورای شهر تهران با اشاره به اقدامات انجام شده در محله شکوفه شمالی (منطقه 19) بیان داشت: شورایان این محله یکی از فعال‌ترین شورایاران در سطح منطقه 19 محسوب می‌شوند.

    وی با اشاره به رکود ساخت‌وساز در سالهای 93 و 94 گفت: این امر مشکلاتی را برای شهرداری به وجود آورده است که البته 60 درصد از درآمدهای نقدی شهرداری محقق شده است اما همچنان با رکود ساخت‌وساز در اکثر مناطق روبه‌رو هستیم.

    وی همچنین به هزینه‌های نگهداشت شهر اشاره کرد و گفت: ارقام بسیار زیادی برای این امر بایستی هزینه شود که البته رقم آن نیز کم نیست.

    پیرهادی همچنین به برخی از مباحث خرد در محلات و نیازهای اهالی محل اشاره کرد و گفت: متأسفانه شاهد هستیم برخی از موضوعات در محلات روی زمین مانده است و این در حالی است که شهرداری تهران با توجه به ظرفیتش امکان اجرای این موضوعات را دارد.
    رئیس کمیته نظارت شورای شهر تهران همچنین به بودجه 95 و سیاست‌های بودجه‌ای اشاره کرد و گفت: بر اساس سیاست‌های ابلاغ شده به شهرداری در سال 95 هیچ پروژه جدیدی از سوی شهرداری کلید نخواهد خورد و تأکید بسیاری بر اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام داریم.

    پیرهادی با اشاره به بازدید خود از محله شکوفه شمالی و جلسه با اعضای شورایاری این محله خاطرنشان کرد: قطعاً‌ مشکلات مطرح شده از سوی اعضای شورایاری پیگیری خواهد شد.

    عضو هیأت رئیسه شورای شهر تهران ادامه داد: مشکلات مطرح شده به صورت کلی و جزئی از طریق شهردار تهران و سایر معاونین وی بررسی خواهد شد و پاسخ آن به اعضای شورایاری محله شکوفه شمالی ارسال می‌شود.

    وی همچنین با اشاره به برخی از مشکلات مطرح شده از سوی اهالی محله شکوفه شمالی بیان داشت: پیشنهاد می‌کنم برای آگاهی شهروندان از موضوعات ساخت‌وساز و شهرسازی حتماً مشاوری برای ارائه خدمات مشاوره‌ای در سرای محله پیش‌بینی شود که این کار می‌تواند بسیاری از مشکلات شهروندان را مرتفع سازد.

    وی با بیان اینکه شهرداری تهران بایستی در خصوص تقسیط واحدهای تجاری مراعات شهروندان را بکند گفت: شهرداری می‌تواند این کار را انجام بدهد چرا که مردم هم اکنون توان پرداخت نقدی را به مجموعه شهرداری ندارد.

    پیرهادی در پایان خاطرنشان کرد: نبایستی به سمت ساخت مجتمع‌های تجاری در محله شکوفه شمالی گام برداریم و بایستی به گونه‌ای ساخت‌وسازها در این محله صورت گیرد که مشکلات محله افزایش نیابد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار