مدیران خودروعصر اعتبار

معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی :

۱۷۲۴ واحد مسکن مهر در ‌آذربایجان‌شرقی ،​ بدون متقاضی‌

عصر ساختمان- معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان این که هم‌ اکنون یک هزار و ۷۲۴ واحد مسکن مهر در سطح استان بدون متقاضی است، از مسئولان دستگاه های اجرایی و فرمانداران استان خواست با شرایط سهل و آسان این واحدها را به افراد جدید واگذارکنند.

۱۷۲۴ واحد مسکن مهر در ‌آذربایجان‌شرقی ،​ بدون متقاضی‌
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، ‌"محمدصادق پورمهدی" در نشست شورای مسکن استان، از پدیده مسکن مهر به عنوان چالش به ارث مانده از دولت قبل نام برد که در بسیاری از موارد بدون مکان یابی مناسب و رعایت اصول فنی بنا شده و مشکلات فراوانی را برای مردم و مسئولان به وجود آورده است.

    وی گفت: متاسفم که بسیاری از واحدهای مسکن مهر در استان و در سطح کشور در دولت گذشته بدون مطالعات کارشناسی و مکان یابی مناسب پایه ریزی شد و با وجود تلاش برای ترمیم اصول فنی آنها در این دولت هنوز بسیاری از این واحد‌ها متقاضی ندارند.

    پورمهدی اظهار کرد: با همه این شرایط، در این دولت تمامی زیر ساخت‌های مسکن مهر در سطح آذربایجان شرقی تکمیل شده و برخی مشکلات باقی مانده ناشی از مسایل حقوقی و پیمانکاران با شرکت‌های تعاونی است.

    وی تصریح کرد: امروز هیچ واحدی از مسکن مهر در تبریز و سایر شهرهای استان به دلیل نبود آب، برق و گاز معطل واگذاری نیست.

    معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی ادامه داد: به رغم همه مشکلات حاشیه‌ای و فنی تلاش می‌کنیم تا پایان امسال پرونده مسکن مهر را در استان ببندیم و رویکردهایمان را به مسایل اساسی و بنیادی مسکن معطوف کنیم.

    پورمهدی درباره بزرگراه تبریز - سهند نیز اعلام کرد: مشکل تملک بخش باقی مانده مسیر این بزرگراه حل شده و فرایند واگذاری ادامه عملیات اجرایی آن به شرکت عمران شهر جدید سهند انجام شده که به زودی عملیات اجرایی مسیر باقی مانده شروع خواهد شد.

    به گفته وی، 9 کیلومتر از این بزرگراه از طرف شهر جدید سهند و 11 کیلومتر از طرف تبریز به پایان رسیده و امیدواریم مسیر باقی مانده هم با تمهیدات جدید در موعد مقرر و تا خرداد سال آینده به بهره برداری برسد.

    معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی در ادامه نشست شورای مسکن استان در پاسخ به گزارش مدیرکل راه و شهرسازی در باره فعالیت‌های انجام شده در بخش‌های فرسوده خواستار اطلاع رسانی به مردم برای استفاده از مشوق‌های این طرح شد.

    توحید اخلاقی، مدیر کل راه و شهرسازی استان در گزارش خود اعلام کرد: از چهار هزار و 500 سهمیه بافت فرسوده استان تاکنون 300 سهمیه آن در تبریز تکمیل و تسهیلات آن به متقاضیان پرداخت شده است.

    وی افزود: در طرح بازسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده علاوه بر وام ودیعه تسهیلات 50 میلیون تومان برای شهرهای بزرگ‌، 40 میلیون تومان برای شهرهای متوسط و 30 میلیون تومان برای شهرهای کوچک پرداخت می‌شود.

    در این نشست ضمن مرور مصوبات قبلی درباره مسایل و مشکلات مسکن مهر و بیان گزارش مدیران کل راه و شهرسازی، بنیاد مسکن و سازمان نظام مهندسی استان تصمیمات و راهکارهای لازم برای تسریع در تکمیل کارهای باقی مانده برخی از واحدهای مسکن مهر از جمله رفع مشکلات حقوقی و تدبیر برای واگذاری‌های آسان اتخاذ شد.

    همچنین عدم مراجعه مالکان برای دریافت پایان کار و عدم تکمیل آورده سهم متقاضی از جمله موانع واگذاری در واحدهای مسکن مهر اعلام شد و شورای مسکن مصوب کرد همه واحدهای بدون متقاضی با شرایط سهل و آسان به متقاضیان جدید و با اولویت افراد بدون مسکن واگذار شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی