مدیران خودروعصر اعتبار

معاون بنیاد مسکن در کهگیلویه:

طرح توسعه زیرساخت روستاهای گردشگرپذیر شهرستان کهگیلویه اجرا می‌شود

عصر ساختمان- معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با بیان اینکه ما آمادگی داریم که روستاهای هدف گردشگری را کمک کنیم گفت: امیدوارم کارهای اجرایی تأمین زیرساخت‌ها و بهسازی همه روستاهای هدف گردشگری شهرستان در برنامه ۵ ساله ششم انجام شود.

طرح توسعه زیرساخت روستاهای گردشگرپذیر شهرستان کهگیلویه اجرا می‌شود
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از تسنیم ، امروز معاون عمران روستایی بنیادمسکن انقلاب اسلامی، نماینده شهرستان کهگیلویه بزرگ، مدیر کل بنیاد مسکن استان، فرمانداران شهرستان‌های کهگیلویه و چرام به همراه جمعی از مسئولان از روستاهای شهرستان های چرام و کهگیلویه بازدید کردند.

    معاون عمران روستایی بنیادمسکن انقلاب اسلامی در حاشیه این بازدید در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به اینکه این شهرستان دارای قابلیت‌های زیادی است که امیدوارم با کمک مسئولان شهرستان و استان بتوان از این قابلیت‌ها برای توسعه و پیشرفت استفاده کرد.

    محمد رضا شاملو با بیان اینکه از محل اعتبارات مربوط به قیر، تبصره یک بودجه و همچنین بودجه سال گذشته نزدیک به یک هزار و 700 کیلومتر شبکه معابر روستایی اجرا شده است گفت: ظرف مدت کمتر از یک سال در روستاهای کشور نزدیک به 13 میلیون و 500 هزار متر مربع آسفالت معابر انجام شده است که این روند تا پایان امسال ادامه دارد.

    وی با بیان اینکه میزان درخواست‌ها با حجم اعتبارات و میزان قیری که به ما تعلق گرفته تناسب ندارد عنوان کرد: با توجه به اینکه میزان مطالبات بسیار فراتر است سعی کردیم آنها را مدیریت و اولویت‌ها را مد نظر قرار دهیم.

    شاملو با بیان اینکه برای توسعه طرح‌های هادی در روستاهای استان کهگیلویه و بویراحمد علاوه بر اختصاص قیر سهمیه‌ای که هر دو ماه یکبار ابلاغ می‌شود، بیان کرد: برای اینکه از فرصت‌ها استفاده و روستاهایی را که زیرسازی آنها آماده شده از بین نرود قرار شد که سهمیه قیر استان کهگیلویه وبویراحمد به صورت 100 درصد اختصاص یابد.

    معاون عمران روستایی بنیادمسکن انقلاب اسلامی افزود: ما در چارچوب سقف سهمیه‌ای که برای استان منظور کردیم آمادگی داریم که پیمانکاران را بنیاد مسکن استان معرفی و حواله قیر تا سقف تعیین شده در اختیار پیمانکاران قرار دهیم.

    وی با بیان اینکه سهمیه قیر استان کهگیلویه و بویراحمد براساس شاخص‌ها و تعداد روستاهای بالای 20 خانوار در هر سال حدود 6 هزار تن بوده که در مجموع برای سال‌های 94 و 95 باید 12 هزار تن قیر اختصاص یابد گفت: با توجه به تلاش‌ها و میزان فعالیت‌هایی که در این استان صورت گرفته است 27 هزار تن قیر به استان کهگیلویه وبویراحمد اختصاص که بیش از 2/3 این میزان جذب شده و مابقی در اختیار بنیاد مسکن انقلاب استان قرار می‌گیرد.

    شاملو با بیان اینکه اعتبارات ملی برای طرح‌های هادی از محل ردیف دائمی که داریم 250 میلیارد تومان است، عنوان کرد: به علت اینکه تخصیص آن هنوز اعلام نشده توزیع انجام نشده و به محض ابلاغ تخصیص توزیع استانی را شروع می‌کنیم.

    وی به اهمیت روستاهای گردشگرپذیر اشاره کرد و گفت: با توجه به موقعیت و آب و هوای خوب و جاذبه های طبیعی استان و آثار تاریخی می‌توان از ظرفیت گردشگری روستایی برای بهبود اقتصاد روستاها استفاده کرد.

    معاون عمران روستایی بنیادمسکن انقلاب اسلامی با بیان اینکه ما آمادگی داریم که روستاهای هدف گردشگری را کمک کنیم، افزود: امیدوارم با کمک استانداری و سایر نهادهای مرتبط کارهای اجرایی تامین زیرساخت‌ها و بهسازی کلیه روستاهای هدف گردشگری شهرستان و استان کهگیلویه وبویراحمد در برنامه 5 ساله ششم و در چارچوب یک برنامه مشخص انجام شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار