مدیران خودروعصر اعتبار

ایده های بزرگ برای اتاق خواب‌های کوچک

عصر ساختمان: آپارتمان های کنونی در شهرهای بزرگ بسیار کوچک و نقلی ساخته می شوند و از این رو لازم است تا در چیدمان فضای داخلی خانه دقت بسیاری داشته باشید و از وسایل و مبلمان اضافی پرهیز نمایید.

ایده های بزرگ برای اتاق خواب‌های کوچک
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۳۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۴:۰۰

به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از وب‌سایت روزیاتو، برای داشتن یک واحد مسکونی بسیار شیک و راحتی زندگی در آن، تنها چاره ی کار این است که بهترین دکوراسیون را در آن پیاده سازی نمایید. به طور مثال، می توانید از انواع مبلمان تاشو و کم جا بهره بگیرید، یا خود را از سنت های رایج رها نموده و ایده و طرح های جدید و نوین را به کار ببرید.

در همین راستا و به منظور برای داشتن زمینه فکری درست و طرح های تایید شده توسط طراحان داخلی، در ادامه این مطلب با روزیاتو همراه باشید تا روش های مناسب چیدمان اتاق خواب را برایتان به اختصار توضیح دهیم.

استفاده از رنگ های روشن

بدون شک در تمامی مقاله های مربوط به دکوراسیون آپارتمان های کوچک، خوانده و دیده اید که همیشه تاکید فراوانی روی استفاده از رنگ های روشن وجود دارد. رنگی هماننند سفید، علاوه بر اینکه موجب می گردند تا فضا بزرگ تر به نظر برسد، حسی از پاکیزگی و نظم را هم به بیننده القاء می نماید. بعلاوه، رنگ های روشن نور را بازتاب می دهند و این امر نیز در بزرگ تر دیده شدن فضا بی تاثیر نیست.

همچنین بد نیست اشاره کنیم که برای پرهیز از حالت سفیدی مطلق، می توانید برخی از وسایل اتاق خواب همانند قالی یا روتختی را طرح دار انتخاب نمایید.


چسباندن تختخواب به دیوار

درست است که با قرار دادن تخت در وسط اتاق، هم فضا زیباتر دیده می شود و هم می توان از دو طرف آن رفت و آمد نمود. اما برای صرفه جویی در مکان بهتر است تختخواب خود را در گوشه دیوار جای دهید.

همچنین برای فضاهای کوچک، از تخت هایی استفاده کنید که چندان بزرگ نیستند. مثلا می توانید به جای خرید نمونه های آماده، مدل موردعلاقه خود را در اندازه ای که مناسب متراژ اتاق است، سفارش دهید.


پرهیز از تختخواب های بزرگ و تاج دار

آپارتمان های کوچک و نقلی جای تخت های بزرگ نیست. به همین منظور، مدل هایی را خریداری نمایید که چهارچوب، تاج یا بخش اضافه ندارند و در عین سادگی، زیبا نیز هستند. به منظور زیباسازی فضا، می توانید از قاب های عکس، آثار هنری، مجسمه های مینیمالیستی یا هر گزینه کوچک و ظریف دیگر استفاده کنید.


انتخاب طرح های مینیمالیستی

ظرافت و سادگی از جمله مواردی محسوب می گردند که بهتر است هنگام چیدمان آپارتمان های نقلی و اتاق های کوچک در ذهن خود لحاظ نمایید. هر چه وسایل و ابزاری که در چیدمان فضا به کار می گیرید، مینیمالیستی تر باشید، بدون شک زیباتر نیز به نظر خواهد رسید.


استفاده از آینه

استفاده از آینه به ویژه انواع ایستاده و قدی، اتاق را بزرگ تر جلوه می دهد. برای ایجاد توهم بزرگی فضا، می توانید در گوشه ای از اتاق خواب، از این وسیله ساده و نه چندان گران قیمت بهره بگیرید. همچنین لازم به اشاره است که آینه نور را نیز بازتاب می دهد و همین امر موجب روشنایی بیشتر فضا و در نتیجه، بزرگ تر دیده شدن آن می شود.

در انتخاب آینه قدی، به ساده بودن آن دقت کنید تا خود این وسیله موجب اشغال فضا نگردد.


جا دادن وسایل در زیر تختخواب

زیر تخت یکی از بهترین مکان ها برای قرار دادن وسایل کوچک محسوب می گردد. برای اینکه اتاق خواب به هم ریخته به نظر نرسد، می توانید کشوهای مخصوصی که برای این منظور هستند را سفارش داده و تمامی کفش و خرده ریزه های اضافه را درون آن جای دهید.


بهره گرفتن از فضای عمودی خانه و دیوارها

اگر متراژ اتاق خواب کوچک است اما در عوض سقف بلندی دارید، می توانید از دیوارها برای جای دادن گزینه های مختلف بهره بگیرید. به طور مثال، میز تحریر، کتابخانه و حتی تخت را می توان در دل دیوار ساخته و استفاده نمود.


نصب کاغذدیواری

تنها به این دلیل که اتاق خواب شما کوچک است، نباید آن را خالی و عاری از هر گونه وسیله زینتی کنید؛ بلکه بهتر است مثلا دیواری که سر تخت به آن تکیه داده را با یک کاغذ دیواری بسیار شیک تزئین نمایید. البته به این نکته توجه داشته باشید که طرح انتخابی شما باید هوشمندانه و متناسب با فضای اتاق باشد تا موجب شلوغی و کوچک دیده شدن اتاق نگردد.


استفاده از شلف

تاقچه های شناور در اتاق خواب کاربردهای متعددی می توانند داشته باشند. به طور مثال، می توان از آنها به جای پاتختی، کتابخانه، محلی برای نمایش وسایل زینتی یا حتی میز برای قرار دادن لپ تاپ بهره گرفت. از این رو بد نیست در قسمت بالای تخت، یک تاقچه سرتاسری نصب نموده و از امکاناتش بهره مند گردید.


تاقچه فرو رفته در دیوار

این مورد را باید هنگام ساخت خانه در آن اعمال نمود، اما با استفاده از تاقچه های چوبی آماده که همانند باکس های برجسته هستند می توان چنین امکانی را برای دیوارهای اتاق خواب مهیا کرد. درون چنین تاقچه هایی هم می توان انواع وسایل تزئینی، مجسمه یا وسایلی که استفاده زیادی دارند را گذاشت.

برچسب ها
پورسعیدخلیلی
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      رویداد ها در یک نگاه
      • ساختمان فردا ۴
      • ساختمان فردا ۳
      • ساختمان فردا ۲
      • نشریه ساختمان فردا ۱
      • شماره ۱۷ و ۱۸
      • ۰
      • ۰
      • هفته نامه
      • ۰
      آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
      آرشیو
      آخرین اخبار