مدیران خودروعصر اعتبار

معاون گردشگری میراث فرهنگی خراسان‌جنوبی خبر داد:

استقبال گردشگران از آثار تاریخی و گردشگری خراسان جنوبی

عصر ساختمان- معاون گردشگری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی گفت: با آغاز فصل تابستان و سفرهای تابستانی تورهای داخلی و خارجی استقبال خوبی برای بازدید از آثار تاریخی و گردشگری استان داشته‌اند.

استقبال گردشگران از آثار تاریخی و گردشگری خراسان جنوبی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۳۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از فارس، مرتضی عربی اظهار داشت: خراسان جنوبی دارای آثار تاریخی و مناطق گردشگری فراوانی بوده که می‌تواند مقصد گردشگران باشد.

    وی با بیان اینکه در خراسان جنوبی از ابتدای فصل تابستان و آغاز سفرهای تابستانی تاکنون بیشترین بازدیدها و اقامت‌ها در شهرستان‌های طبس و فردوس صورت گرفته است، تصریح کرد: باغ گلشن و امامزاده حسین بن موسی الکاظم(ع) در طبس و باغستان فردوس بیشترین گردشگران را به خود جذب کرده‌اند.

    معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی ادامه داد: خدمات مختلفی به گردشگران و مسافران ارائه شده و مکان‌های اقامتی مناسبی در اختیار آنها قرار گرفته است.

    عربی با اشاره به راه‌اندازی بازارچه‌های صنایع دستی در تمام شهرستان‌های استان در فصل تابستان، گفت: در این بازارچه‌ها سوغات محلی و صنایع دستی هر شهرستان به نمایش گذاشته شده که مورد توجه گردشگران و مسافران قرار گرفته و فروش خوبی در این بخش وجود داشته است.

    وی گفت: امسال برای استقبال از مسافران و گردشگران تابستانی همکاری خوبی توسط دستگاه‌های مربوطه در استان صورت گرفته است.

    معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی از پیگیری ثبت جهانی شدن قنات بلده فردوس و بیابان لوت در نهبندان خبر داد و افزود: کارهای مختلفی دیگری نیز در سطح استان در راستای مرمت آثار تاریخی و ایجاد زیرساخت‌های گردشگری در سال جاری صورت گرفته است.

    عربی با بیان اینکه تورهای گردشگری داخلی و خارجی به خراسان جنوبی سفر کرده و از آثار تاریخی و گردشگری استان بازدید کرده‌اند، یادآور شد: به منظور استقبال بهتر از گردشگران دوره‌های آموزشی ویژه رانندگان وسایل نقلیه و دهیاران روستاهای هدف گردشگری استان برگزار شده است.

    وی تعداد روستاهای هدف گردشگری خراسان جنوبی را 14 مورد دانست و اضافه کرد: سعی شده یک سری زیرساخت‌هایی در این روستاها برای ارائه خدمات بهتر و مطلوب‌تر به گردشگران فراهم شود.

    معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی به طرح ایجاد خانه‌های بوم‌گردی اشاره کرد و افزود: روستاهای هدف در این زمینه بیشتر در طبس شامل روستاهای اصفهک، کریت، حلوان، کردآباد و ازمیغان می‌شود.

    عربی ادامه داد: همچنین این طرح در باغستان فردوس، سه قلعه سرایان و چنشت سربیشه نیز اجرا شده است.

    وی با اشاره به اینکه به افراد متقاضی برای ساخت خانه‌های بوم‌گردی در روستاها تسهیلاتی به مبلغ 5 هزار میلیون ریال در وهله نخست پرداخت می‌شود، گفت: این تسهیلات با نرخ سود چهار درصد و تنفس 6 ماهه است.

    معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: با همکاری حمل و نقل و پایانه‌ها، ستاد اقامه نماز، سازمان صنعت، معدن و تجارت، میراث فرهنگی و سایر دستگاه‌های مربوطه نظارت و بازدید از نمازخانه‌ها و رستوران‌های بین‌راهی استان صورت می‌گیرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو