مدیران خودروعصر اعتبار

سهم رهن از هزینه خرید مسکن

عصر ساختمان- این روزها واسطه‌های ملکی برای ترغیب متقاضیان مسکن به نهایی کردن تصمیم خود برای خرید آپارتمان از یک فرمول مشوق استفاده می‌کنند. در حالی که با افزایش نسبی حجم معاملات مسکن طی ماه‌های اخیر بازار خرید و فروش آپارتمان از حالت رکود عمیق دو سال گذشته خارج شده است واسطه‌های ملکی کماکان برای ترغیب متقاضیان به خرید مسکن و رونق بخشی به معاملات خرید ملک در تلاش هستند.

سهم رهن از هزینه خرید مسکن
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۳۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از دنیای اقتصاد، آگهی‌های فروش آپارتمان که این روزها از طرف مشاوران املاک و دلالان ملکی و بعضا برخی سازندگان یا مالکان آپارتمان‌های مسکونی در بازار مسکن منتشر می‌شود اغلب دربردارنده یک فرمول مشترک برای کمک به تامین هزینه خرید آپارتمان مورد نظر (شامل پول نقد + وام بانکی + رهن) برای متقاضیان است.

    مشاوران املاک علاوه بر امکان استفاده از وام بانکی به متقاضیانی که قدرت خرید آنان کفاف تامین هزینه خرید آپارتمان مورد نظر را نمی‌دهد، توصیه می‌کنند حداقل برای یکسال و برای تکمیل قیمت خرید آپارتمان، واحد مذکور را با شرایط رهن کامل به بازار اجاره عرضه کنند. این توصیه هم اکنون به شکل یک روش عمده برای تبلیغات ملکی و ترغیب متقاضیان کم پول به خرید آپارتمان تبدیل شده است. تا جایی که بعضا به گفته واسطه‌های ملکی تا یک چهارم هزینه خرید آپارتمان از این طریق تامین می‌شود.

    به‌عنوان مثال، یکی از بنگاه‌های زنجیره‌ای واقع در غرب تهران، آپارتمان 51 مترمربعی در محدوده پونک را با شرایط پرداخت 110 میلیون تومان پول نقد به متقاضیان معرفی کرده است. مطابق با ادعای صورت گرفته در این آگهی مابقی قیمت این آپارتمان با دریافت 70 میلیون وام از طرف خریدار و همچنین رهن 50 میلیونی آن از طرف بنگاه، تامین خواهد شد. مشاور املاک دیگری در محدوده خیابان پیروزی به متقاضیان توصیه کرده است واحد نوساز 60 متری را می‌توانند با 132 میلیون تومان پول نقد خریداری کنند؛ این مشاور املاک به خریداران اعلام کرده که 40 میلیون تومان مابقی قیمت خرید این ملک از طریق رهن واحد در بازار اجاره تامین می‌شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو