مدیران خودروعصر اعتبار

اولین هتل تمام‌گردان جهان در مازندران ساخته می‌شود

عصر ساختمان- به گفته علی خداوردی، عضو مجمع مشورتی توسعه استانهای کشور، سایت گردشگری دریایی در نزدیکی شهرستان نور توجه سرمایه گذاران را جلب کرده است. چراکه سالانه ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزار گردشگر خارجی وارد غرب مازندران می‌شوند.

اولین هتل تمام‌گردان جهان در مازندران ساخته می‌شود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از اتاق ایران، علی خداوردی، عضو مجمع مشورتی توسعه استانهای کشور با تاکید بر ضرورت استفاده از ظرفیت های گردشگری کشور گفت: ایران در دوره‌های گذشته مهد تمدن دنیا بوده است که باید به آن دوران بازگشت. همچنین ایران به تنهایی 10 درصد منابع دنیا را در خود جای داده که عمده آن منابع طبیعی است.

    رئیس مجمع مشورتی غرب استان مازندران با بیان اینکه در شمال کشور نزدیک به 700 کیلیومتر سازه داریم، افزود: متاسفانه تاکنون نتوانستیم هیچ سازه‌ای در مناطق ساحلی که گردشگران را جذب کند طراحی کنیم. سرمایه گذاری خارجی با مشکلاتی از قبیل مجوز گرفتن‌های زمان‌بر مواجه است. قوانین سرمایه‌گذاری در ایران نیز شفاف نیست.

    به گفته خداوردی، سالانه بیش از 10 میلیارد دلار پول از ایران برای ساخت کشورهای همجوار مثل ترکیه می‌رود.

    او با بیان اینکه "چرا این مبلغ در ایران سرمایه‌گذاری نمی‌شود؟" ادامه داد: ایران نیاز به مراکز تفریحی توریستی دارد که ساخت آنها نیاز به حمایت دولت در اخذ مجوز دارد؛ بعضا سرمایه گذارانی هستند که حتی احتیاج به دریافت وام ندارند و می‌توانند در صورت اخذ کوتاه مدت مجوز، در منطقه سزمایه‌گذاری کنند.

    این عضو مجمع مشورتی توسعه استانهای کشور با اشاره به پروژه سایت گردشگری دریایی کشور تصریح کرد: این پروژه در محدوده شهرستان نور قرار دارد. با توجه به اینکه سالانه 500 تا 600 هزار گردشگر خارجی وارد غرب مازندران می‌شوند، این طرح می‌تواند پروژه خوبی برای کشور باشد.

    به گفته خداوردی، این پروژه خیلی از سرمایه‌گذاران را به وجد آورده و تمایل آنان را برای سرمایه‌گذاری برانگیخته است چرا که اولین هتل تمام گردان جهان در این پروژه ساخته می‌شود. همچنین تمام معیارها و استانداردهای محیط زیستی در این طرح گنجانده شده است.

    رئیس مجمع مشورتی غرب استان مازندران معتقد است ایران امن‌ترین منطقه برای پرواز هواپیماهای خارجی است. او در این باره گفت: در دو سال اخیر بالغ بر 6 میلیارد دلار از طریق این امنیت کشور درامد کسب شده؛ چرا که ایران برای توریست‌ها، کشور ارزان و امنی محسوب می‌شود.

    او معتقد است صنعت گردشگری امروز در دنیا حرف اول را می‌زند و ایران بخاطر منابعی که دارد می‌تواند از صنعت کردشگری استفاده کند.

    اتاق ایران، تأثیر گذار در توسعه اقتصادی
    هفته گذشته اصغری، رئیس کمیسیون گردشگری اقتصاد ورزش و اقتصاد هنر اتاق ایران از پروژه های غرب استان مازندران بازدید کرد.

    اصغری در این سفر گفت: با توجه برنامه های اقتصاد مقاومتی در کشور اتاق ایران نیز علاوه بر همکارى‌هاى متقابل براى رفع مشکلات بخش‌خصوصى آمادگى هرنوع مذاکرات با هلدینگ‌هاى سرمایه‌گذارى بخش‌های خصوصى داخلی و خارجى را دارد.

    او با اشاره به سیاستهاى دولت تدبیر و امید گفت: در برنامه ششم سیاستهای دولت برای جذب سرمایه و توسعه ایران اسلامى در بخش گردشگری نگاه بسیار ویژه‌ای شده و برای سرمایه‌گذاران بخش خصوصی تسهیلات شایان ذکری در نظر گرفته شده است.

    وی ضمن بازدید از پروژه تکمیلى هتل نگین نمک آبرود گفت: این هتل بیش از 80 درصد پیشرفت فیزیکى داشته و براى تکمیل آن نیاز به حمایت دولت و بخش خصوصى است و جای تقدیر دارد که بخشهای خصوصی برای رشد صنعت گردشگری کشور پیش قدم شده‌اند.

    خداوردى عضو مجمع مشورتى توسعه استانهاى کشور نیز در جریان این بازدید گفت: اتاق ایران، بزرگترین و تأثیر گذارترین تشکل بخش‌خصوصى در توسعه اقتصاد ایران است و بازدید نمایندگان پارلمان بخش خصوصی از تعدادى از مراکز و پروژه‌هاى در دست ساخت غرب استان مازندران نشانگر تغییرات رو به رشد بخش‌خصوصی است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو