مدیران خودروعصر اعتبار

چگونه یک «دکوراسیون صمیمی» برای خانه خود طراحی کنیم؟

عصر ساختمان: در این مطلب می خواهیم به موضوع مهم فضای صمیمی در بین اعضای خانواده با استفاده از دکوراسیون صمیمی منزل بپردازیم. وجود دکوراسیون صمیمی در منزل، افراد خانواده را به هم نزدیک تر می کند و فضای گرمی را به وجود می آورد.

چگونه یک «دکوراسیون صمیمی» برای خانه خود طراحی کنیم؟
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۶:۰۰
  • فرش های رنگارنگ
  • نقشه دیواری سفرهای خانوادگی
  • قوانین خانه روی دیوار
  • میز پازل
  • محل مخصوص بازی بچه ها
  • چگونه یک «دکوراسیون صمیمی» برای خانه خود طراحی کنیم؟
  • کارهای هنری زیبا
  • موروثی های نونوار
  • آلبوم دیواری خانوادگی
  • صندلی پنجره ای با کمد
  • پروجکشن رنگی
  • مبلمان با نمک
  • درب های چوبی برای جلوی تلویزیون
  • تخته سیاه دیواری

به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از وب‌سایت تزئین، اولین جایی که برای یک دکوراسیون صمیمی به ذهن می رسد، اتاق نشیمن است. جایی که معمولا اعضای خانواده برای تماشای فیلم، مکالمه، صرف غذا و یا استراحت دست جمعی به آن می پیوندند. به همین دلیل یکی از بهترین جاها برای صرف وقت، هزینه و خلاقیت در دکوراسیون صمیمی و طراحی آن، همین اتاق نشیمن پر کاربرد است.

در اینجا چند ایده مناسب برای یک دکوراسیون صمیمی را قرار داده ایم تا فضایی شاد و راحت را برای خانواده خود تدارک ببینید.

عکس خانوادگی دیواری

خانواده خلاق این خانه، عکسی از فرزندان خود انتخاب کرده اند و آن را به کاغذ دیواری قابل شستشو و قابل جابجایی تبدیل کرده اند. شما هم می توانید عکس های خانوادگی خود را دیواری کنید.


پروجکشن رنگی

اگر اعضای خانواده شما هم اهل تماشای فیلم در شب هستند، می توانید به جای خریدن یک تلویزیون بزرگ، از پروجکشن های دیواری که با رنگ درست می شوند، استفاده کنید.

یکی از دیوارهای خالی و مناسب اتاق نشیمن را انتخاب کنید؛ آن را رنگ سفید بزنید و در مقابل آن دستگاه پروجکشن را قرار دهید. در تصویر بالا دستگاه پروجکشن داخل دیوار مقابل فضای نمایش تعبیه شده است.


نقشه دیواری سفرهای خانوادگی

یک نقشه جهان که روی یکی از دیوارهای اتاق نشیمن نقاشی شده است، زمانی که از آن به عنوان نقشه سفرهایی که با اعضای خانواده رفته اید استفاده کنید، تبدیل به یک ویژگی تعاملی اتاق می شود و دکوراسیون صمیمی شما را برمی انگیزد.

برای اینکه بتوانید نقاط مورد نظر را علامت بزنید، می توانید زیر نقشه از یک لایه رنگ آهن ربایی استفاده کنید؛ تا بتوانید از علامت های آهن ربایی روی آن به کار ببرید. یا می توانید از بورد چوب پنبه ای استفاده کنید و پرچم های نشان را داخل آن فرو کنید.


مبلمان با نمک

از آنجایی که معمولا اتاق نشیمن از بقیه بخش های منزل که مخصوص پذیرایی از میهمان و غیره هستند، جداست، شما می توانید در طراحی و چیدمان مبلمان، کمی از کلیشه ها و قوانین فاصله بگیرید و سعی کنید فضا را با نمک تر و دوست داشتنی تر کنید. مانند تصویر قبلی که در بالا می بینید میزهای تاس، کوسن های رنگارنگ، درب چوبی قدیمی و صندلی حصیری فضای اتاق را برای اعضای خانواده دنج کرده و یک دکوراسیون صمیمی به وجود آورده است.

میز بازی

برای به وجود آوردن یک دکوراسیون صمیمی، بد نیست یک میز باریک مخصوص بازی در اتاق نشیمن قرار دهید و کنارش چهارپایه یا نیمکت قرار دهید. زمانی هم که بازی نمی کنید، می توانید به دیوار بچسبانید؛ تا جای کمتری بگیرد.


فرش های رنگارنگ

با انداختن فرش یا موکتی رنگارنگ، شادی و طراوت را به مبلمان و دیوارهای یکنواخت با رنگ های خنثی اضافه کنید. طرح های رنگارنگ، شلوغ و برجسته، باعث می شوند لکه ها و آشغال های ریز روی فرش کمتر دیده شوند.


تخته سیاه دیواری

بچه ها عاشق این تخته سیاه روی دیوار اتاق نشیمن هستند. می توانید با قرار دادن تخته سیاه روی دیوار اتاق نشیمن، هم برای آنها فرصت نقاشی ایجاد کنید و هم خودتان جملات الهام بخش و زیبا را روزانه بنویسید و به دکوراسیون صمیمی فضای خانه کمک کنید.


آلبوم دیواری خانوادگی

لحظات دوست داشتنی و خاطره انگیز خود و اعضای خانواده را با استفاده از انتخاب قاب هایی مناسب و هماهنگ روی دیوار اتاق نشیمن نصب کنید. سعی کنید چهارچوبی مشخص و معین روی دیوار در نظر بگیرید و همواره هماهنگ با آن سایز، رنگ و شکل قاب ها تعیین کنید. به این ترتیب همیشه با اتفاقات خانوادگی به روز خواهید بود و  یک دکوراسیون صمیمی برای اعضای خانواده به وجود می آورید.


صندلی پنجره ای با کمد

اگر اتاق نشیمن کوچکی دارید، اجازه ندهید فضای جلوی پنجره تلف شود. برای آن برنامه ای بچینید. مانند تصویر صندلی راحتی طراحی کنید و از فضای زیرش به عنوان کمد یا محل نگهداری چیزهای مختلف مانند کتاب و غیره برای دکوراسیون صمیمی خود استفاده کنید.


موروثی های نونوار

لوازم قدیمی خانوادگی مانند یک مبل یا کاناپه را که سال های دراز کنار اعضای خانواده بوده و روزهای تلخ و شیرین را کنار خانواده تجربه کرده است، هرگز دور نیندازید، می توانید با عوض کردن پارچه رومبلی، نمایی نو به آنها بدهید؛ اما همچنان حضورشان را حفظ کنید.


میز پازل

احتمالا از این میزهای تا شو یا کشویی جدیدا زیاد دیده اید. این میزها برای خانه های کوچک عالی هستند و البته بسیار پر کاربرد. اما یکی از کاربردهایش که احتمالا تا به حال به آن فکر نکرده اید، می تواند پازل باشد. اگر خودتان یا یکی از اعضای خانواده اهل پازل های چند صد قطعه ای هستید، این میز بهترین جا برای انجام دادن آن است. وقتی می خواهید آن را تکمیل کنید، میز را بیرون می کشید و وقتی نمی خواهید میز را داخل می برید.


درب های چوبی برای جلوی تلویزیون

یکی از راه های خوب برای اینکه انگیزه پیدا کنید و گاهی تلویزیون را خاموش کنید و آن را کاملا از دسترس خارج کنید، تعبیه این درب های چوبی برای پوشش دادن آن است. هم زیبا هستند هم خاطره انگیز و هم انگیزه می دهند که گاهی تلویزیون را به کلی از فضای اتاق حذف کنید.


قوانین خانه روی دیوار

یکی از کارهای بامزه ای که می توان روی دیوار انجام داد، تهیه پوستر یا برچسب قوانین خانه خود و نصب آن روی دیوار است. این پوستر نشان دهنده چیزهایی است که  اعضای خانواده شما برای آنها ارزش زیادی قائل است.


محل مخصوص بازی بچه ها

اگر بچه های کوچک یا نوجوان در منزل دارید، یک میز قطار یا لگو و تعدادی صندلی پفی راحت، ایده خوبی برای خلق یک فضای خوب برای بازی بچه هاست. می توانید در نزدیکی این میز نیز اسباب بازی های بچه ها را طبقه بندی کنید و در دسترس قرار دهید.

کارهای هنری زیبا

برچسب ها
پورسعیدخلیلی
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      رویداد ها در یک نگاه
      • ساختمان فردا ۴
      • ساختمان فردا ۳
      • ساختمان فردا ۲
      • نشریه ساختمان فردا ۱
      • شماره ۱۷ و ۱۸
      • ۰
      • ۰
      • هفته نامه
      • ۰
      آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
      آرشیو
      آخرین اخبار