مدیران خودروعصر اعتبار

مجموعه نیاوران صاحب «موزه سینما» شد

عصر ساختمان- معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، بازگشایی سالن سینما در مجموعه‌ی نیاوران به عنوان «موزه سینما» و با هدف آشنایی مردم با این دوره از تاریخ معاصر کشور را کار ارزشمندی دانست که می‌تواند حقیقت تاریخی را به همان شکل گذشته نشان دهد.

مجموعه نیاوران صاحب «موزه سینما» شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، محمد حسن طالبیان عصر روز یکشنبه (28 شهریور) در مراسم بازگشایی این مکان تاریخی اظهار کرد: هدف ما در مجموعه‌ها، موزه است و موزه باید حقیقت تاریخی را دقیقا به همان شکلی که بوده نشان دهد.

    وی افزود: خوب است مردم بدانند که این فضا در آن زمان چگونه بوده و حتی چیدمان اشیاء و آثار موجود در این فضا و همه‌ی اتفاقات تاریخی که در این مکان رخ داده را ببینند.

    او متصل شدن این موزه را به سیستم موزه‌ای نیاوران نیز بسیار  مهم دانست.

    کاخ موزه‌ها باید آثار را با حفظ اصالت چیدمان و فضا نمایش دهند

    به گزارش روابط عمومی مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران، محمدرضا کارگر، مدیرکل موزه‌ها و اموال منقول فرهنگی تاریخی نیز در آئین بازگشایی موزه سینما در نیاوران اظهار کرد: تلاش نظام موزه‌داری و رسالت ما در زمانی که یک مجموعه مانند کاخ تبدیل به موزه می‌شود، این است که همه‌ی فضاها را به شکل اولیه خود درآوریم و در معرض دید علاقمندان قرار دهیم، چون به هیچ عنوان نباید از این فضاها برای مسائل روزمره استفاده شود و عملکرد گذشته خود را نداشته باشند.

    وی با تاکید بر این‌که امروز باید  فضاهای موزه‌هایی مانند سعدآباد، نیاوران و گلستان را به سمت کارکردی شدن بیشتر از فضاها ببریم، افزود:‌ خوشبختانه امروز شاهد این هستیم که یکی از فضاهایی که در گذشته چنین کارکردی را نداشته و برای بازدید مردم آماده نبوده و برای برنامه‌هایی مانند برگزاری جلسات و نشست ها از آن استفاده می‌شد کارکردی پیدا کرده که هدف موزه‌هاست.

    او این کارکرد را نمایش تاریخ با حفظ اصالت فضا و چیدمان آثار  بیان کرد.

    مدیر اداره کل موزه ها اضافه کرد: باید مطالعات جامع خود را ادامه دهیم و مکان‌هایی که مورد بازدید مردم قرار می‌گیرند را با توجه به اسناد و مدارکی که وجود دارد کاملا به شکل اولیه خود طراحی و چیدمان کرده و در معرض دید قرار دهیم و تلاش کنیم تا همه چیز در مجموعه کاخ‌ها به همان شکلی که بوده حفظ شوند.

    وی بیان کرد: همچنین باید تلاش کنیم با توجه به دانسته‌ها و علوم حفاظتی که وجود دارد این مجموعه‌ها را به خوبی برای نسل‌های آینده حفاظت و نگهداری کنیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار