مدیران خودروعصر اعتبار

اهدای اشیاء تاریخی دوره قاجار به موزه رشتخوار

عصر ساختمان- مسئول میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان رشتخوار از اهدای ۲۷ شیء تاریخی و قدیمی توسط یکی از شهروندان دوست‌دار میراث فرهنگی به موزه مردم‌شناسی رشتخوار خبر داد.

اهدای اشیاء تاریخی دوره قاجار به موزه رشتخوار
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، کاظم کامیاب اظهار کرد: این اشیاء اهدایی شامل هاون‌های چوبی، سینی، آفتابه مسی، انواع ظروف مسی، ظرف، انواع قفل‌ها، دوک نخ‌ریسی، ماشوره فرت‌بافی و انواع قالیچه و پارچه‌های سنتی است.

    وی با بیان اینکه قدمت این اشیاء به اواخر دوره قاجار و اوایل پهلوی برمی‌گردد، افزود: این آثار توسط آقای مهدی مسعودی یکی از فرهنگیان فرهنگ‌دوست رشتخواری به موزه مردم‌شناسی شهرستان اهداء شده است.

    کامیاب اظهار کرد: امیدواریم این اقدام، سرآغاز اهدای وسایل تاریخی به تنهاترین موزه شهرستان باشد. آثار اهدایی و تحویلی با ذکر نام اهدا کنندگان در موزه، نگهداری و جهت بازدید گردشگران و شهروندان به نمایش گذاشته خواهد شد.

    موزه مردم‌شناسی رشتخوار در سال 1391 توسط اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی، دایر و در ضلع شرقی خانه تاریخی قرائی  رشتخوار واقع شده است. رشتخوار دارای 300 اثر تاریخی است که 30 اثر آن در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی