مدیران خودروعصر اعتبار

اختصاص هفت میلیارد تومان تسهیلات به اقامتگاه‌های بوم‌گردی خراسان‌ جنوبی

عصر ساختمان- مدیرکل میراث فرهنگی خراسان‌جنوبی از اختصاص هفت میلیارد تومان تسهیلات برای تأسیس اقامتگاه‌های بومگردی در استان خبر داد و گفت: در حال حاضر مقدمات تأسیس ۲۰ مورد اقامتگاه بومگردی در حال انجام است.

اختصاص هفت میلیارد تومان تسهیلات به اقامتگاه‌های بوم‌گردی خراسان‌ جنوبی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان»به نقل از ایسنا، همایون نخعی‌نژاد، معاون عمرانی استاندار خراسان‌جنوبی، امروز ( 28 شهریور ماه) در جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر استان، با اشاره به بالا بودن آمار تصادفات، اظهار کرد: نقش خطای انسانی در افزایش تصادفات بسیار موثر بوده که باید در این خصوص آموزش‌های لازم به رانندگان داده شود.

    وی با اشاره به اینکه در چندسال اخیر روند گردشگری در استان رو به بهبود بوده است، تصریح کرد: آمار ورود گردشگران خارجی به استان رو به افزایش است و این نوید خوبی برای صنعت گردشگری است تا جایگاه خود را در استان پیدا کند.

    معاون عمرانی استاندار خراسان‌جنوبی، ادامه داد: برای تاثیرگذاری مطلوب در بحث گردشگری باید در بحث آموزش به تمام عوامل اجرایی دقت نظر بیشتری داشته باشیم تا با مشکل مواجه نشویم و زحمات در این حوزه به هدر رود.

    نخعی‌نژاد، با بیان اینکه در بحث گردشگری در ابتدای راه قرار داریم و باید به جهت شناسایی مقاصد گردشگری تلاش کنیم تا با هماهنگی بتوانیم وحدت اطلاع‌رسانی داشته باشیم، تاکید کرد: بحث ارائه خدمات به گردشگران خارجی در استان از اهمیت بالایی برخوردار است، که  اگر این گردشگران با نظر مثبت به کشور خود برگردند می‌توانند عامل جذبی برای گردشگران دیگر به استان باشند بنابراین نحوه برخورد و رضایت‌مندی آنان مهم است.

    وی با اشاره به اینکه کویر لوت خراسان‌جنوبی امسال ثبت جهانی شده است، گفت: اما متاسفانه در خصوص اطلاع رسانی برای کویرنوردی ضعیف عمل شده و نتوانسته‌ایم موج تبلیغاتی و بازتاب ملی برای این مهم ایجاد کنیم.

    معاون عمرانی استاندار خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه بخش اعظم کویر لوت در استان خراسان‌جنوبی قرار دارد و ضرورت دارد جراید و رسانه‌ها در این حوزه بیشتر تبلیغ و اطلاع‌رسانی کنند، یادآور شد: باید تلاش شود تا مردم را با ظرفیت های مناطق گردشگری استان بیشتر آشنا کنیم و هر چه تلاش ما بیشتر و مبتنی بر مباحث علمی باشد در این زمینه موفق‌تر خواهیم بود.

    خراسان‌جنوبی در حال تبدیل شدن به مقاصد گردشگران خارجی است

    حسن رمضانی، مدیرکل میراث فرهنگی خراسان‌جنوبی، نیز در این جلسه،  از اسکان 766 هزار مسافر در مراکز اقامتی استان طی تابستان سال جاری خبر داد، گفت: از این تعداد شش هزار نفر در هتل‌ها و پنج هزار نفر نیز در مهمان‌پذیرها اقامت کردند.

    وی همچنین میزان اسکان گردشگران در اقامتگاه‌های موقت را 579 هزار نفر عنوان کرد و افزود: از این تعداد 240 هزار نفر در کمپ‌های موقت و 339 هزار نفر چادرهای مسافرتی و کانکس‌ها اسکان یافتند.

    مدیرکل میراث فرهنگی استان، ادامه داد: در این مدت بالغ بر 150 هزار مسافر در مراکز اقامتی وابسته به آموزش و پرورش اسکان یافتند.

    رمضانی با اشاره به انجام 384 مورد بازدید از تأسیسات گردشگری طی تابستان امسال، عنوان کرد: در این مدت بالغ بر 184 مورد بازدید از رستوران‌ها و مراکز بین راهی، 47 مورد بازدید نظارتی از دفاتر مسافرتی انجام شده است و همچنین در این مدت 25 مورد تشویق به جهت ارائه خدمات مناسب و 25 مورد نیز تذکر به مراکز اقامتی و پذیرایی متخلف داده شده است.

    وی با بیان اینکه خراسان‌جنوبی در حال تبدیل شدن به مقاصد گردشگران خارجی است، افزود: با توجه به اینکه کویرها و جاذبه‌های گردشگری استان از اواخر شهریورماه تا پایان اسفندماه موردتوجه گردشگران خارجی قرار می‌گیرد پیش‌بینی می‌شود امسال با افزایش استقبال گردشگران خارجی روبه رو باشیم.

    مدیرکل میراث فرهنگی استان، از ورود دو تور گردشگر خارجی از کشورهای آلمان و اتریش به استان خبر داد و گفت: همچنین در 24 مهرماه امسال تیم 49 نفری گردشگران فرانسوی از جاذبه‌های گردشگری استان بازدید خواهند کرد.

    رمضانی به ثبت دو اثر طبیعی و تاریخی استان در فهرست آثار جهانی اشاره کرد و تصریح کرد: کویر خراسان‌جنوبی یکی از کویرهای بکر و دست‌نخورده استان بوده که هنوز هم به‌اندازه کافی نتوانسته‌ایم از آن استفاده کنیم.

    وی همچنین از اختصاص هفت میلیارد تومان تسهیلات برای تأسیس اقامتگاه‌های بومگردی در استان خبر داد و یادآور شد: در حال حاضر مقدمات تأسیس 20 مورد اقامت گاه بومگردی در حال انجام است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو