مدیران خودروعصر اعتبار

ابهام در واگذاری مسکن به معتادان بهبود یافته

عصر ساختمان:بهزیستی و وزارت شهرسازی دو سال پیش با یکدیگر توافق کردند که ۵ هزار واحد مسکونی در اختیار معتادان بهبود یافته قرار دهند که با گذشت ماه‌ها هنوز یک واحد نیز به معتادان پاک شده واگذار نشده است.

ابهام در واگذاری مسکن به معتادان بهبود یافته
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از صبحانه، اواخر سال 92  مسئولان سازمان بهزیستی کشور از طرحی تحت عنوان (واگذاری مسکن به معتادان بهبود یافته )خبر دادند.

    در این طرح قرار بود که سازمان بهزیستی طی فرایندی و زمانبندی مشخص واحدهای را احداث و با شرایط ویژه در اختیار معتادان بهبود یافته قرار دهد تا در واقع این تشویقی برای برگرداندن معتاد به خانه و خانواده باشد.

    مجید رضازاده رئیس مرکز توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی کشور در در سال 92 در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی فارس، با اشاره به آخرین وضعیت مسکن معتادان بهبود یافته اظهار داشت: طبق هماهنگی‌های انجام شده با وزارت مسکن، راه و شهرسازی قرار است 5 هزار واحد مسکونی ویژه معتادان بهبود یافته احداث و در اختیار آنها قرار گیرد.

    وی تصریح کرد: سازمان بهزیستی کشور به معتادان بهبود یافته‌ای که حداقل 2 سال از پاکی آنها گذشته باشد و متأهل باشند مسکن واگذار خواهد کرد.

    رضازاده خاطرنشان کرد: قطعاً شرایط مسکن معتادان بهبود یافته با مسکن مهر متفاوت است و سازمان بهزیستی کشور برای حمایت از این افراد و برگشت آنها به جامعه تسهیلاتی را در نظر گرفته است.

    رئیس مرکز توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: طبق برنامه‌های انجام شده واگذاری مسکن به معتادان بهبود یافته در ماه‌های آینده آغاز خواهد شد و به تدریج این تعداد واحد در اختیار معتادان بهبود یافته قرار می‌گیرد.

    پس از این مصاحبه، همایون هاشمی رئیس سابق سازمان بهزیستی کشور در دیدار نوروزی با تعدادی از معتادان بهبود یافته در سال 94  اظهار امیدواری کرد که شرایطی فراهم شود تا افرادی که به هر دلیلی دچار اعتیاد شده‌اند با برنامه‌های حمایتی و درمانی و تلاش خودشان بتوانند از اعتیاد رهایی و به زندگی دوباره دست پیدا کنند.

    وی تصریح کرد: سازمان بهزیستی کشور با برنامه‌ریزی مدون و مستمر و تأمین اعتبارات لازم، شرایطی را برای حمایت از معتادان بهبود یافته فراهم کرده است که از آن جمله می‌توان به تأمین اشتغال و مسکن آنها اشاره کرد.

    هاشمی با بیان اینکه در فرایند درمان و بهبود معتادان از ظرفیت موسسات و مراکز خیریه استفاده می‌شود، گفت: در این بخش نیز تعداد قابل توجهی از موسسات همکاری نزدیک و مطلوبی را با مجموعه بهزیستی دارند.

    رئیس سابق سازمان بهزیستی کشور در ادامه با اشاره به برنامه‌های آتی سازمان بهزیستی کشور در زمینه حمایت از معتادان بهبود یافته در سال 94، گفت: واگذاری مسکن به معتادانی که مدت پاکی آنها 5 سال گذشته باشد و همچنین حمایت‌های معیشتی و تأمین اشتغال از برنامه‌های این مجموعه محسوب می‌شود.

    وی همچنین با اشاره به راه‌اندازی مراکز اجتماع‌پذیری، توانمندسازی (خانه‌های میان‌راهی) ویژه معتادان بهبود یافته گفت: در حال حاضر طرحی در راستای راه‌اندازی این مراکز به صورت پایلوت در چند استان اجرا می‌شود و بنا داریم این طرح را به صورت کشوری اجرا کنیم.

    به گزارش فارس علی رغم گذشت حدود 2 سال هنوز اقدامی در جهت واگذاری مسکن به معتادان بهبود یافته صورت نگرفته است.

    انوشیروان محسنی بندپی رئیس سازمان بهزیستی کشور در آذر ماه سال جاری در گفت‌وگو با فارس از واگذاری مسکن به معتادان بهبود یافته براساس آیین‌نامه‌ها خبر داد.

    وی با اشاره به پیگیری‌های صورت گرفته از سوی سازمان بهزیستی جهت واگذاری واحدهای مسکونی به جامعه هدف این سازمان اظهار داشت: پیرو جلسات برگزار شده با مسئولین وزارت راه و شهرسازی و سایر بخش‌ها به زودی روند واگذاری مسکن به خانواده‌های تحت پوشش بهزیستی سرعت می‌گیرد.

    محسنی بندپی با اشاره به بخش‌نامه سازمان بهزیستی کشور جهت واگذاری مسکن به معتادان بهبود یافته، تصریح کرد: در سال‌های گذشته این آیین‌نامه‌ها تصویب شد که چندی پیش مورد بازنگری قرار گرفت.

    رئیس سازمان بهزیستی کشور تأکید کرد: بنا داریم طی یک فرآیند و آیین‌نامه‌ مشخص شده مسکن را در اختیار معتادان بهبود یافته قرار دهیم که البته این واگذاری منوط به شرایطی است.

    محسنی بندپی با اشاره به تسهیلات ویژه جهت درمان معتادان بهبود یافته، خاطرنشان کرد: دولت تدبیر و امید توجه ویژه‌ای را به آسیب‌های اجتماعی و به ویژه اعتیاد دارد و به همین جهت تلاش گسترده‌ای را برای کاهش آسیب‌های اجتماعی و به ویژه اعتیاد کرده است.

    رئیس سازمان بهزیستی کشور در پایان، گفت: به زودی برنامه‌های جدیدی برای درمان معتادان اعلام خواهد شد.

    عباش دیلمی زاده، مدیرعامل جمعیت خیریه تولد دوباره با اشاره به عدم حمایت وزارت راه وشهرسازی از معتادان بهبود یافته طبق برنامه بهزیستی،بیان داشت: ظاهراً هیچ برنامه‌ای از سوی این وزارتخانه برای این افراد در نظر گرفته نشده است.

    وی با بیان اینکه وزارت راه و شهرسازی بایستی به مسئولیت اجتماعی خود در قبال خانواده‌های آسیب دیده عمل کند، گفت: مسئولان این وزارتخانه بنای را برای حمایت از آسیب دیدگان ندارند.

    دیلمی زاده با بیان اینکه بسیاری از معتادان می‌توانند با حمایت در بخش‌های اشتغال،درمان و مسکن به جامعه برگردند،افزود: امیدواریم آقای وزیر نگاهی را به خانواده آسیب دیده داشته باشد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی