مدیران خودروعصر اعتبار

معاون سرمایه‌گذاری سازمان میراث فرهنگی و گردشگری اعلام کرد:

بهره‌برداری از ۶۰ هتل ۴ و ۵ ستاره تا پایان ۹۶

۱۷۵ هتل در دست ساخت است

عصر ساختمان-معاون سرمایه‌گذاری سازمان میراث فرهنگی و گردشگری با بیان اینکه ۶۰ هتل ۴ و ۵ ستاره تا پایان سال ۹۶ به بهره‌برداری می‌رسد، گفت: ۱۷۵ هتل ۴ و ۵ ستاره در کشور در حال ساخت داریم.

بهره‌برداری از ۶۰ هتل ۴ و ۵ ستاره تا پایان ۹۶
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان»به نقل از فارس، سعید شیرکوند امروز در نشست خبری همایش سرمایه‌گذاری در گردشگری با رویکرد اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: پس از به نتیجه رسیدن مذاکرات هسته‌ای و برجام تغییراتی در پارادایم بین‌المللی صورت گرفته و از نظر خارجی‌ها نگاه به ایران متفاوت شده و ایران‌هراسی که قبلاً عده‌ای به آن دامن می‌زدند رنگ باخته و دنیای خارج با کشور ما بیشتر آشنا شده است.

    وی ادامه داد: امکانی را فراهم کرده‌ایم تا شرکت‌های بین‌المللی گردشگری بتوانند در همایش سرمایه‌گذاری گردشگری در ایران انتظارات و ابهامات خود را از جمهوری اسلامی ایران ارائه کنند و از سوی دیگر ما داشته‌هایمان را برای سرمایه‌گذاری آنها در ایران به آنها معرفی کنیم.

    معاون سرمایه‌گذاری سازمان میراث فرهنگی و گردشگری زمان برگزاری همایش سرمایه‌گذاری در گردشگری را 11 و 12 مهر ماه در محل سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی اعلام کرد و گفت: تأکید داریم که حتماً رئیس جمهور یا معاون اول ایشان در مراسم حضور داشته باشند و میهمانانی از مجلس شورای اسلامی و شرکت‌های سرمایه‌گذاری خارجی و داخلی در این همایش حاضر خواهند بود.

    شیرکوند با اشاره به اینکه هلدینگ گردشگری سازمان تأمین اجتماعی نیز به عنوان یکی از بزرگترین هلدینگ‌ها در برگزاری این همایش بین‌المللی مشارکت خواهد داشت، گفت: انتظار داریم این همایش در سطحی برگزار شود که تحولی در صنعت گردشگری ایران محسوب شود.

    محور همایش سرمایه‌گذاری «هتل‌سازی» است

    وی در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس مبنی بر اینکه تفاوت این دوره از همایش سرمایه‌گذاری در گردشگری با دوره‌های پیشین چیست و آیا تفاوتی در نوع و ارائه پکیج‌های سرمایه‌گذاری ایجاد شده است، گفت: هدفگذاری در این دوره از همایش سرمایه‌گذاری بر این است که شرایطی ایجاد کنیم تا هتل‌سازان بین‌المللی بتوانند با سرمایه‌گذاران داخل کشور هماهنگ شوند، شراکت داشته باشند و حتی در یک گام جلوتر از این، شرکت‌های بین‌المللی بتوانند در کشور ما هتل‌سازی کنند به طوری که طی دو، سه سال اخیر بخش گردشگری کشور رونق بسیار خوبی را تجربه کرده است و اگر هتل‌سازی به عنوان یک شاخص برای این دولت در نظر گرفته شود با اقبال بسیاری روبه‌رو شده است.

    معاون سرمایه‌گذاری سازمان میراث فرهنگی و گردشگری ادامه داد: تا سال 1392 یعنی زمان روی کار آمدن این دولت تعداد کل هتل‌های 4 و 5 ستاره 130 هتل بوده که با روی کار آمدن دولت یازدهم 30 هتل به آنها اضافه شده است یعنی اینها به بهره‌برداری رسیده است، 130 هتل در تاریخ هتل‌داری کشور ساخته شده و این 30 هتل تنها در یک دولت به بهره‌برداری رسیده است.

    شیرکوند افزود: تا پایان عمر دولت یازدهم 15 هتل دیگر (4 و 5 ستاره) به بهره‌برداری می‌رسد و تا پایان سال 96، 20 هتل 4 و 5 ستاره نیز بهره‌برداری خواهد شد، تا پایان سال 96، 60 هتل 4 و 5 ستاره به بهره‌برداری می‌رسد که معادل 50 درصد آن 130 هتل است که این نشان‌دهنده رشد در این صنعت است و می‌تواند جاذبه‌ای برای سرمایه‌گذاران خارجی در داخل ایران باشد.

    وی ادامه داد: طی دو، سه سال گذشته سرمایه‌گذاری در گردشگری شرایط بسیار خوبی داشته 175 هتل 4 و 5 ستاره در حال ساخت داریم یعنی فوندانسیون اینها اجرا شده است.

    شیرکوند اظهار داشت: سرمایه‌گذاری در صنعت گردشگری بسیار جاذبه دارد با توجه به قوانین و مقرراتی که در کشور ما وجود دارد حمایت از سرمایه‌گذار خارجی در شرایط مطلوبی است به طوری که اصل سرمایه آن نیز گارانتی می‌شود.

    معاون سرمایه‌گذاری سازمان میراث فرهنگی و گردشگری تصریح کرد: فضای موجود در کشور هم امنیت و هم سودآوری سرمایه‌گذاران را تضمین می‌کند.

    شیرکوند گفت: تمام تلاشمان این است که فضا برای سرمایه‌گذاری فراهم باشد و اگر با روی کار آمدن این دولت موج اول ورود سرمایه‌گذاران قطع می‌شد آنها دوباره برای سرمایه‌گذاری در کشور ما حاضر نمی‌شدند اگر ما بتوانیم حتی سه قرارداد هم در این همایش ببندیم برای ما موفقیت بزرگی است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی