مدیران خودروعصر اعتبار

مرمت هفت دهنه از پل تاریخی بریم باشت

عصر ساختمان- رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری باشت گفت: طرح مرمت هفت دهنه از بنای تاریخی پل بریم به طول ۴۰ متر در این شهرستان در دست اجراست.

مرمت هفت دهنه از پل تاریخی بریم باشت
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان»به نقل از باشگاه خبرنگاران، رحیم خردمند گفت: این مرحله از مرمت، به روش سنتی و با استفاده از مصالح سنگ در حال انجام است.

    وی گفت: پل بریم شهرستان باشت دارای 13 دهنه به طول 80 متر مربع است.

    رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری باشت افزود: مرمت این بنای تاریخی با اعتباری بیش از یک میلیارد ریال در دست اجراست.

    خردمند ادامه داد: برای اتمام مرمت این اثر تاریخی بیش از چهار میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

    وی بیان کرد: این اثر تاریخی از بناهای به جا مانده از دوره ساسانی است که در سال 1380 با شماره 4400 در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

    وی همچنین ساخت دیوار حایل به طول 50 متر، آوار بندی دهنه های پل و مرمت را از مهمترین اقدامات این اداره از سال 85 تاکنون برای صیانت از میراث تاریخی گذشتگان و جلوگیری از تخریب این اثر تاریخ ذکر کرد.

    رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری باشت گفت: پل بریم به صورت طاق های کمانی به هم پیوسته ساخته شده در روزگار کهن محل عبور، تجارت و مبادله فرهنگ مردمان دور و نزدیک منطقه بوده است.

    باقیمانده های این اثر تاریخی بر روی رودخانه همیشه جاری بریم قرار دارد و هم اکنون به عنوان اثری دیدنی برای گردشگران داخلی و خارجی است.

    این اثر تاریخی در مسیر ارتباطی خوزستان به فارس بر روی رودخانه شیو ساخته شده و تا دوره اسلامی از آن استفاده می شده و هم اکنون مقداری از آن مرمت و بازسازی شده است.

    پتانسیل های گردشگری این منطقه به دلیل تفرجگاه چشمه انجیری در کناره این پل و ماهیگیری صیادان منطقه بر رونق آن افزوده و مورد توجه است.

    این مکان دیدنی در حدود هشت کیلومتری شهر باشت، جنب روستای چم بلبل و حدود 90 کیلومتر یاسوج مرکز استان کهگیلویه وبویراحمد قرار دارد.

    این اثر تاریخی و زیبا سالانه میزبان هزاران گردشگر است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو