مدیران خودروعصر اعتبار

اجرای عملیات حدنگاری در ۱۰۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی قزوین

عصر ساختمان- مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: طرح کاداستر اراضی کشاورزی در سطح ۱۰۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی این استان در حال اجراست.

اجرای عملیات حدنگاری در ۱۰۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی قزوین
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان»به نقل از ایسنا، «رضا افلاطونی» در جلسه هماهنگی طرح حدنگاری اظهار کرد: تلاش برای تهیه نقشه کاداستر در کشور، سابقه طولانی دارد که اولین بار در قانون ثبت مصوب 26 اسفندماه سال 1310 به این موضوع پرداخته شد که برای تشخیص و شناسایی حدود و موقعیت املاک و اراضی مشخصات ثبتی و نقشه اراضی و املاک تهیه شود.

    به گفته وی، باگذشت 85 سال از تصویب این قانون به‌علت اجرایی نشدن این موضوع موجب افزایش پرونده‌های قضایی با عناوین مختلف ازجمله اختلافات بین مردم و دولت، مردم با مردم شده است و در نهایت باتدبیر دولت و تصویب قانون جامع حدنگاری(کاداستر) کشور مصوب دوازدهم بهمن 93 دوباره موضوع حدنگاری املاک و اراضی کشاورزی باقدرت هر چه تمام‌تر در دستور کار قرار گرفته است.

    مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین خاطرنشان کرد: در این راستا سازمان امور اراضی کشور تفاهم‌نامه‌ای با سازمان ثبت و اسناد و املاک کشور امضاء کرد که به صدور دستورالعمل عملیاتی حدنگاری منجر شده است.

    وی تصریح کرد: با توجه به اهمیت موضوع در برنامه‌ریزی‌های به‌عمل‌آمده توسط این مدیریت یکی از اولویت‌های سازمان جهاد کشاورزی به‌عنوان یک بازوی کارآمد دولت و بستر توسعه موضوع کاداستر و سنددار کردن اراضی کشاورزی را می‌توان برشمرد که در مدیریت امور اراضی استان در حال اجراست.

    افلاطونی با اشاره به این نکته که استان قزوین به‌عنوان پایلوت کشوری کاداستر اراضی کشاورزی معرفی‌شده است، اضافه کرد: تاکنون 94 هزار هکتار از اراضی کشاورزی حدنگاری آن در دستور کار قرار گرفته که حدود 20 هزار هکتار از مجموع مراحل عملیاتی کار آن به پایان رسیده است.

    وی اضافه کرد: در اجرای این طرح فقط موضوع استانداردسازی باقی‌مانده و حدود 1000 هکتار نیز اطلاعات ثبتی حقوقی و توصیفی و نقشه هوایی نقاط آن تکمیل و به اداره ثبت استان جهت صدور اسناد ارسال شده است.

    مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین ضمن درخواست از دستگاه‌های مربوطه نسبت به طرح حدنگاری، تشریح کرد: همه نقشه‌ها و اطلاعات توصیفی با ضریب خطا 10 سانتی‌متر جمع‌آوری‌شده است و رفع اختلافات و نزاع‌های بین دولت و مردم، رفع تداخلات مردم با یکدیگر، دسترسی سریع و آسان با کمترین هزینه به اطلاعات و داده مربوطه، کارشناسی دقیق کشاورزی با ضریب خطا کمتر را از فواید این طرح است.
    افلاطونی یادآور شد: طرح حدنگاری(کاداستر اراضی کشاورزی) علاوه بر اطلاعات ثبتی حقوقی و توصیفی و نقشه‌ها، اطلاعات مجاورین اراضی، نوع خاک، نوع کاربری را نیز مشخص‌ کرده که باوجوداین سامانه اطلاعاتی می‌توان یک مدیریت هوشمند کشاورزی و آب‌وخاک را داشت.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار