مدیران خودروعصر اعتبار

مدیرعامل بنیاد برکت خبر داد:

ساخت ۷۰۰ مدرسه در سراسر کشور توسط بنیاد برکت

عصر ساختمان- مدیر عامل بنیاد برکت گفت: تاکنون ۷۰۰ مدرسه با بیش از ۴ هزار و ۶۷۷ کلاس درس توسط بنیاد برکت ساخته شده یا آماده‌ تحویل است و در روزهای آینده نیز حدود ۲۰۰ مدرسه با بیش از ۱۲۵۰ کلاس درس به بهره‌برداری برسد.

ساخت ۷۰۰ مدرسه در سراسر کشور توسط بنیاد برکت
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از فارس، عارف نوروزی مدیرعامل بنیاد برکت با بیان این‌که بنیاد برکت هم‌زمان با شروع فعالیت‌های محرومیت‌زدایی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در سال 1386 آغاز به‌کار کرد، اظهار داشت: بنیاد برکت با حمایت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) اقدامات گسترده‌ای در زمینه‌ توانمندسازی اقتصادی و محرومیت‌زدایی انجام داده است.

    وی با تشریح بخشی از این اقدامات گفت: تاکنون حدود 9 هزار و 210 طرح را در سطح کشور آغاز کرده‌ایم که از این تعداد حدود 3 هزار و 700 تا 800 طرح به نتیجه رسیده و بقیه‌ طرح‌ها هم با جدیت در حال اجراست.

    نوروزی افزود: این طرح‌ها در بخش‌های توانمندسازی اقتصادی و اجتماعی، اشتغال‌زایی، امور زیربنایی، ساخت مدرسه و مراکز فرهنگی و مذهبی و برخی نیز در بخش سلامت و بهداشت و درمان در حال اجرا هستند.

    مدیرعامل بنیاد برکت با اشاره به امضای تفاهم‌نامه‌ اخیر ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: براساس این تفاهم‌نامه، از طریق بنیاد برکت و با تأمین مالی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)، 88 مرکز جامع سلامت و مراکز بهداشتی، درمانی شهری و روستایی در استان سیستان و بلوچستان ساخته خواهد شد.

    وی افزود: هم‌چنین دو مرکز جامع فوق تخصصی درمان سرطان نیز در تهران یکی در مجموعه‌ بیمارستان برکت و دیگری در مجموعه‌ بیمارستانی امام حسین(ع) توسط ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) ساخته خواهد شد.

    وی تصریح کرد: تاکنون نیز 40 مرکز بهداشتی و درمانی در مناطق مختلف کشور ساخته‌ایم و علاوه بر آن ساخت 10 بیمارستان در 10 منطقه‌ محروم کشور را در حال اجر داریم که 2 بیمارستان در گرمسار و مینودشت تاکنون افتتاح شده است و 2 بیمارستان نیز در میانه و دره‌گز به زودی افتتاح خواهند شد، ضمن اینکه 4 بیمارستان نیز تا پایان سال به بهره‌برداری خواهد رسید.

    نوروزی، درباره‌ فعالیت‌های بنیاد برکت در حوزه‌ توانمندسازی اقتصادی گفت: پس از انقلاب اسلامی اقدامات مناسبی در جهت ارایه‌ امکانات رفاهی هم‌چون آب، برق، تلفن و جاده در مناطق روستایی و محروم انجام گرفت اما به دلیل معضل اشتغال جوانان، شاهد مهاجرت گسترده از این مناطق بودیم. از این رو برای حل این معضل، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) طرح توانمندسازی اقتصادی این مناطق را از طریق ایجاد بنگاه‌های مشارکتی در دستور کار قرار داد.

    وی افزود: بر این اساس تاکنون 265 طرح مشارکتی اقتصادی در 31 استان کشور اجرا شده که از طریق این بنگاه‌ها حدود 34 هزار نفر به‌طور مستقیم و 131 هزار نفر به‌طور غیرمستقیم به اشتغال دست یافته‌اند.

    مدیر عامل بنیاد برکت اذعان داشت: در طرح توانمندسازی اقتصادی بعد از 3 تا 5 سال مشارکت اقتصادی با کارآفرینان، این طرح‌ها را به خود کارآفرینان بومی و محلی با شرایط مناسب واگذار می‌کنیم، به نحوی که از 265 طرح اقتصادی اجرا شده، تاکنون 137 طرح به مردم و کارآفرینان محلی واگذار شده است.

    وی درباره‌ همکاری این بنیاد با دیگر نهادها در جهت محرومیت‌زدایی از مناطق کم‌‌برخوردار هم گفت: تاکنون 700 مدرسه با بیش از 4 هزار و 677 کلاس درس توسط بنیاد برکت ساخته شده یا آماده‌ تحویل است و در روزهای آینده نیز حدود 200 مدرسه با بیش از 1250 کلاس درس به بهره‌برداری برسد.

    وی افزود: قرارداد ساخت 100 مدرسه نیز در حال انعقاد است که امیدواریم تا پایان سال به هدف مطرح شده از سوی مقام معظم رهبری مبنی بر احداث 1000 مدرسه توسط بنیاد برکت، دست یابیم.

    نوروزی دیگر فعالیت‌های بنیاد برکت را ساخت مسجد و ساخت مسکن برای محرومان عنوان کرد و افزود: تاکنون موفق شده‌ایم 4 میلیون و 188 هزار و 779 نفر را در 3 هزار و 923 روستای کشور در 693 بخش و 322 شهرستان در 31 استان کشور در زمینه‌های خدمات توانمندسازی اقتصادی و اشتغال‌زایی، محرومیت‌زدایی، توسعه‌ امور زیربنایی، ساخت مدرسه، مراکز فرهنگی و مذهبی و مسکن محرومین، احداث مراکز بهداشت و درمان، سلامت الکترونیک، خدمات بیمه، مالی، حمایتی و ... تحت پوشش قرار دهیم و طرح‌های مورد نیاز 749 روستا را نیز به‌طور کامل به نتیجه برسانیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو