مدیران خودروعصر اعتبار

کاهش ۱۸ درصدی معاملات اوراق تسهیلات مسکن در هفته‌ای که گذشت

عصر ساختمان- دادوستدهای اوراق تسهیلات مسکن در هفته گذشته با کاهش ۱۸ درصدی حجم و ارزش معاملات همراه شد.

کاهش ۱۸ درصدی معاملات اوراق تسهیلات مسکن در هفته‌ای که گذشت
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از تسنیم، در هفته ای که گذشت طی 74 هزار نوبت، تعداد 828 میلیون ورقه بهادار در بازارهای فرابورس مورد دادوستد قرار گرفت که ارزش آن بالغ بر 4 هزار و 603 میلیارد ریال بود که بر این اساس تعداد دفعات معاملات و حجم و ارزش دادوستدها نسبت به مدت مشابه سال قبل به‌ترتیب با رشد 46، 20 و 5 درصدی همراه شد.
    در همین حال شاخص کل و ارزش بازار فرابورس ایران نیز در روز انتهایی هفته‌ای که پشت سر گذاشتیم به ترتیب به ارقام 800 واحد و 932 هزار و 157 میلیارد ریال رسیدند که افتی کمتر از یک درصد را نسبت به مدت مشابه هفته قبل تر نشان می دهد.
    بازارهای اول، دوم و پایه نیز در هفته ای که گذشت تعداد 773 میلیون سهم مورد معامله قرار گرفت که ارزش آن یک هزار و 743 میلیارد ریال بود و در بازار ابزارهای نوین مالی نیز 54 میلیون ورقه بهادار به ارزش 2 هزار و 845 میلیارد ریال نقل و انتقال یافت که از رشد 189 و 78 درصدی حجم و ارزش معاملات در این بازار حکایت داشت.
    معاملات اوراق بدهی نیز در این مدت در بازارهای فرابورس با رونق زیادی دنبال شد به نحوی که تعداد دو میلیون ورقه بدهی به ارزش 2 هزار و 268 میلیارد ریال در بازار ابزارهای نوین مالی دست به دست شد که با رشد 100 و 80 درصدی حجم و ارزش معاملات در مقیاس هفتگی همراه بود.
    همچنین معاملات صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله هفته پررونقی را پشت سر گذاشت به طوری‌که 52 میلیون ورقه بهادار به ارزش 405 میلیارد ریال در ETFها خرید و فروش شد که حاکی از افزایش بیش از 200 درصدی حجم و ارزش معاملات نسبت به هفته ماقبل بود.
    با این وجود معاملات اوراق تسهیلات مسکن در هفته گذشته با کاهش 18 درصدی حجم و ارزش معاملات همراه و تعداد 0.19 میلیون ورقه تسه به ارزش 172 میلیارد ریال در بازار ابزارهای نوین مالی دادوستد شد.
    افزون بر این بررسی معاملات صنایع فرابورسی نیز نشان می‌دهد به‌تریب سه گروه انبوه‌سازی، فلزات اساسی و پالایشی‌ها بالاترین سهم از ارزش کل معاملات خرد بازار سهام (بازارهای اول، دوم و پایه) را از آن خود کرده‌اند که بلر این اساس گروه انبوه‌سازی با ارزش معاملاتی بالغ بر 198 میلیارد ریال در هفته قبل، سهم 15 درصدی از ارزش کل معاملات را از آن خود کرد. پس از آن گروه فلزات اساسی سهم 14 درصدی را با ارزش معاملاتی به‌میزان 182 میلیارد ریال به خود اختصاص داد و گروه پالایشی‌ها به سهم 8 درصدی رسید که از دادوستد 108 میلیارد ریال سهام در این گروه حاصل شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو