مدیران خودروعصر اعتبار

اثرگذاری ناچیز وام‌های جدید مسکن در برخی مناطق تهران

عصر ساختمان- در حالی مسئولان وزارت راه و شهرسازی همچنان بر طبل اثرگذاری اقدام دولت یازدهم در افزایش سقف خرید مسکن می‌کوبند که در برخی مناطق تهران با وام ۱۶۰ میلیون تومانی می‌توان ۱۰ متر یک آپارتمان را خریداری کرد.

اثرگذاری ناچیز وام‌های جدید مسکن در برخی مناطق تهران
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از تسنیم، در فاصله چند روز مانده تا پایان تابستان بازار مسکن همچنان در رکود به سر می‌برد اما در این وضعیت مسئولان و دست‌اندرکاران به سبک و سیاق سه سال اخیر همچنان بر ورود این بخش به دوره رونق اصرار می‌کنند.

    معاون وزیر راه و شهرسازی در جدیدترین اظهارنظر خود افزایش سقف تسهیلات خرید مسکن عاملی تاثیرگذار در ایجاد رونق معاملات مسکن دانسته و گفته است: تا قبل از دولت یازدهم سهم تسهیلات مسکن از قیمت آن بسیار ناچیز بود و خانوارها مجبور بودند با اتکا به پس‌اندازهای گذشته و تامین منابع مالی گران قیمت و پر ریسک از بازارهای غیر رسمی، اقدام به خرید مسکن کنند.

    حامد مظاهریان بیان کرد:با افزایش سقف تسهیلات خرید در دولت یازدهم اکنون درصد قابل قبولی از قیمت مسکن با این تسهیلات تامین می شود که منجر به تقویت قدرت خرید خانوار و ایجاد رونق نسبی در بازار مسکن می شود.

    در وضعیتی که معاون امور ساختمان و مسکن آخوندی همچنان حرف‌های امیدوارکننده ای درباره بازار مسکن می‌زند سری به قیمت‌ واحدهای مسکونی در منطقه یک تهران می‌زنیم.

    بر این اساس قیمت یک واحد مسکونی 100 متری واقع در نیاوران حدود 900 میلیون تومان است، یعنی دقیقا برای هرمترمربع از این آپارتمان 15 سال ساخت خریدار باید 9 میلیون تومان پرداخت کند. با اقدامات دولت یازدهم در افزایش سقف تسهیلات خرید مسکن یک زوج جوان می‌توانند 17درصد از قیمت ملک مذکور را پس از یکسال سپرده‌گذاری تامین کنند، البته به شرطی که تا شهریور ماه سال آینده قیمت مسکن ثابت بماند.

    قیمت هر مترمربع واحد 75 متری نوساز در فرمانیه حدود 13.5 میلیون تومان است. به عبارت دیگر این آپارتمان تقریبا یک میلیارد و 12 میلیون تومان قیمتگذاری شده که با وام جدید می‌توان 15.8 درصد آنرا تامین کرد و احتمالا خریدار باید برای تامین وجه باقیمانده دست به دامان پدر، مادر یا برادر خود شود.

    یک واحد 65 متری 10 سال ساخت واقع در زعفرانیه 676 میلوین تومان قیمت‌گذاری شده یعنی هر متر مربع حدود 10 میلیون و 400 هزار تومان. با وام 160 میلیونی می‌توان 15 متر از این خانه را خریداری کرد.

    یک دستگاه آپارتمان 60 متری واقع در قیطریه 480 میلیون تومان است. این واحد مسکونی نوساز بوده و دارای پارکینگ و بدون انباری است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی