مدیران خودروعصر اعتبار

رونمایی از اسناد تاریخی مرمت معبد آناهیتا

عصر ساختمان- به مناسبت هشتاد و شش سالگی ثبت ملی شهر تاریخی بیشاپور مراسمی در خانه جهانگردی شیراز با هدف معرفی این شهر ساسانی برگزار و برای نخستین بار اسناد تاریخی و تصویری مرمت معبد آناهیتا رونمایی شد.

رونمایی از اسناد تاریخی مرمت معبد آناهیتا
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، رییس اداره میراث فرهنگی شهرستان کازرون در مراسم معرفی بیشابور گفت: شهر بیشاپور در تاریخ 24 شهریور ماه 1310 به شماره 24 در فهرست ملی قرار گرفت.

    محمدرضا معینی با اشاره به اینکه این برنامه به معرفی تخصصی بیشابور اختصاص داشت، گفت: به‌ مناسبت هشتاد و ششمین سال ثبت بیشابور، بانک جامع سفالینه‌های ساسانی استان فارس تاسیس و راه‌اندازی شد.

    معینی افزود: با توجه به اینکه پایگاه پژوهشی شهر بیشاپور دارای موزه تخصصی ساسانی و کتابخانه است از این رو در نظر داریم کارگاه دائم حفاظت و مرمت گچ بری‌های ساسانی را نیز در این پایگاه راه‌اندازی کنیم.

    وی با بیان اینکه در شهر تاریخی بیشاپور گچبری‌های متعددی وجود دارد، افزود: هم اینک گچبری‌های تاریخی این شهر را در تالار تشریفات و ایوان موزایک می‌توان دید.

    مدیر داخلی پایگاه شهرتاریخی بیشاپور ادامه داد: تکمیل و تجهیز موزه شهر بیشاپور ساماندهی، خواناسازی و مرمت محوطه بیرونی و درونی مسجد جامع بیشاپور همچین تملک عرصه و حریم مجموعه طبیعی، تاریخی این شهر و پیگیری ثبت جهانی شهر بیشاپور همچنین ایجاد زیر ساخت‌های لازم جهت ارائه خدمات گردشگری در محوطه تنگ چوگان و شهر بیشاپور از جمله برنامه‌های آینده پایگاه پژوهشی بیشاپور است .

    به گزارش ایسنا، برنامه معرفی شهر بیشابور، جمعه، 26 شهریور نیز در خانه جهانگردی شیراز واقع در بلوار شهید چمران،‌ ادامه خواهد داشت.

    در این برنامه فعالیت‌های انجام شده در این پایگاه پژوهشی نیز در قالب فیلم و عکس در معرض دید عموم علاقمندان قرار گرفته و 40 قاب عکس از اسناد تاریخی و تصاویر مربوط به مرمت این شهر تاریخی در دوره‌های گذشته نیز به نمایش درآمده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی