مدیران خودروعصر اعتبار

سهم ۴۷ درصدی خارجی‌ها از قراردادهای امضا شده در شهرهای جدید

عصر ساختمان- عضو هیئت مدیره عمران شهرهای جدید از امضای۱۷ تفاهمنامه با بخش‌های خصوصی خبر داد و گفت: از این تعداد ۸ قرارداد (۴۷ درصد) با شرکت‌های خارجی امضا شده است.

سهم ۴۷ درصدی خارجی‌ها از قراردادهای امضا شده در شهرهای جدید
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از تسنیم، سید محمود میریان با یادآوری این‌که شرکت عمران شهرهای جدید تفاهمنامه‌ای را با شهرداری‌ شهرهای جدید امضا کرد که براساس آن شهرداری‌ها در قبال دریافت زمین خدماتی از جمله خیابان‌کشی، ایجاد فضای سبز، پارک، ساخت پیاده‌رو، جدول، جوب، آسفالت و ... ارائه می‌کنند، اظهار کرد:  این تفاهمنامه سرمایه‌گذاری، در شهر جدید بهارستان با مبلغ تقریبی 103 میلیارد تومان، در شهر جدید صدرا به میزان تقریبی 100 میلیارد تومان، در شهر جدید اندیشه به مبلغ 30 میلیارد تومان، در شهر جدید عالیشهر به مبلغ 4 میلیارد تومان، در شهر جدید پرند به میزان 180 میلیارد تومان( در مرحله تصویب نهایی) در شهر جدید پردیس به مبلغ 300 میلیارد تومان ( در مرحله تصویب نهایی) و در شهر جدید هشتگرد با مبلغ 200 میلیارد تومان (در مرحله تصویب نهایی) با شهرداری‌ها به امضا رسیده است که جمعا رقمی بالغ بر 907 میلیارد تومان را به خود اختصاص می‌دهد.

    وی با اشاره به مشارکت با بخش خصوصی در شهرهای جدید طی 10 فقره قرارداد به مبلغ 325 میلیارد تومان تصریح کرد: این تفاهمنامه‌ها با هدف ساخت واحدهای تجاری در پنج شهر جدید پردیس، بهارستان، سهند، مجلسی و گلبهار با بخش خصوصی امضا شده است.

    وی با اشاره به امضای تفاهم‌نامه دیگر با شرکت‌های خارجی در پنج‌ ماهه نخست امسال گفت: شرکت عمران شهرهای جدید با هدف بهره‌برداری بهینه از مصرف انرژی و فناوری‌های نوین ساختمانی و همچنین بهره‌برداری مجدد از فاضلاب شهری در شهر جدید هشتگرد با شرکت آلمانی «GIZ» و وزارت محیط زیست جمهوری فدرال آلمان قراردادی را امضا کرده و در حال پیگیری این موارد است.

    عضو هیئت مدیره عمران شهرهای جدید ایران ادامه داد: امضای سه تفاهم‌نامه با شرکت‌های هانوا، LH و KICT در کره جنوبی قرارداد دیگری است که به منظور ساخت بیمارستان در شهر جدید گلبهار، ساخت شهر جدید خوارزمی در نزدیکی سمنان، همکاری علمی و تجربی در ساخت شهرهای جدید و همچنین همکاری در پژوهش‌های علمی بین شرکت عمران شهرهای جدید و این کشور آسیایی به امضا رسیده است.

    میریان بیان کرد: تفاهم‌نامه دیگری با شرکت‌ ایتالیایی مهندسی اروپا، شرکت اف جی تکنو پل و آتلیا ایتالیا و همچنین قراردادی با شرکت کواسار انرژی لوکزامبورگ درخصوص تولید انرژی به روش خورشیدی برای شهر جدید پرند به امضا رسیده است.

    وی همچنین از تمایل تایلندی‌ها برای ساخت واحدهای تجاری و سرمایه‌گذاری در این بخش خبر داد و افزود: شرکت NUA تایلند در این زمینه درخواستی داشته که همچنان در حال بررسی است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو