مدیران خودروعصر اعتبار

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان کردستان مطرح کرد:

واگذاری حق بهره‌برداری چهار عمارت تاریخی سنندج برای فعالیت‌های فرهنگی

عصر ساختمان- رئیس سازمان برنامه و بودجه استان کردستان خواستار واگذاری حق بهره‌برداری از چهار عمارت تاریخی سنندج برای فعالیت‌های فرهنگی شد.

واگذاری حق بهره‌برداری چهار عمارت تاریخی سنندج برای فعالیت‌های فرهنگی
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از فارس، بهرام نصرالهی‌زاده ظهر امروز در جلسه‌ای که به منظور بررسی نحوه واگذاری حق بهره‌برداری اماکن تاریخی به نهادهای متقاضی، در سازمان برنامه و بودجه استان کردستان برگزار شد، اظهار کرد: هدف غایی واگذاری اینگونه اماکن تعریف کاربری و بهره‌برداری مناسب توام با مرمت، بازسازی و نگهداری آنان است.

    وی خاطرنشان کرد: تلاش می‌کنیم، برابر قانون این اماکن را به مراکز فرهنگی واگذار شود تا اصالت اماکن و ساختمان‌ها با فعالیت‌های صورت گرفته در آنها سنخیت و همخوانی داشته باشد.

    رئیس سازمان برنامه و بودجه استان کردستان گفت: ادارات و نهادهای فرهنگی که این اماکن به آنها واگذار می‌شوند باید برابر ضوابط سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آنها را مرمت، بازسازی و نگهداری کنند و برابر قانون حق هیچگونه دخل و تصرف و تغییر در کاربری آنها را ندارند.

    نصرالهی‌زاده اضافه کرد: ماده 89 قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت و ماده 27 همین قانون مجوز واگذاری حق بهره‌برداری از اماکن به اتمام رسیده و یا نیمه تمام به شمار می‌آیند و جز میراث نفیس تاریخی ضرورت دارد که نه تنها اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، بلکه همه دستگاه‌ها پروژه‌های نیمه تمام و یا بلااستفاده خود را واگذار کنند.

    رئیس سازمان برنامه و بودجه استان کردستان گفت: واگذاری حق بهره‌برداری از عمارت مصری به پژوهشکده کردستان شناسی دانشگاه کردستان، عمارت احمدزاده به بنیاد نخبگان، عمارت امین الاسلام سنندجی به بنیاد ایران شناسی و منزل احمدی در کوچه یمین لشکر به حوزه هنری از مواردی بوده که به سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری پیشنهاد شده است.

    وی ابراز امیدواری کرد؛ دیوان محاسبات و دیگر دستگاه‌های نظارتی دستگاه‌ها را در روند واگذاری‌ها یاری دهند تا سرمایه‌های ملی تخریب نشوند و از بین نروند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی