مدیران خودروعصر اعتبار

نایب‌رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر قزوین تأکید کرد:

معماری اسلامی - ایرانی، مروج سبک زندگی اسلامی با محوریت خانواده

عصر ساختمان- نایب‌رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر قزوین گفت: بخش مهمی از فرمایش مقام معظم رهبری در ترویج سبک زندگی اسلامی با محوریت خانواده با رونق شهرسازی و معماری اسلامی_ایرانی محقق و اجرایی می‌شود.

معماری اسلامی - ایرانی، مروج سبک زندگی اسلامی با محوریت خانواده
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، «حسین غیاثوند» نائب‌ رئیس کمیسیون فرهنگی - ورزشی شورای شهر با اشاره به ابلاغ سیاست‌های کلی خانواده از سوی مقام معظم رهبری در کشور اظهار کرد: توجه همه بخش‌ها و دستگاه‌ها به سیاست‌های کلی خانواده که از سوی مقام معظم رهبری اعلام شد و تلاش در راستای عملیاتی کردن موضوعات مختلف آن اعم از مبارزه با جنگ نرم دشمنان، محور قرار گرفتن خانواده، ارتقاء معیشت، رونق اقتصادی و دیگر موضوعات اشاره‌شده، از ضروریات است.

    وی بابیان این‌که مقام معظم رهبری در بخشی از این سیاست‌ها به محوریت قرار گرفتن خانواده در سیاست‌های راهبردی دستگاه‌ها و به‌ویژه نظام مسکن و شهرسازی تأکید داشتند، افزود: فرمایش مقام معظم رهبری در ترویج شهرسازی و معماری اسلامی با توجه و رونق معماری اسلامی - ایرانی محقق می‌شود، اصل و مبنا قرار گرفتن خانواده در معماری و شهرسازی، این مهم را در ذهن تداعی می‌کند که باید به معماری اسلامی - ایرانی که خانواده در حریم ارزشمندی زندگی می‌کرد، بازگردیم.

    رئیس کمیسیون شهرسازی در توصیف شهرسازی و معماری اسلامی، خاطرنشان کرد: تفکیک فضاهای عمومی از خصوصی، ایجاد فضاهای عمومی متناسب با نیاز خانواده در شهرسازی و طراحی مجتمع‌ها و مراکز مختلف، ایجاد فضای سبز مناسب در کاربری‌های مختلف و توجه به عدم اشرافیت از مهم‌ترین ویژگی‌های شهرسازی به سبک زندگی اسلامی - ایرانی است.

    وی با اشاره به در دستور کار قرار داشتن تدوین ضوابط و دستورالعمل‌های دفترچه معماری اسلامی و ایرانی در کمیسیون شهرسازی تصریح کرد: این ضوابط در آستانه تکمیل قرار دارند و سعی شده تا چارچوب و ساختار آن مطابق با سبک زندگی ایرانی - اسلامی تدوین شود و پس از ابلاغ به دستگاه‌های متولی، کاربرد عمومی و همگانی داشته باشند.

    غیاثوند از شهرداری و دیگر دستگاه‌ها تلاش در راستای ترویج سبک زندگی ایرانی - اسلامی با برگزاری برنامه‌های کاربردی را خواستار شد و افزود: باید در این بخش زیرساخت‌ها را فراهم کرد و از بیان مباحث تئوری و برپایی همایش، به مرحله اجرا و عملیاتی کردن امور دست زد تا به نتایج مطلوب رسید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو