مدیران خودروعصر اعتبار

رییس انجمن صنفی انبوه‌سازان خوزستان:

دولت حداقل ۵۰ درصد هزینه خرید مسکن را تامین کند

عصر ساختمان:رییس انجمن صنفی انبوه‌سازان مسکن خوزستان در رابطه با نقش دولت در خانه‌دار شدن مردم گفت: دولت باید شرایط تامین حداقل تا ۵۰ درصد هزینه خرید مسکن را با بازپرداخت طولانی و بهره کم فراهم کند تا مردم حاضر شوند، پول خود را در این بخش صرف کنند.

دولت حداقل ۵۰ درصد هزینه خرید مسکن را تامین کند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از ایسنا، فرشید پورحاجت، اظهار کرد: با توجه به اینکه قیمت برای خرید خانه واقعی شده و به نرخ سال 90 برگشته است، اکنون بهترین فرصت برای خرید خانه است. در فصل پاییز و انتهای آن مقداری از بن‌بست بازار مسکن و رکودی که سه سال دامن‌گیر آن شده، در حال شکستن است و بازار به سوی تحرک پیش می‌رود اما نرخ بالای تسهیلات بانکی و کم بودن میزان تسهیلات دولت، مانع این تحرک می‌شود.

    وی افزود: یکی از دلایل کاهش خرید و فروش مسکن، وجود سرمایه مردم به صورت سپرده در بانک‌ها است؛ سود بالای 20 درصدی بانک‌ها به این سپرده‌ها موجب می‌شود مردم پول خود را وارد این بازار نکنند و این مشکل به غلط بودن سیستم بانکی بر می‌گردد.

    رییس انجمن صنفی انبوه‌سازان مسکن خوزستان همچنین در خصوص قیمت متراژ هر متر ساختمان بیان کرد: وضعیت بازار، قیمت مسکن را مشخص می‌کند و بالا بودن نرخ مسکن، ربطی به صاحب ملک و یا سازنده ندارد.

    پورحاجت خاطرنشان کرد: قیمت تمام‌شده مسکن به قیمت زمین آن بستگی دارد و زمین، قیمت مسکن را دستخوش تغییر می‌کند و مادامی که در بحث بازار زمین، کنترلی صورت نگیرد افزایش قیمت مسکن همچنان ادامه خواهد داشت. حدود30 تا 70 درصد هزینه ساخت مسکن به قیمت زمین و مصالح ساختمانی آن بر می‌گردد که با کنترل قیمت این دو می‌توان مسکن با قیمت مناسب را در اختیار مردم قرار داد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی