مدیران خودروعصر اعتبار

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری:

۱۰۰۰هکتار بافت فرسوده در شهرهای چهارمحال و بختیاری وجود دارد

عصر ساختمان- مدیرکل راه و شهرسازی استان چهارمحال و بختیاری گفت: بیش از یک هزار هکتار بافت فرسوده در ۴۰ شهر چهارمحال و بختیاری وجود دارد.

۱۰۰۰هکتار بافت فرسوده در شهرهای چهارمحال و بختیاری وجود دارد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از مهر، قاسم قاسمی شامگاه چهارشنبه در ستاد اقتصاد مقاومتی با اشاره به برنامه های اجرایی اقتصاد مقاومتی در سال جاری، اظهار داشت: پروژه تکمیل و بهره‌برداری 60 کیلومتر بزرگراه در محور های شمالی-جنوبی و شرقی-غربی تا پایان سال جاری به پایان می‌رسد.

    وی ادامه داد: ایجاد بزرگراه در کل کشور یک هزار و 70کیلومتر بوده که مقدار هدف در استان چهارمحال و بختیاری 60کیلومتر است.

    مدیرکل راه و شهرسازی استان چهارمحال و بختیاری گفت: هدف ایجاد بزرگراه در  محور شهرکرد - بروجن - لردگان 30کیلومتر است که این پروژه با اعتباری بالغ بر 200میلیارد ریال در حال انجام است.

    وی ادامه داد:  ایجاد بزرگراه محور سفید دشت - زرین شهر به طول 13کیلومتر با اعتباری بالغ بر 60 میلیارد ریال در حال انجام است.

    مدیرکل راه و شهرسازی استان چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: احداث بزرگراه کمربندی سامان به طول  شش کیلومتر با اعتباری بالغ بر 60میلیارد ریال و همچنین محور شهرکرد - شلمزار به طول 10کیلومتر با اعتباری بالغ بر 100میلیارد ریال در دستور کار قرار دارند.

    وی گفت: تکمیل و بهره‌برداری 561کیلومتر خط راه آهن، 120کیلومتر آزاد راه، یک هزار و 70 کیلومتر بزرگراه، 45کیلومتر راه اصلی و رونق بخش مسکن و بهسازی حاشیه کلان شهرها و بافت های فرسوده در دستور کار سال جاری قرار دارند.

    مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری با اشاره به حاشیه کلان شهرها و بافت های فرسوده، بیان کرد: حدود یک هزار و 92 هکتار در شهرهای استان دارای محدوده بافت ناکارامد مصوب شهری هستند و در این راستا تسهیلات با سود 18درصد پرداخت می شود.

    قاسمی تصریح کرد :در سال گذشته 320 واحد تسهیلات در زمینه بهسازی به متقاضیان پرداخت شد که در سال جاری تعداد 600واحد در دستور کار است.

    وی بیان کرد :تهیه و تصویب طرح های ساماندهی و بهسازی بافت های فرسوده جمعا 10طرح به مساحت 322 هکتار در دستور کار قرار دارد که از این میزان چهار طرح تهیه و تصویب خواهد شد.

    مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری با اشاره به پروژه ملی احداث خط راه آهن اصفهان - چهارمحال و بختیاری -خوزستان، گفت: این پروژه ملی به طول 534 کیلومتر به صورت تفاهم نامه ملی با کره جنوبی به مبلغ 4.5 میلیارد یورو منعقد شد.

    پرداخت تسهیلات توسط بانکهای چهارمحال و بختیاری در حوزه اقتصاد مقاومتی

    دبیر شورای هماهنگی بانک‌های چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست اظهار داشت: در شش ماهه اول سال 38 قرارداد در حوزه واحدهای صنعتی توسط بانک صادرات منعقد شده است.

    مسعود منصوریان گفت: قراردادهای بانکی برای هشت طرح صنعتی و 30طرح کشاورزی بوده است که به ترتیب 219 میلیارد ریال و 25 میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است.

    دبیر شورای هماهنگی بانک‌های چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: در بانک ملت به 11طرح 151 میلیارد و در بانک ملی به 10طرح 312 میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است.

    منصوریان بیان کرد: به 13 طرح صنعتی در بانک سپه بیش از 75 میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است.

    99.5درصد از جمعیت استان تحت پوشش خدمات گازرسانی هستند

    مدیر عامل شرکت گاز چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست اظهار داشت:99.5درصد از جمعیت استان تحت پوشش خدمات گازرسانی هستند و گاز رسانی به روستای صمصامی نیز تاکنون 30درصد پیشرفت داشته است.

    سیامک حیدری بیان کرد: تاکنون حدود هفت هزار مترمکعب گاز به صنایع فروخته شده است و برای امسال هم پنج هزار مترمکعب گاز به صنایع فروخته خواهد شد.

    حیدری با اشاره به اقدامات صورت گرفته در راستای شعار اقتصاد مقاومتی در سال جاری، اظهار داشت : امسال برای 11پروژه 68 میلیارد و 600 میلیون تومان هزینه شده است و همچنین پیش‌بینی شده است که به منظور بهره‌برداری از پروژه های روستاهای استان 50 میلیارد و 100 میلیون تومان نیاز است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی