مدیران خودروعصر اعتبار

سالاری مطرح کرد؛

نماهای شهر تهران باید بازپیرایی شوند

عصر ساختمان- رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران گفت: باید یک بازپیرایی در خصوص نماهای شهری انجام دهیم.

نماهای شهر تهران باید بازپیرایی شوند
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از باشگاه خبرنگاران، محمد سالاری رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران با تأکید بر اینکه باید یک بازپیرایی در خصوص نماهای شهری انجام دهیم، اظهار داشت: سازمان زیباسازی بازپیرایی برخی از راسته ها، میادین مهم و همچنین برخی از ساختمان های منطقه 12 را در دستور کار خود قرار داده است و باید این بخش تقویت و برای آن بودجه و اعتبار در نظر گرفته شود.

    سالاری در ادامه گفت: شهری مانند تهران دیگر شکل گرفته به همین منظور در خصوص ساختمان های شکل گرفته کاری نمی توانیم انجام دهیم.

    رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به بحثی که در خصوص ساختمان های تازه احداث مطرح می شود، گفت: در خصوص ساختمان های تازه احداث در شورای شهر تصمیم خوبی گرفته شده و از این به بعد نماهای ساختمان ها در کمیته های نمای مناطق منطبق بر اصول و احکامی که به آنها ارائه دادیم، ساخته خواهد شد.

    وی ادامه داد: این نماها در کمیته نما مبتنی بر معماری شهرسازی ایرانی- اسلامی مورد بررسی قرار خواهند گرفت.

    سالاری یادآور شد: تا به امروز در روند صدور پروانه، نقشه های نما مورد بررسی قرار نمی گرفت و همه متولیان ساخت و ساز بر اساس سلایق خود می توانستند هر نمایی را که دلشان می خواست اجرا کنند، چرا که بر این باوریم نمای ساختمان ها حق عمومی و طبیعی شهر و مردم بوده و نمی توان بر اساس سلیقه شخصی ساختمان ساخت.

    وی گفت: در خصوص ساختمان های قدیمی که نماهای مناسبی ندارند باید کارهایی انجام شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی