مدیران خودروعصر اعتبار

سامانه ثبت‌نام وام ساخت مسکن آغاز به کار کرد

عصر ساختمان:معاونت ساماندهی و توسعه پایدار شهری شرکت عمران و بهسازی شهری ایران از آغاز کار رسمی سامانه ثبت‌نام تسهیلات بهسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری در کشور خبر داد.

سامانه ثبت‌نام وام ساخت مسکن آغاز به کار کرد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از میزان، سعید متمول درباره سامانه ثبت‌نام تسهیلات بهسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری اظهار کرد: این سامانه پس از فعالیت دو ماهه خود به صورت آزمایشی از ابتدای هفته جاری کار رسمی خود را برای ثبت‌نام از متقاضیان دریافت تسهیلات برای بهسازی و نوسازی اراضی آغاز کرده است. بنا بر گزارشات موجود تاکنون یکهزار و 500 نفر از طریق این سامانه برای دریافت تسهیلات ثبت‌نام کردند.

    معاون ساماندهی و توسعه پایدار شهری شرکت عمران و بهسازی شهری ایران افزود: متقاضیان با مراجعه به وب‌سایت facility.udrc.ir می‌توانند پس از مطالعه شیوه‌نامه دریافت تسهیلات و مراحل لازم‌الاجرا فرآیند ثبت‌نام خود را انجام دهند.

    وی قدم اول برای ثبت‌نام دریافت تسهیلات را دریافت پروانه ساختمانی اعلام کرد و گفت: از آنجایی که واحد ساختمانی مورد نظر برای دریافت تسهیلات باید در محدوده بافت فرسوده و سکونتگاه غیر رسمی مصوب هر شهر قرار داشته باشد متقاضیان پس از مراجعه به شهرداری و حصول اطمینان از این مسئله باید پروانه ساختمانی خود را دریافت و تصویر آن را در محل مشخص شده در سامانه قرار دهند، در غیر این صورت رسیدگی به درخواست آنها به زمان تکمیل اطلاعات موکول می‌شود.

    متمول تجمیع پلاک و اراضی بیش از 150 متر را از جمله موارد اولویت‌دار در دریافت تسهیلات اعلام کرد و گفت: متقاضیانی که تجمیع پلاک داشته باشند یا دارای سوابق انبوه‌سازی بوده و الگوی مصرفی در حوزه مسکن و بهینه‌سازی مصرف انرژی را رعایت کنند برای دریافت تسهیلات در اولویت قرار می‌گیرند.

    وی در این‌باره اضافه کرد: متقاضیان متعهد در رعایت بهینه‌سازی مصرف انرژی یک درصد بیشتر از سایر متقاضیان یارانه دریافت می‌کنند.

    معاون ساماندهی و توسعه پایدار شهری شرکت عمران و بهسازی شهری ایران نرخ تسهیلات ارائه شده در نوسازی بافت‌های ناکارآمد شهری را 14 درصد اعلام کرد و گفت: این تسهیلات در دوره ساخت دو ساله و بدون هیچ محدودیتی برای ساخت تعداد واحد ساختمانی به ثبت‌نام شدگان ارائه می‌شود.

    وی میزان تسهیلات ارائه شده در شهرهای پرجمعیت و کلانشهرها را برای هر واحد ساختمانی ساخته شده 50 میلیون تومان، شهرهای بالای 200 هزار نفر جمعیت 40 میلیون تومان و شهرهای زیر 200 هزار نفر 30 میلیون تومان بیان کرد و افزود: 22 بانک عامل برای ارائه این تسهیلات آماده خدمات‌رسانی به متقاضیان هستند که لیست کامل آنها در سامانه ذکر شده است.

    متمول در پایان گفت: این سامانه به گونه‌ای طراحی شده است که ارتباط با متقاضی را به طور کامل حفظ می‌کند، هرگونه نقص در اطلاعات و یا تغییری در روند ارائه تسهیلات از طریق سامانه به ثبت‌نام شوندگان ارائه خواهد شد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو