مدیران خودروعصر اعتبار

فرماندار محلات:

سهم صنعت سنگ کشور از بازارهای جهانی بسیار اندک است

عصر ساختمان- فرماندار شهرستان محلات گفت: سهم صنعت سنگ کشور از بازار جهانی سنگ بسیار ناچیز است، بنابراین برگزاری نمایشگاه های بین المللی به عنوان دروازه ورود به بازارهای هدف باید مدنظر قرار گیرد.

سهم صنعت سنگ کشور از بازارهای جهانی بسیار اندک است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از مهر،  سید احمد سجادی پیش از ظهر چهارشنبه در همایش صادرات سنگ ایران که در محل نهمین نمایشگاه بین المللی سنگ در شهر نیم ور محلات برگزار شد، اظهار داشت: ایران سهم بسیار ناچیزی را از بازار جهانی سنگ در اختیار دارد به نحوی که از بازار ٢٥ میلیارد یورویی سنگ در جهان تنها چهار دهم درصد سهم کشور ما است.

    وی با بیان اینکه نهمین نمایشگاه سنگ ساختمانی نیم ور از لحاظ کیفیت نسبت به دوره های قبل رشد قابل توجهی داشته، افزود: این دوره از نمایشگاه سنگ از نظر افزایش تعداد غرفه ها و ارتقای کیفی، در سطح مطلوبی قرار دارد و متفاوت با سایر دوره های نمایشگاه برگزار می شود.

    فرماندار محلات بیان داشت: در این نمایشگاه بیش از 350 شرکت حضور پیدا کرده اند و سطح کیفی غرفه ها نیز ارتقا پیدا کرده است.

    سجادی تاکید کرد: مسئولان و دست اندرکاران حوزه سنگ باید با شناسایی نقاط ضعف موجود در این حوزه، سهم خود از بازارهای بین المللی را به دست آورند زیرا چشم انداز خوبی برای صنعت سنگ در ایران وجود ندارد و فعالان عرصه سنگ می بایست با رقابت پذیر کردن این صنعت و افزایش کیفیت به دنبال رشد صنعت سنگ در ایران و حضور در بازارهای جهانی باشند.

    وی با اشاره به وضعیت نامطلوب واحدهای سنگبری در شهرستان محلات اظهار کرد: در این شهرستان 250 واحد سنگبری فعالیت دارد که تنها 10درصد آنها توان صادرات داشته و 60درصد آنها ضایعات تولید دارند.

    فرماندار محلات تصریح کرد: با افزایش بهره وری، کنترل عوامل تولید، نوسازی تجهیزات و آموزش نیروی کار می توان ضایعات را کاهش داد تا با کم کردن هزینه ها و قیمت ها و رقابت پذیر کردن محصولات به سمت تحقق اقتصاد مقاومتی پیش رویم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی