مدیران خودروعصر اعتبار

سرپرست اداره میراث فرهنگی دزفول:

کمبود اعتبار مانع از اجرای طرح های جدید میراث فرهنگی دزفول است

عصر ساختمان- سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری دزفول گفت: ناچیز بودن اعتبارات تعریف شده برای میراث فرهنگی دزفول در سال جاری، مانع اجرای طرح های جدید در این شهرستان خواهد شد.

کمبود اعتبار مانع از اجرای طرح های جدید میراث فرهنگی دزفول است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از مهر، حجت آریایی اظهار کرد: در جلسه کمیته برنامه ریزی شهرستان دزفول اعتباری بالغ بر 9 میلیارد ریال برای اداره میراث فرهنگی و صنایع گردشگری دزفول در سال 95 تعریف شد.

    وی افزود : از این میزان حدود چهار میلیارد ریال مربوط به اعتبارات تملک دارایی و مابقی مربوط به اعتبارات متوازن یا همان ماده 180 است.

    سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری دزفول با تاکید بر نیاز فوری خانه های تاریخی تیزنو، سوزنگر و طلوعی و محسنی دزفول به مرمت و بهسازی، گفت: در صورت تخصیص اعتبارات مذکور، عملیات مرمت این خانه ها در دستور کار فوری اداره میراث فرهنگی دزفول قرار خواهد گرفت.

    آریایی ادامه داد: قصد داشتیم برای سال جاری عملیات مرمت و بازسازی 6 خانه تاریخی را انجام دهیم که با توجه به وضعیت اعتبارات کمی که به این اداره اختصاص یافته امکان انجام عملیات مذکور به صورت کامل وجود ندارد چرا که مرمت این خانه های تاریخی که در وضعیت مناسبی نیستند، بالغ بر 32 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارند.

    آریایی با بیان اینکه به دلیل ناچیز بودن اعتبارات تعریف شده برای اداره میراث فرهنگی دزفول در سال 95 نمی توان طرح و مطالعات جدیدی در دستور کار قرار داد، گفت: علاوه بر این قصد داشتیم مرمت، ساماندهی و طرح جمع آوری پیاده روهای پل باستانی و تاریخی  دزفول را  آغاز کنیم که با توجه به اعتبار اختصاص یافته اجرای این طرح درسال جاری دور از ذهن به نظر می رسد.

    سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری دزفول با اشاره به طرح در نظر گرفته اداره میراث فرهنگی دزفول مبنی بر احداث بازارچه صنایع دستی برروی پل تاریخی، تصریح کرد: با اجرای این طرح که نیازمند اعتباری بیش از 25  میلیارد ریال است، پل تاریخی دزفول می تواند همانند 33 پل اصفهان بازده اقتصادی بسیار خوبی داشته باشد که این امر نیز منوط به اعتبارات اختصاص یافته است.

    آریایی در پایان عنوان کرد: به طور کلی طرح و برنامه های زیادی در اداره میراث فرهنگی دزفول وجود دارد اما کمبود اعتبارات در نظر گرفته برای این اداره از سوی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اجرای این طرح ها را در هاله ای از ابهام قرار داده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار